Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
In december zijn we naar Ziggo overgestapt met nummerbehoud. Vandaag heb ik (eindelijk) een vaste huistelefoon aangeschaft en geïnstalleerd.
Nu kan ik wel naar buiten bellen,maar nog niet gebeld worden. De beller krijgt de melding dat het nummer niet in gebruik is. Na telefonisch contact met de klantenservice en het resetten van de modem (meerdere malen) en verwijderen van een doorschakeling, is het probleem nog niet verholpen.
Kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan met de nummerportering?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dankjewel @TTP
Ik heb dit voor je intern uitgezet naar de 3e lijn. Het is even afwachten wat hun bevindingen zijn.
Zodra we meer weten komen we er bij je op terug.
Probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn...
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Hey @TTP . Welkom hier! Goed dat je aan de bel (haha) trekt :-).
Je kunt dus wel uitbellen. Even ter controle; als je belt naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon, dan zie je het nummer in beeld staan. Is dat het goed (nummerbehoud) nummer?
Hi! Ja als ik naar buiten bel, wordt het juiste nummer getoond
Zou je je adresgegevens in je Community profiel willen vermelden @TTP ? Die gegevens zijn natuurlijk niet voor anderen zichtbaar, maar kan ik wel even met je meekijken aan deze kant en op zoek naar een oplossing voor je!
Hoi Renate, mijn adresgegevens heb ik ingevuld.
Dankjewel @TTP ! Ik zie dat het nummerbehoud in december goed is doorgelopen en je telefoonlijn actief is met het nummer eindigend op 237. Je zou dus moeten kunnen bellen en ook gebeld kunnen worden. Heb je de telefoonlijn aangesloten op poort TEL1 van je modem? Dat is waar de lijn actief op staat. Je mag het modem en je telefoon eens van de stroom halen voor 30 seconden en vervolgens opnieuw opstarten. Ik ben erg benieuwd of je dan weer in de lucht bent 🙂 Wel worden er op dit moment werkzaamheden in je postcodegebied uitgevoerd waardoor je mogelijk even geen gebruik kunt maken van je diensten. Hier lees je er meer over.
Hoi Renata,
De modem van de stroom afhalen en een harde reset leveren geen verbetering op. Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. We krijgen nog steeds te horen dat het nummer niet in gebruik is. De kabel is ook aangesloten op poort Tel1. Ik heb het getest met een ander toestel (van iemand met een Ziggo abonnement) en dan lukt het ook niet.
Ik ben eerder klant geweest bij Ziggo met dit telefoonnummer. Kan het wellicht daarmee te maken hebben?
@TTP dankje voor de details. Ik ben nog eens dieper de materie ingedoken.
Er zou wel eens wat loos kunnen zijn met een ingestelde doorschakeling. Zegt je dat iets? Wil je aub deze stappen eens uitvoeren/controleren?
@TTP dankje voor de toelichting, maar het lijkt erop dat die nog actief staat. Zou je de stappen nog éénmaal willen uitvoeren aub?
@Jacob ,
Ik heb de stappen opnieuw uitgevoerd en krijg de melding. Uw dienst is nu uitgeschakeld. Het probleem is hiermee helaas niet opgelost.
Dankjewel @TTP
Ik heb dit voor je intern uitgezet naar de 3e lijn. Het is even afwachten wat hun bevindingen zijn.
Zodra we meer weten komen we er bij je op terug.
Probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn...
Super om te horen @TTP. Het stond voor vandaag op de planning om de case te controleren, zodat we jou konden voorzien van terugkoppeling maar je bent ons voor, haha! Bedankt voor jouw terugkoppeling!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...