Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds enkele weken problemen met het bellen via ziggo, hier nog nooit last van gehad....
We kunnen wel naar de vaste lijn bellen maar niet uitgaand bellen. Ik heb al een paar keer de modem gereset en dan is het probleem voor een paar dagen opgelost...
Kan het iets met het testen van wifi pods/ updates voor de connectbox te maken hebben?
Het is de connectbox arris
**Moderator: Adresgegevens verwijderd**
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het signaal is vrij zwak door de hoge demping (10 dB) op de data-aansluiting van de UMU-01/1006.
Zijn de ongebruikte aansluitingen op de versterker voorzien van afsluitweerstanden?
De UMU is een verouderd aftakelement en dient vervangen te worden door een POA-01-B met aansluitkabel IEC/F. @Jacob Kun jij dit aansluitmateriaal toesturen?
De UMU-01/1006 komt te vervallen, deze moet vervangen worden door de POA-01-B. Net zoals nu op de UMU, sluit je op de POA-01-B het modem (met meegeleverde IEC/F-kabel groen/rood) en de TV-versterker aan (met de huidige kabel).
Eén van de IEC-kabels van 5 meter kun je gebruiken als vervanging van de kabel op aansluiting 2 van de versterker. Mocht je alleen de TV in de woonkamer gebruiken, dan kun je de decoder ook direct op de POA-01-B aansluiten.
Kun je niet bellen omdat er geen kiestoon is? Een DECT-toestel toont in dat geval een foutmelding in het display.
Het is geen dect toestel en er is inderdaad geen kiestoon...
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
@luitzen altijd irritant, dergelijke kuren. Goed dat je het hier even aangeeft. Heb je iets aan de tips van @tobiastheebe?
Daarnaast, zou je deze stappen eens willen uitvoeren? Ook als het is opgelost horen we het graag! 🙂
Het signaal is vrij zwak door de hoge demping (10 dB) op de data-aansluiting van de UMU-01/1006.
Zijn de ongebruikte aansluitingen op de versterker voorzien van afsluitweerstanden?
De UMU is een verouderd aftakelement en dient vervangen te worden door een POA-01-B met aansluitkabel IEC/F. @Jacob Kun jij dit aansluitmateriaal toesturen?
@luitzen dank voor de foto's, zoals je al ziet komt er dan nuttige informatie naar voren.
Zoals al is voorgesteld is een nieuwe splitter met kabel vaak al de oplossing. Deze stuur ik direct naar je adres, kosteloos. Wil je ons delen wat het resultaat is? Bij voorbaat dank!
Zal ik nog ff naar kijken, bedankt voor hulp tot zo ver.
Ga ik doen, bedankt voor de hulp tot zo ver.
Hoi,
Ik heb 2 enveloppen ontvangen, 1 met een spitter (poa01b) en een witte kabel en 1 met 2 coaxs kabels (wisids37u0500). Waar moet de splitter in? Of moet de versterker die ik nu heb vervallen?
Hoi,
Ik heb 2 enveloppen ontvangen, 1 met een spitter (poa01b) en een witte kabel en 1 met 2 coaxs kabels (wisids37u0500). Waar moet de splitter in? Of moet de versterker die ik nu heb vervallen?
De UMU-01/1006 komt te vervallen, deze moet vervangen worden door de POA-01-B. Net zoals nu op de UMU, sluit je op de POA-01-B het modem (met meegeleverde IEC/F-kabel groen/rood) en de TV-versterker aan (met de huidige kabel).
Eén van de IEC-kabels van 5 meter kun je gebruiken als vervanging van de kabel op aansluiting 2 van de versterker. Mocht je alleen de TV in de woonkamer gebruiken, dan kun je de decoder ook direct op de POA-01-B aansluiten.
NU snap ik em...Thx.
Ik ga het de komende dagen testen, wordt vervolgt.
Prima, laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.
Vermogen is sterk verbeterd en is in downstream op optimaal niveau. In de upstream is de demping iets toegenomen maar vermogen is daar nog steeds goed.
En dat door een andere splitter, nogmaals dank voor de hulp
Hallo allemaal,
Zojuist geprobeerd te bellen maar ik krijg geen kiestoon...
Wat geeft het modem aan bij de status voor telefonie (zichtbaar direct na inloggen)?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.