TTP

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummer niet in gebruik.

In december zijn we naar Ziggo overgestapt met nummerbehoud. Vandaag heb ik (eindelijk) een vaste huistelefoon aangeschaft en geïnstalleerd.

 

Nu kan ik wel naar buiten bellen,maar nog niet gebeld worden. De beller krijgt de melding dat het nummer niet in gebruik is. Na telefonisch contact met de klantenservice en het resetten van de modem (meerdere malen) en verwijderen van een doorschakeling, is het probleem nog niet verholpen.

 

Kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan met de nummerportering?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel @TTP 

 

Ik heb dit voor je intern uitgezet naar de 3e lijn. Het is even afwachten wat hun bevindingen zijn.

Zodra we meer weten komen we er bij je op terug.

Bekijk in context

Uitgelicht
TTP
topicstarter
Level 2
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn...

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @TTP . Welkom hier! Goed dat je aan de bel (haha) trekt :-). 
Je kunt dus wel uitbellen. Even ter controle; als je belt naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon, dan zie je het nummer in beeld staan. Is dat het goed (nummerbehoud) nummer? 

TTP
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi! Ja als ik naar buiten bel, wordt het juiste nummer getoond

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Zou je je adresgegevens in je Community profiel willen vermelden @TTP ? Die gegevens zijn natuurlijk niet voor anderen zichtbaar, maar kan ik wel even met je meekijken aan deze kant en op zoek naar een oplossing voor je!

TTP
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Renate, mijn adresgegevens heb ik ingevuld. 

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dankjewel @TTP ! Ik zie dat het nummerbehoud in december goed is doorgelopen en je telefoonlijn actief is met het nummer eindigend op 237. Je zou dus moeten kunnen bellen en ook gebeld kunnen worden. Heb je de telefoonlijn aangesloten op poort TEL1  van je modem? Dat is waar de lijn actief op staat. Je mag het modem en je telefoon eens van de stroom halen voor 30 seconden en vervolgens opnieuw opstarten. Ik ben erg benieuwd of je dan weer in de lucht bent 🙂  Wel worden er op dit moment werkzaamheden in je postcodegebied uitgevoerd waardoor je mogelijk even geen gebruik kunt maken van je diensten. Hier lees je er meer over.

TTP
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Renata,

 

De modem van de stroom afhalen en een harde reset leveren geen verbetering op. Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. We krijgen nog steeds te horen dat het nummer niet in gebruik is. De kabel is ook aangesloten op poort Tel1. Ik heb het getest met een ander toestel (van iemand met een Ziggo abonnement) en dan lukt het ook niet.

 

Ik ben eerder klant geweest bij Ziggo met dit telefoonnummer. Kan het wellicht daarmee te maken hebben? 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@TTP dankje voor de details. Ik ben nog eens dieper de materie ingedoken. 

Er zou wel eens wat loos kunnen zijn met een ingestelde doorschakeling. Zegt je dat iets? Wil je aub deze stappen eens uitvoeren/controleren? 

TTP
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Jacob ,

 

De doorschakeling was eerder al verwijderd. Dit heeft helaas ook niet geholpen.

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@TTP dankje voor de toelichting, maar het lijkt erop dat die nog actief staat. Zou je de stappen nog éénmaal willen uitvoeren aub?

TTP
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob ,

 

Ik heb de stappen opnieuw uitgevoerd en krijg de melding. Uw dienst is nu uitgeschakeld. Het probleem is hiermee helaas niet opgelost.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel @TTP 

 

Ik heb dit voor je intern uitgezet naar de 3e lijn. Het is even afwachten wat hun bevindingen zijn.

Zodra we meer weten komen we er bij je op terug.

TTP
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super om te horen @TTP. Het stond voor vandaag op de planning om de case te controleren, zodat we jou konden voorzien van terugkoppeling maar je bent ons voor, haha! Bedankt voor jouw terugkoppeling!

Uitgelicht topic