1
Vraag
2
Reacties
luitzen

Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Niet kunnen bellen, wel gebeld worden...

Sinds enkele weken problemen met het bellen via ziggo, hier nog nooit last van gehad....

We kunnen wel naar de vaste lijn bellen maar niet uitgaand bellen. Ik heb al een paar keer de modem gereset en dan is het probleem voor een paar dagen opgelost...

 

Kan het iets met het testen van wifi pods/ updates voor de connectbox te maken hebben?

Het is de connectbox arris

 

**Moderator: Adresgegevens verwijderd**

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het signaal is vrij zwak door de hoge demping (10 dB) op de data-aansluiting van de UMU-01/1006.

 

Zijn de ongebruikte aansluitingen op de versterker voorzien van afsluitweerstanden?

 

hirschmann-afsluitweerstand-per-stuk.jpg

 

De UMU is een verouderd aftakelement en dient vervangen te worden door een POA-01-B met aansluitkabel IEC/F. @Jacob Kun jij dit aansluitmateriaal toesturen?

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De UMU-01/1006 komt te vervallen, deze moet vervangen worden door de POA-01-B. Net zoals nu op de UMU, sluit je op de POA-01-B het modem (met meegeleverde IEC/F-kabel groen/rood) en de TV-versterker aan (met de huidige kabel).

 

20210820-01.jpg

 

Eén van de IEC-kabels van 5 meter kun je gebruiken als vervanging van de kabel op aansluiting 2 van de versterker. Mocht je alleen de TV in de woonkamer gebruiken, dan kun je de decoder ook direct op de POA-01-B aansluiten.

Bekijk in context

26 Reacties 26
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je niet bellen omdat er geen kiestoon is? Een DECT-toestel toont in dat geval een foutmelding in het display.

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Het is geen dect toestel en er is inderdaad geen kiestoon...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@luitzen altijd irritant, dergelijke kuren. Goed dat je het hier even aangeeft. Heb je iets aan de tips van @tobiastheebe?

 

Daarnaast, zou je deze stappen eens willen uitvoeren? Ook als het is opgelost horen we het graag! 🙂 

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hierbij de foto's

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het signaal is vrij zwak door de hoge demping (10 dB) op de data-aansluiting van de UMU-01/1006.

 

Zijn de ongebruikte aansluitingen op de versterker voorzien van afsluitweerstanden?

 

hirschmann-afsluitweerstand-per-stuk.jpg

 

De UMU is een verouderd aftakelement en dient vervangen te worden door een POA-01-B met aansluitkabel IEC/F. @Jacob Kun jij dit aansluitmateriaal toesturen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@luitzen dank voor de foto's, zoals je al ziet komt er dan nuttige informatie naar voren.

 

Zoals al is voorgesteld is een nieuwe splitter met kabel vaak al de oplossing. Deze stuur ik direct naar je adres, kosteloos. Wil je ons delen wat het resultaat is? Bij voorbaat dank!

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Zal ik nog ff naar kijken, bedankt voor hulp tot zo ver.

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ga ik doen, bedankt voor de hulp tot zo ver.

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hoi,

 

Ik heb 2 enveloppen ontvangen, 1 met een spitter (poa01b) en een witte kabel en 1 met 2 coaxs kabels (wisids37u0500). Waar moet de splitter in? Of moet de versterker die ik nu heb vervallen?

 

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hoi,

 

Ik heb 2 enveloppen ontvangen, 1 met een spitter (poa01b) en een witte kabel en 1 met 2 coaxs kabels (wisids37u0500). Waar moet de splitter in? Of moet de versterker die ik nu heb vervallen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De UMU-01/1006 komt te vervallen, deze moet vervangen worden door de POA-01-B. Net zoals nu op de UMU, sluit je op de POA-01-B het modem (met meegeleverde IEC/F-kabel groen/rood) en de TV-versterker aan (met de huidige kabel).

 

20210820-01.jpg

 

Eén van de IEC-kabels van 5 meter kun je gebruiken als vervanging van de kabel op aansluiting 2 van de versterker. Mocht je alleen de TV in de woonkamer gebruiken, dan kun je de decoder ook direct op de POA-01-B aansluiten.

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

NU snap ik em...Thx.

 

Ik ga het de komende dagen testen, wordt vervolgt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Prima, laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vermogen is sterk verbeterd en is in downstream op optimaal niveau. In de upstream is de demping iets toegenomen maar vermogen is daar nog steeds goed.

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

En dat door een andere splitter, nogmaals dank voor de hulp

 

luitzen
Topicstarter
Level 7
  • 144Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hallo allemaal, 

 

Zojuist geprobeerd te bellen maar ik krijg geen kiestoon...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Wat geeft het modem aan bij de status voor telefonie (zichtbaar direct na inloggen)?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo