Roy_

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Meestal geen vaste telefonie sinds ConnectBox

Sinds we een tijdje terug een ConnectBox hebben, hebben we vaker geen vaste telefonie dan wel. De vaste trucs werken ook niet echt. Telefoonstekker uit de ConnectBox en terug, geen verschil, naar de andere telefoonaansluiting, geen verschil, tandenstoker er bij, geen verschil. Stroom van de ConnectBox en terug er op werkt soms, maar dat duurt altijd ongeveer een half uur en is geen garantie voor succes. ConnectBox reset helpt nooit. Als ik via de computer inlog op de ConnectBox is telefonie altijd "ready", maar dat wil niet zeggen dat ik een kiestoon heb. 

 

Als we dan wel telefoonverbinding hebben, kan die goed vijf minuten later weer weg zijn en al het bovenstaande resulteert niet in een werkende verbinding.

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Roy_

Ook via het nieuwe modem moet je natuurlijk goed telefonisch bereikbaar zijn! Ik heb je modem erbij gepakt, dat ziet er allemaal netjes uit. Heb je bij het nieuwe modem een nieuwe telefoonkabel in gebruik genomen? En hoe ervaar je de internet verbinding? 

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De telefoon hebben we een paar jaar. Met de vorige router nooit problemen gehad. Wat niet is veranderd is het kabeltje van de ConnectBox naar de telefoonstekker. Die kan er goed al zitten sinds ik Ziggo klant heb. Misschien dat daar nog een oorzaak te vinden is.

 

Internet is prima.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn om te lezen dat internet goed werkt. Zal ik je een andere telefoonkabel sturen om te testen of heb je zelf nog een telefoonkabel liggen?

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, toevallig heb ik die geen liggen 🙂

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Geen probleem. Ik stuur je een kabel naar je toe. Per mail volgt nog even een bevestiging.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en het kabeltje zit wel in Tel1 en goed aangedrukt tot je een klik hoort.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En duw eens op het stekkertje in het modem als je iets zou moeten horen.

Er zijn stekkertjes, die maken net geen verbinding in het modem, als je met duwen wel iets hoort, duw de stekker dan goed naar binnen en duw aan de achterkant een tandenstoker ertussen en breek die af, zo heeft de telefoon hier bij de vorige 2 modems aangesloten gezeten, anders was er geen contact.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Roy_ en zo zijn we weer enkele dagen verder. Als de kabel binnen is, en alles werkt, wil je ons dan informeren?

Mocht het met de nieuwe kabel niet werken, waar ik niet vanuit ga, zou je dan voor de ultieme zekerheid deze stappen nog eenmaal uitvoeren en aangeven waar het spaak loopt? 

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De kabel komt volgens Postnl morgen.

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hij is er toch al. Met deze kabel heb ik helemaal geen telefoon.......

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Roy_ wat merkwaardig! Ook na het uitvoeren van de genoemde stappen in het vorige bericht?

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Al een keer of 100. Die eindigt altijd met 'haal de stroom van de ConnectBox'. Soms heb ik daarna weer even telefoon, maar kennelijk helpt de nieuwe kabel niet.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Roy_ top dat je dit zovaak test.

Dan zou een monteur nog een optie zijn. Check aub even hier de spelregels, wij kunnen het verder wel inplannen, mocht je akkoord zijn! 

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat kan wel, maar het ongelukkige is, dat hij het soms wel doet. Uiteraard doet hij het dan als de monteur binnen is.

Gisteren hadden we trouwens iets nieuws, de verbinding viel weg tijdens een telefoon gesprek. Hij ging eerst kraken, dat werd harder en toen was de verbinding weg. De telefoon had ook geen kiestoon meer. Na een uur of zo (ik had had verder helemaal niks gedaan, want we zijn maar weer mobiel gaan bellen), was er wel weer een kiestoon.

Zo is het eigenlijk de hele tijd. Het lijkt niet uit te maken of ik het stekkertje eruit haal, de ConnectBox reset of de stroom er af haal, de telefoonverbinding 'bedenkt' zelf wel of er verbinding is of niet. Overigens zegt de ConnectBox als ik er verbinding mee maak op de computer ook heel vrolijk 'Telefonie: ready'.

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jacob, ik had even een helder moment. Toen we een paar jaar geleden deze telefoon kochten, verbaasde ik me er over dat er nog zo'n ouderwetse telefoonstekker met vier punten aan zat. Geen probleem, want een 'stopcontact' hiervoor zat er. De kabel die ik van jullie kreeg, liep dus van de ConnectBox naar het kastje met het 'telefoon stopcontact'. Nu zie ik dat ik de kabel van de telefoon ook rechtstreeks in de ConnectBox kan steken (de vier puntige stekker kan er af) en dan heb ik meteen een kiestoon. Nu eens even kijken of dit stabieler is dan de vorige aansluiting. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de aanvullingen en een helder moment kan goed waard zijn 🙂 Het is inderdaad de bedoeling dat je de kabel plaatst tussen je toestel en het modem. Er komt dan dus geen ouderwetse telefoonstekker meer bij kijken. Laat maar even weten hoe het op deze manier gaat. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@Rikst  en is tel 1 of tel 2 gelijk?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Nee, er is verschil, @puppie: TEL1 is bedoeld voor de eerste telefoonlijn. Heb je nog een tweede lijn, dan sluit je die aan op TEL2.

Uitgelicht topic