1
Vraag
2
Reacties
Mortixx

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LET OP!! Scam telefoonnummer

Hallo,

Nu zelfs de politie waarschuwt dat je gebeld kan worden door +4382090123258 en dat als je dan opneemt je direct aan hoge kosten verbonden bent wilde ik graag even veriferen of het inderdaad mogelijk is dat als iemand mij belt hiervoor kosten gerekend kunnen worden. Ik snap dat het niet slim is om zo een nummer terug te bellen maar gewoon opnemen moet toch 'veilig' zijn of niet?

Groetjes Mort.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Mortixx,

Via Abuse wordt dit nummer nu geblokkeerd. Probleem is wel dat ze snel een ander nummer zullen inzetten.
De telefoon opnemen zorgt nooit voor kosten. Wel zijn er (hoge) kosten als je bijvoorbeeld akkoord geeft voor Collect Call of als je terugbelt.

Met vriendelijke groet,
Alex

Bekijk in context

14 Reacties 14
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Mortixx,

Via Abuse wordt dit nummer nu geblokkeerd. Probleem is wel dat ze snel een ander nummer zullen inzetten.
De telefoon opnemen zorgt nooit voor kosten. Wel zijn er (hoge) kosten als je bijvoorbeeld akkoord geeft voor Collect Call of als je terugbelt.

Met vriendelijke groet,
Alex
Mortixx
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
'Thanks dat vermoede had ik zelf ook al. Maar gezien zelfs officiële politie sites het nu overnamen denk even controleren.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Om 14:19 uur ben ik weer eens gebeld door een nep microsoft medewerker.
Met telefoonnummer 030 2687771.
De betreffende dame heeft nu waarschijnlijk hoofdpijn. 🙂
MMAXximus

Level 1
  • 873Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Om 14:19 uur ben ik weer eens gebeld door een nep microsoft medewerker.
Met telefoonnummer 030 2687771.
De betreffende dame heeft nu waarschijnlijk hoofdpijn.


Ben jij zon gemenerd die dan via een apparaatje een hele harde en hoge toon laat horen? 😛
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ik heb gewoon een soort scheidsrechters fluitje.
Dat werkt goed op onverlaten met een headset op. 😉
MMAXximus

Level 1
  • 873Posts
  • 27Oplossingen
  • 0Likes
Haha, ja dan moeten ze het maar afleren 😉

Heb zelf een keer iemand gesproken die liet met een apparaatje een keiharde en hele hoge pieptoon horen wanneer hij zulk soort belletjes kreeg. Hij liet het me horen, maar van dichtbij springt er zowat een gat in je trommelvlies 😛
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ja, dat is inderdaad de bedoeling.
Maar goed, ze vragen er ook om toch? 🙂
Rowdy

Level 7
  • 153Posts
  • 10Oplossingen
  • 18Likes
MMAXximus wrote:
Haha, ja dan moeten ze het maar afleren 😉

Heb zelf een keer iemand gesproken die liet met een apparaatje een keiharde en hele hoge pieptoon horen wanneer hij zulk soort belletjes kreeg. Hij liet het me horen, maar van dichtbij springt er zowat een gat in je trommelvlies 😛


Alleen dáárom wil ik al HD Voice hebben, zodat die geluiden ook helemaal goed overkomen 😉
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Het voordeel van nummerweergave is dat ik nooit opneem als ik het nummer niet ken en als dat wel gebeurd en hoor dat ik diegene niet ken gewoon de hoorn naast leggen en de verbinding in takt laten maar wel rekening houdend dat de kosten dan ook niet voor mij zijn want dat accepteer ik toch nooit makkelijk he dan...... en zij mogen dan de kosten zelf betalen alles dan he zolang ze zelf de verbinding niet verbreken zelf whaahahaha.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Kosten hebben ze bijna niet. En ze hebben de nare gewoonte om dan meerdere malen te gaan bellen.
En als ze met een gewoon Nederlands nummer bellen weet ik niet of het scam is of echt.
Vandaar dat het fluitje altijd klaar ligt bij de telefoon.
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
ik werd vrijdag gebeld door het nummer 999929 op mijn vaste telefoonaansluiting van Ziggo. was engels sprekende man heb direct weggedrukt volgens mij van microsoft op een pagina werd dit gemeld dan dit nummer van nep microsoft was. Trap er niet in. ze onthutselen gegevens enzo. blijf gewaarschuwd daarom meld ik dat hier.
bean41

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er wordt nu ook vaak gebeld met "you've got a SMS".
Is dit ook zo iets. soms een paar x achter elkaar.
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
ik werd afgelopen week gebeld met een nummer uit London 2x achter elkaar.

+442038073372 werd ik 2 x door gebeld. heb niet opgenomen. Zag london in beeld staan dus dacht niet opnemen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb het volgende gedaan: Ik dacht wat zij kunnen kan ik ook. Een geluid fragmentje opgenomen van achtergronden kantoor geluiden tel. gesprekken etc. Toen de telefoon overging met dat bekende nr. opgenomen met network interpol. Nu legde zij de telefoon neer en ben sindsdien niet meer benaderd door hun.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo