Beste @Paul en @Anne B even het volgende;
KlaarblijkeIijk krijgen jullie geen indicator als ik een persoonlijk bericht achterlaat dus ook even langs deze weg...
Heb de zwarte modem binnen en gelijk aangezet, binnen 15 minuten verbinding en gelijk al vlotter, dus dat is mooi.
Echter, mijn vaste telefoon werkt (nog steeds) niet, als ik wil bellen krijgen ik tonen die lijken op in gesprek.
Even leek er sprake van een (*21) doorschakeling zo dacht de support medewerker te zien, maar dat kan niet.
Onduidelijkheid dus over hoe en wat.
Een monteur gepland voor maandag de 14e, maar volgens mij is dat niet nodig.
Ik meen me te herinneren dit ik dit ook had toen ik mijn vorige modem kreeg.
Toen was er sprake van een verkeerde template/cfg bestand of hoe dat ook heet waardoor de telefoon niet geactiveerd werd.
Komt iemand dit bekend voor, want het zou zonde zijn een monteur te sturen, die dan lokaal niets uit kan richten, toch ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit kan inderdaad een probleem met de boot file zijn dat administratief hersteld moet worden en waarbij een monteursafspraak niet zinvol is.
Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en...
Had zelf ook al zo'n idee, dit zijn volgens mij de schermen waar je op doelde, ik heb trouwens 192.168.100.1, niet dat dat wat uitmaakt natuurlijk...
Het lijkt er volgens mij op dat men inderdaad de verkeerde boot file heeft gekozen, het is meen ik toentertijd naar 2e lijns doorgezet, is dat er nog dat je weet en kan je daar naar vragen ?
Ga toch nog eens bellen dadelijk...
Raar trouwens ik heb helemaal geen notificatie gehad van jouw antwoord, het is dat ik toevallig kijk bij de meldingen, notificaties/abo staat aan voor deze...
Helaas, net gebeld, helpdesker spreekt zichzelf tegen, ja boot file wordt automatisch geladen, maar de monteur kan dat ook doen.
Tja, dan houd het op, en 2e lijns bestaat niet volgens hem ?
Zou het zo druk zijn dat ik een helpdesk invaller heb gehad ? Hij klonk ook bepaald niet blij.
Ik heb genoeg geprobeerd nu, ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen, deze jongens zijn sowieso goed weet ik uit ervaring...
Bij bridge mode gebruik je inderdaad 192.168.100.1 i.p.v. 192.168.178.1 om de webinterface te bereiken. Zoals verwacht is telefonie nog niet beschikbaar op jouw modem, meestal is dit dan nog geen onderdeel van de boot file. Ik vroeg om de gegevens van het tabblad Configuratie om dit te controleren.
Goedemiddag @LeoGraper, ik zou graag je modem eens willen resetten. Is dit akkoord?
Zou je ook willen controleren of de telefoon wel op tel1 zit aangesloten, en niet op tel2? 🙂 Ik hoor het graag van je.
Ja hoor dat mag. Maar of het nut heeft. Deze heb ik een week geleden nieuw gekregen, en hij zit op Tel1 idd.
En graag in bridge modus laten staan
De reset is voltooid, en helaas ben je nog niet te bereiken @LeoGraper. Zou je de kabel eens helemaal uit de tel1 poort willen halen? Ik hoor graag van je of dit is gedaan. Ik zie de lijn vanaf hier namelijk wel actief staan.
Heb de kabel er uit gehaald en weer terug gedaan, maar dezelfde geluiden als ik een lijn wil pakken, onveranderd dus. Laat hem er even uit nu...
Nog even de config geplaatst
Het is ook een vreemd geluid als ik de lijn open gooi op de telefoon, soort van nummer opgeheven achtige tonen, had de telefoon op de vorige box trouwens op Tel2, waarom weet ik niet. Maar als ik die gebruik hoor ik niets
De 500 kbps downstream service flow kan wel voor de eMTA c.q. telefonie zijn, kun je ook de rest van de upstream service flows plaatsen?
Helaas, Tobias, kan even de modem niet in, weet niet wat er aan de hand is....
Monteur is geweest, en idd doorgezet naar de Technische Dienst, hij kon niets doen, tja, dat riepen we al hè ? 😉
Maar iig een nieuw ingangspunt met splitter data/TV gekregen, de mijne was (alweer) verouderd 🙂
Reset is gedaan, wachtwoord gewijzigd naar mijn eigen ww maar nu kom ik de modem niet meer in, raar...ook het standaard wachtwoord werkt niet meer, mogelijk dat ze op afstand gereset hebben maar met andere gegevens..
Dus kan even geen afbeelding sturen, heel vreemd dit, maar mogelijk dat ze op afstand bezig zijn met het een en ander.
Beste Ziggo forumleden, zoals gezegd is 2e lijns nu bezig het uit te pluizen, MAAR, ik kan nu de modem niet meer in, niet met het standaard wachtwoord en door wat ik het heb vervangen, staat in Bitwarden, dus vergissen is onmogelijk.
Timeout intussen 240 seconden voordat ik het weer mag proberen, dus ik overweeg een harde reset zo te gaan doen, maar weet niet of dit de werkzaamheden gaat hinderen ?
Kan iemand dit voor mij navragen aub ?
Je kunt gerust een fabrieksreset uitvoeren @LeoGraper. Zover ik kan zien wordt het nummer keurig toegewezen aan het modem. De centrale heeft er minder zin in. Dit probleem zal waarschijnlijk dus in ons netwerk zitten.
a
Hierbij de upstreams.
Heb net een harde reset gedaan en kan dus de modem weer in, maar nog geen telefonie.
Hoi Marco, intussen al weer een half uurtje geleden een reset gedaan en kan de modem weer in.
Mogelijk hebben mijn toevoeging en deze van jou elkaar 'gekruist' ? en heb je mijn vorige toevoeging niet gezien ?
Upstreams geplaatst, maar nog geen telefoon, zelfde pieptonen.
Zoals eerder geroepen heb ik dit jaren geleden ook gehad toen ik mijn witte modem kreeg, toen werd de verkeerde boot file geladen.
Dit moet haast wel het probleem zijn zo lijkt het.
Kan je ook zien of ik al (bijna) aan de beurt ben ?
Feit is dat een aantal nog oudere mensen dan ikzelf 😉 ons alleen maar op de vaste lijn bellen, 70'rs en die snappen wellicht niet wat er aan de hand is..
Krijg ik ook hier voor een vergoeding voor het aantal dagen dat ik geen telefonie heb gehad ?
Groet, Leo
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.