AFKraakman

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nummer behoud bij overstap - wacht al 2 maanden!

Beste Community,

 

Heb twee maanden geleden overstap gemaakt naar Ziggo TV, Internet en bellen. Ziggo beloofde KPN abbonement op te zeggen en bestaande nummer over te zetten.

 

Na 10 keer bellen met de klantenservice en uren in de wachtrij is dit nog steeds niet gelukt en ik krijg gewoon een nieuwe rekening van KPN. Van de klantenservice hoor ik aleen maar 'is in afwachting van provider (=KPN)'. KPN zelf ook gebeld maar kom daar niet verder.

 

Waarom kan Ziggo dit niet oplossen, en wat doe ik nu? Ik zit vast, kan ik ergens een klacht indienen, is er een geschillen commisie, of naar Radar stappen. Graag advies.

 

AFKraakman

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @AFKraakman,

 

We hebben inmiddels terugkoppeling dat het is opgelost sinds gisteren. Wil je testen of alles werkt?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @AFKraakman 

Goed dat u deze community hebt gevonden en hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Binnen afzienbare tijd komt er een Ziggo-moderator langs in dit topic om u hopelijk een stuk sneller en beter verder te helpen. 

Zorg dan wel dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @AFKraakman , welkom op onze Community.
 

Wat ontzettend bijzonder dat het niet is gelukt om het abonnement bij je vorige provider op te zeggen. Heb je ook nog geen bevestiging hierover ontvangen van deze vorige provider?

Je bent hier aan het juiste adres en wij kijken graag met je mee naar de oorzaak en oplossing.

Ik zie dat jij je gegevens nog niet hebt ingevuld in je profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je adresgegevens inzien. Geef je gegevens op in deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt)

Zodra deze gegevens zijn ingevuld, kunnen de moderatoren je gegevens bekijken. 

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Postcode en huisnummer toegevoegd. Dank je.

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, geen bevestiging van huidige KPN provider waar ik alleen een PSTN lijn had. Nieuwe rekening viel vorige weer op de deurmat. Ziggo medewerker had voor de tweede keer verzoek ingelegd, maar dat is inmiddels al weer een week of vier geleden.

Ook met KPN gebeld maar die konden me niet helpen zeiden ze omdat dit intern tussen KPN en Ziggo loopt. Pfff...

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor je toelichting en aanvullende gegevens @AFKraakman. Super frustrerend dat dit al zo lang speelt.

Laten we voor het overzicht een aantal dingen op een rij zetten.

- Op 14 oktober heb je bevestigingsmail ontvangen over de overstapservice. Deze overstap is ook door de andere provider geaccepteerd. Wel valt het op dat in dit document Tele 2 staat en geen KPN.
- Het telefoonnummer is helaas nog niet vrijgegeven aan ons.

Omdat dit al zolang speelt, heb ik dit voorgelegd aan de experts hier. Met het doel om het telefoonnummer zo snel mogelijk op het Ziggo modem te krijgen is het advies om nummerbehoud zelf handmatig via deze pagina aan te vragen. Kun je ons laten weten als je dat hebt gedaan? We volgen het nummerbehoud proces vanaf dan graag verder!

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Erik,

 

Nummerbehoud aangevraagd via de link. Ik had zowel een Tele2 abonnement (ISDN) alsook een KPN telefoon aansluiting. Kennelijk is Tele2 wel goed gegaan want ik kreeg een retour doos voor het modem thuisgestuurd. Wel frusterend dat de klantenservice medewerkers dit niet gezien hebben, ik betaal nu te veel aan KPN.

 

Laten we hopen dat het nu snel opgelost wordt. Enig idee van de doorlooptijd van zo'm aanvraag, of kun je intern wat verspoedigen?

 

Alvast dank, groet

 

AFKraakman

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@AFKraakman ik zou er vanuit gaan dat KPN nu 1 maand opzegginstermein hanteert, dan zit je altijd veilig.

Kameleon.1987

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bij een overstap heb je schijnbaar de gegevens opgegeven van Tele2. Aangezien je telefoonnummer bij KPN ligt is dit uiteraard niet meegenomen aangezien het een andere partij betreft en dit apart geregeld dient te worden.

 

Gelukkig zijn de moderators en techdesk er al mee bezig.

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Das goed om te horen. Dank voor de update.

 

Ik kan me het gesprek van destijds natuurlijk niet exact herinneren. We hebben het over Tele2 gehad waar het Internet abbo liep en over nummer behoud. Als Tele2 ook telefonie provider is kan dat makkelijk tot verwarring leiden. Afijn, goed dat het nu opgepakt wordt.

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bericht van KNP gehad dat aansluiting is beëindigd. Als ik nu mijn nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is, eerder ging ie gewoon over, maar dat was de oude PSTN lijn.

Dus nu nog even koppelen aan mijn Ziggo aansluiting. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mogelijk moet de portering van het nummer nu door Ziggo verder worden afgehandeld.

Terzijde 

U had nog wel een oude constructie uit de begindagen van het consumenten internet.

 

Ooit had iedereen een PTT/kpn abonnement nodig naast het internet abonnement. Die constructie is al jaren niet meer nodig.

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat klopt, daarom was er naast een KPN abbo ook een ISDN abbo bij Tele2. Die moesten dus beide beëindigd worden en het telefoonnummer dat bij KPN zat geporteerd worden naar Ziggo. 

 

Trouwens, het nummer is nog niet geporteerd. Enig idee hoe lang dat nog gaat duren?

 

Dank je.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet kan het eigenlijke porteren ongeveer 10 dagen duren. Als een telefoon abonnement opgezegd moet worden heb je de 30 dagen opzeg termijn.  

 

Een Ziggo medewerker kan hier meer over schrijven wat de huidige status is.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Het klopt wat @RoWi. aangeeft, echter in dit geval ligt het iets complexer, De aanvraag is vastgelopen, we zijn hard bezig om ervoor te zorgen dat het porteren wel mogelijk is! Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten komen we in de lucht! 
We houden het in ieder geval van onze kant nauwlettend in de gaten... 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @AFKraakman,

 

We hebben inmiddels terugkoppeling dat het is opgelost sinds gisteren. Wil je testen of alles werkt?

AFKraakman
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alex, en andere moderators,

 

Heb even een paar dagen afgewacht, maar inderdaad, ik ben sinds Dinsdag weer bereikbaar op mijn oorspronkelijke telefoon nummer. Dank voor jullie inspanning, en blij dat het nu eindelijk opgelost is.

Uitgelicht topic