Vraag
Reacties
Oplossing
Cedero
Level 1

Nieuw modem: Kan niet bellen

Na het installeren van mijn nieuwe modem kan ik niet vast bellen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Cedero
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Mijn bericht komt als mosterd na de maaltijd. Ik zie dat je inmiddels telefonisch bent benaderd, nadat er een monteur was ingepland. Het betrof hier een collectief incident waarbij diverse klanten met een Compal modem niet konden bellen of gebeld konden worden. Goed nieuws! Het probleem is gevonden in een DNS server en deze is herstart. Na validatie bij diverse klanten is gebleken dat het probleem is opgelost. Vanaf nu zou je dan ook weer gebruik moeten kunnen maken van jouw vaste lijn 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welke status wordt getoond voor telefonie na inloggen op het modem via 192.168.178.1 en het wachtwoord van acht cijfers (vermeld op het label aan de onderzijde van het modem en het uitschuifbare plastic kaartje)?

Kun je de gegevens van de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerkstatus, tabblad Configuratie plaatsen?

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Gekke vraag, maar is je telefoon (dect-set) ook gereset?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Cedero
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Mijn bericht komt als mosterd na de maaltijd. Ik zie dat je inmiddels telefonisch bent benaderd, nadat er een monteur was ingepland. Het betrof hier een collectief incident waarbij diverse klanten met een Compal modem niet konden bellen of gebeld konden worden. Goed nieuws! Het probleem is gevonden in een DNS server en deze is herstart. Na validatie bij diverse klanten is gebleken dat het probleem is opgelost. Vanaf nu zou je dan ook weer gebruik moeten kunnen maken van jouw vaste lijn 🙂