Nog steeds problemen met vast bellen

Het komt nog steeds regelmatig voor dat we niet kunnen bellen of gebeld worden via de vaste lijn. Als we gebeld worden gaat de telefoon wel over maar zowel de beller of wij horen niets. Naar aanleiding van dit probleem vorig jaar van Ziggo een POA-1-B splitter ontvangen en gemonteerd op WCD + rood-groen kabel van splitter naar Connectbox (het probleem zou veroorzaakt worden door de signaalversterker van het tv-signaal).

Het probleem is daarmee wel minder geworden maar het treedt nog steeds op. Vervelend hierbij is dat de volgens de Connectbox alles OK is. Je komt er dus pas achter als je wilt bellen (of later dat iemand terugbelt en meldt dat hij geen gehoor kreeg). Remedie is steeds de Connectbox gedurende een minuut van de stroom af te halen, hierna werkt de telefoon weer prima.

Mijn vraag is nu de volgende: kan het kwaad om via een tijdklok de Connectbox elke nacht een kwartiertje van de stroom te halen of moet ik eerst nog wat anders proberen?

Peter3.141
Gedreven Ontdekker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
6 Reacties 6

Goedemorgen @Peter3.141

Wat een ellende dat het nog steeds niet volledig is verholpen. Het moet niet zo wezen dat de Connectbox dagelijks gereset moet worden om probleemloos gebruik te maken van de telefoon. Ik begrijp dat door het modem op de POA splitter aan te sluiten er al flink wat verbetering is, maar dat het nog niet is opgelost. Is er ook al eens een volledig ander toestel getest met een ander RJ11 kabel om echt alles uit te kunnen sluiten? Indien dit niet het geval is kunnen wij een testtoestel toezenden, waarmee je je eigen toestel als mogelijke oorzaak kunt uitsluiten.  

Gianna Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2316Reacties
  • 150Oplossingen
  • 307Likes

Er hangt nu een Siemens Dect telefoon aan. Maar goed, als u een testtoestel wilt opsturen dan wil ik dat best proberen. Testperiode moet wel meerdere weken betreffen want, zoals gezegd, de storing treedt niet zo vaak meer op.

Alvast bedankt, Peter

Peter3.141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat is geen enkel probleem @Peter3.141! De test telefoon komt jouw kant op samen met een nieuwe RJ11 kabel. Laat ons in dit topic maar weten wat je bevindingen zijn. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Zijn voor het uitvallen van de vast telefoon storingsmeldingen geweest op de tv, want het in ieder geval bij mij als ik een E- storing krijg, daarna doet de vaste telefoon niets meer.

W.Schram
Stamgast
  • 56Reacties
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

@Mariska Ziggo Bedankt, ik kom er t.z.t. op terug.

@W.Schram Nee, het is steeds alleen een storing aan de telefoon, internet en tv werken dan prima.

Peter3.141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal goed, we horen van je @Peter3.141!

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Uitgelicht topic