1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bosadem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummer weergave vaste telefoon werkt niet. Enig idee hoe dit opgelost moet/kan worden.

Wanneer ik gebeld word zie ik de vermelding extern. Op de telefoon is bij berichten niet te zien dat er gebeld is. De beller heeft zijn nr niet onderdrukt.

iemand idee hoe dit op te lossen is?

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75708Posts
  • 5169Oplossingen
  • 22207Likes

Welke telefoon is dit precies?

Graag merk en model.

Bosadem
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Het is een Gigaset AL385H. Basisstation met extra handset.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75708Posts
  • 5169Oplossingen
  • 22207Likes

Helaas ken ik de Gigaset niet, hopelijk komt er snel iemand voorbij die deze wel kent.

DennyW

Level 17
  • 3151Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Nummerweergave is bij (deze) Gigaset altijd actief. De enige voorwaarde om het te laten werken is dat de Ziggo-telefonie-dienst (en de Ziggo-modem) de benodigde (CLIP) info meestuurt.

Er zijn meerdere topics over dit soort problemen.

Om niet te verzanden in allerlei welles-nietes-situaties lijkt het mij verstandig om -elke onduidelijkheid uit te sluiten- de basisset eens aan te sluit bij een buur, kennis of familielid die ook vast telefonie hebben. Werkt nummer weergave dan wel, dan weet je zeker dat de fout ergens bij Ziggo zit.

N.B.: als de telefoon voor het overige wel gewoon werkt, heeft het geen zin om met andere snoertjes en dergelijke aan de gang te gaan.

Gio2903

Level 17
  • 3162Posts
  • 162Oplossingen
  • 2255Likes

wat ik uit ervaring weet is dat als er bijvoorbeeld vanuit de meterkast een telefoonkabel naar de woonkamer loopt en daarop een tratec blokje aangesloten zit waar vervolgens jouw telefoonstekkertje weer in gaat. dan krijg je dit in sommige gevallen niet te zien. is het hoofdstation rechtstreeks op het modem verbonden met een telefoonkabel of zit er nog iets tussen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo