1
Vraag
2
Reacties
fevanhouten

Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Krijg voicemail telefoon er niet af

L.S., Al vanaf eind september bel ik geregeld met Ziggo, stuur ik 2 x klachtenformulier in en vandaag weer gebeld waarbij men mij mij heeft verwezen naar Ziggo Community als laatste redmiddel. Ik en Ziggo krijgen de voicemail ( of afwezigheidsbericht) er niet af ondanks correcte toepassing van de instructies. Medewerkers hebben dit met mij via mijn mobiele telefoon geprobeerd, ook niet gelukt. U zou raad weten? Gezien het feit dat ik een psychiatriepraktijk heb, ik telefonisch goed bereikbaar moet zijn voor patiënten en ik aan moet geven wanner ik er wel/ niet ben en waarneming heb geregeld is dit zeer belangrijk. Voor het hele verhaal geef ik hierbij het referentienummer **.

Met vriendelijke groet,

F.E. van Houten

Tel. mobiel: **  ( liefst persoonlijk telefonisch contact om te voorkomen dat het weer op de lange baan geschoven wordt.)

** Privacy-gevoelige informatie verwijderd door moderator **

33 Reacties 33
fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor mij is er niets veranderd, boodschap is er niet af te krijgen, ik heb nooit de VM van telefoon gebruikt, weet niet wat dat inhoudt dus wel graag hulp. Hoe moet dat echter als ik af en toe een mailtje krijg en dan zelf geen tijd heb of weer iemand anders reageert? In mijn tijd belden we elkaar als er iets moest gebeuren.Dus heel graag hulp ( sinds 20 september).Met vriendelijke groet, Ria van Houten

Havanna
Expert
Expert
  • 3044Posts
  • 112Oplossingen
  • 166Likes

Als ik me er nog even tegenaan mag bemoeien, welk merk en type telefoon gebruik je?

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, Gigaset A 540. Heb de gebruiksaanwijzing, moest voor VM nummer bij jullie aanvragen, heb nu mijn eigen nummer ingetoetst maar snap er niets van.

Havanna
Expert
Expert
  • 3044Posts
  • 112Oplossingen
  • 166Likes

Goedemorgen,

Het lijkt me verstandig om eerst uit te sluiten dat het probleem in je eigen telefoon zit.

Daarom dit.

Kijk in de gebruiksaanwijzing eens bij Standaardinstellingen van het toestel herstellen.

Bij mij op pagina 25.

Doe dat voor de handset en voor het basisstation.

Als dat gelukt is en het probleem blijft bestaan kunnen we verder gaan.

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ga ik doen, bedankt.

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb het gedaan, als ik met mijn mobiele telefoon bel hoor ik geen voicemail meer. Als ik die nu weer wil instellen gewoon de aanwijzingen van Ziggo volgen? 1233 etc? 

Havanna
Expert
Expert
  • 3044Posts
  • 112Oplossingen
  • 166Likes

Mooi zo.

Voicemail installeren bij Ziggo is inderdaad handig.

De manier staat uitgebreid op https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/voicemail 

Succes!

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als dit de oplossing is ben ik reuze opgelucht. Hartelijk dank hiervoor. Jammer dat het voortraject zo lang duurde en ( m.i.) nodeloos ingewikkeld was door de vele verschillende mensen en wisselende  contactmomenten. Niets persoonlijks dus maar zou toch beter moeten. Ook werd pas heel laat naar Ziggo Community verwezen. Misschien iets om intern te overleggen of vindt dat ook niet meer plaats? Nogmaals, bedankt en fijne zondag nog. Als het toch niet lukt met de VM mail ik weer. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56539Posts
  • 3725Oplossingen
  • 13549Likes

"Niets persoonlijks dus maar zou toch beter moeten."

Het was ook een heel lastig probleem, je wees naar Ziggo als veroorzaker, maar het zat uiteindelijk in je eigen telefoon.

Er werd 3 weken geleden al gevraagd aan je of het in je eigen telefoon kon zitten.

Mijn welgemeend advies, vanuit de ICT praktijk, waar ik 10 jaar dit soort werk heb uitgevoerd voor praktijken, kleine bedrijven en particulieren die juist een goede bereikbaarheid en internetverbinding nodig hadden voor hun werk of bedrijf:

Als je zo afhankelijk bent van telefoon en internet en dergelijke is het misschien handiger om iemand of een bedrijf te hebben die dit soort zaken voor je regelt in je praktijk.

Ziggo ondersteunt namelijk geen hardware van derden, waaronder tig duizend verschillende telefoon / TV / internet apparaten met ook nog al die verschillende versies die er bestaan.

Dat is ook niet te doen met al die verschillende gebruiksaanwijzingen en eigen mogelijke instellingen die mensen erin zetten.

Ga dan maar eens zoeken waar het fout gaat in al die instellingen via de telefoon, dat is niet mogelijk.

Havanna
Expert
Expert
  • 3044Posts
  • 112Oplossingen
  • 166Likes

@fevanhouten 

Graag gedaan. Laat je nog even weten of alles gelukt is? Dan kunnen we dit gesprek afsluiten.

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt. Ik moet nog wel instellen dat ik de VM vanaf een ander toestel kan beluisteren. Klopt het dat de berichten via VM van Ziggo na 24 uur altijd worden gewist? Als ik nu toch voorkeur geef aan de VM die in het toestel zit, en ik de VM van Ziggo uitschakel , kun je dan zo overstappen ? Bedankt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1244Posts
  • 74Oplossingen
  • 232Likes

@fevanhouten fijn dat het gelukt is, top. 

Wat je vraag aangaat: waar las je dat een bericht 24 uur actief blijft? Dat heb ik nergens kunnen vinden. Het gaat niet om de duur, maar om de aantallen: je kunt via Ziggo maximaal 10 voicemailberichten opslaan. Hierna is je voicemail vol en kunnen mensen geen nieuwe berichten meer achterlaten. 

Voicemail van Ziggo kan je zo aan- of uitzetten. Dus ja, overstappen (van je toestel) is te regelen. 

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik las dat ergens maar fijn dat het niet snel gewist wordt. 

Havanna
Expert
Expert
  • 3044Posts
  • 112Oplossingen
  • 166Likes

Mooi dat het nu allemaal naar tevredenheid geregeld is!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic