Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
L.S., Al vanaf eind september bel ik geregeld met Ziggo, stuur ik 2 x klachtenformulier in en vandaag weer gebeld waarbij men mij mij heeft verwezen naar Ziggo Community als laatste redmiddel. Ik en Ziggo krijgen de voicemail ( of afwezigheidsbericht) er niet af ondanks correcte toepassing van de instructies. Medewerkers hebben dit met mij via mijn mobiele telefoon geprobeerd, ook niet gelukt. U zou raad weten? Gezien het feit dat ik een psychiatriepraktijk heb, ik telefonisch goed bereikbaar moet zijn voor patiënten en ik aan moet geven wanner ik er wel/ niet ben en waarneming heb geregeld is dit zeer belangrijk. Voor het hele verhaal geef ik hierbij het referentienummer **.
Met vriendelijke groet,
F.E. van Houten
Tel. mobiel: ** ( liefst persoonlijk telefonisch contact om te voorkomen dat het weer op de lange baan geschoven wordt.)
** Privacy-gevoelige informatie verwijderd door moderator **
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @fevanhouten , ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een specialist die dit probleem heeft onderzocht. Zo te zien gebruik je de voicemail van je eigen telefoontoestel en niet die van ons. Fijn dat dit is opgehelderd!
Mocht je vragen hebben over het instellen van je voicemail op je eigen telefoontoestel, dan mag je altijd de hulp inschakelen van onze Community leden.
Goedemorgen,
Het lijkt me verstandig om eerst uit te sluiten dat het probleem in je eigen telefoon zit.
Daarom dit.
Kijk in de gebruiksaanwijzing eens bij Standaardinstellingen van het toestel herstellen.
Bij mij op pagina 25.
Doe dat voor de handset en voor het basisstation.
Als dat gelukt is en het probleem blijft bestaan kunnen we verder gaan.
@fevanhouten Haal SVP je privégegevens van dit openbare forum.
Je kunt je bericht tot een uur bewerken.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@fevanhouten heb je een zakelijk of consumenten abonnement?
Hey @fevanhouten en van harte welkom op de Community. Wat balen dat je al zolang bezig bent om dit te regelen, zeker met een eigen praktijk moet dit natuurlijk goed gaan. We gaan meekijken! Wel heb ik wat informatie uit je bericht verwijderd, het is niet handig om hier privégegevens te delen gezien dit een openbaar forum is.
Omdat je zowel voicemail als afwezigheidsbericht omschrijft en dit beide op een andere manier uitgeschakeld moet worden ook nog even een dubbel check. Voor de afwezigheidsmelding heb je de hoorn opgenomen -> 1233 ingetoetst gevolgd door -> 9 (Menu-instellingen) -> 1 (Service) -> 1 (Controleren) -> 2? En heb je voor de voicemail na het uitschakelen van de afwezigheidsmelding de hoorn opgenomen en gewacht op de kiestoon -> #61# ingetoetst -> opgehangen?
Die #61# ken ik niet, maar ook met uw medewerkers via de mobiele telefoon lukt het niet om de afwezigheidsboodschap te verwijderen. Wat u schrijft is weer anders dan de aanwijzingen in de voicemail ( na 9-instellingen), afwezigheidsboodschap is via 3, kortom ik kom er niet uit.
consumentenabonnement. Heeft altijd goed gewerkt ( al jaren) maar nu dus niet. Mij adviseren dus maar een zakelijk abonnement te nemen beschouw ik niet als de oplossing.
@fevanhouten Heb je #61# al wel geprobeerd, zoals Monica van Ziggo gevraagd heeft en zoals in de gebruiksaanwijzing staat van Ziggo, op onderstaande webpagina, om de voicemail uit te zetten?
("En heb je voor de voicemail na het uitschakelen van de afwezigheidsmelding de hoorn opgenomen en gewacht op de kiestoon -> #61# ingetoetst -> opgehangen? ")
Voicemail | Klantenservice | Ziggo
VOICEMAIL UITZETTEN
Even geen voicemail meer nodig? Je schakelt hem zelf uit. Wanneer horen mensen nu je voicemail als ze je bellen?
Je hoort de voicemail als ik niet opneem
@fevanhouten schreef: "Mij adviseren dus maar een zakelijk abonnement te nemen beschouw ik niet als de oplossing."
Dat is je door niemand geadviseerd en wordt alleen geadviseerd voor meer technische mogelijkheden, die alleen in een zakelijk abonnement zitten.
Ik heb het bovenstaande gedaan en hoor: de voicemail is nu uitgeschakeld maar de ( afwezigheids) boodschap van mijn vakantie tot 20 september hoor ik nog steeds als ik mijn vaste telefoon bel.
Probeer deze 2 nog eens, mocht je dit nog niet gedaan hebben:
Voicemail | Klantenservice | Ziggo
Je hoort de voicemail als ik in gesprek ben
Je hoort de voicemail altijd als je naar mijn vaste nummer belt
Beide opties gedaan, blijft onveranderd
Wat voor telefoons gebruik je?
Kan daar ook een bericht op gezet worden?
Kan daar het vakantie bericht op staan?
Begrijp ik niet. Gewoon 3 telefoons, eenvoudige gigaset A 540, heb er nooit een bericht opgezet alleen volgens aanwijzingen van Ziggo. Dan wordt er onderscheid gemaakt tussen een afwezigheidsboodschap ( dan kan de beller niet inspreken) en een VM bericht. Wat erop staat krijg ik er niet af, mensen kunnen wel boodschap inspreken. Misschien toch beter om een keer te bellen om het niet ingewikkelder te maken dan het ( al) is?
@fevanhouten heel apart. Bedankt voor al je inzet en uitleg.
Onderstaand heb je ook al weten uit te voeren? De afwezigheidsbox laat een boodschap horen waarna de verbinding verbroken wordt. Dat pas je aan door te bellen naar 1233 en te kiezen voor optie 9 -> optie 1 -> optie 1 -> optie2.
Dag Jacob, ik waardeer je hulp maar alle 1tjes, 2tjes etc. heb ik al zo vaak gehad, gesteund door ziggomedewerkers die mobiel adviseerden maar helaas. Wat jij schrijft begrijp ik niet want na 9 een 1, weer een 1 en dan een 2 leidt tot niets. Ik ben natuurlijk een oudere dame, niet zo digitaalvaardig maar hoop nog steeds op echte hulp. Hartelijke groet, Frederica
@fevanhouten snap ik hoor. Het is ook wel een beetje raadselachtig. Naast alle heldere tips voel ik me zo vrij om te vragen of @Francois8 en/of @Dave! eens mee willen lezen en aangeven of we ergens iets gemist hebben in deze materie? 😉
Het is een lastige, @fevanhouten
Wel ben ik er van overtuigd dat wij samen dit kunnen oplossen.
Zoals mijn collega @Monica al aangaf, zijn er twee verschillende dingen. We hebben namelijk een Voicemail waarbij je een bericht kunt inspreken en we hebben een afwezigheidsmelding waarbij mensen geen bericht kunnen achterlaten.
Kunnen mensen bij jou wel of geen bericht achterlaten/inspreken?
Ja, dat doen ze gelukkig nog wel.
@fevanhouten Goed je net even telefonisch gesproken te hebben. Ik heb een opdracht aangemaakt om dit in de achterliggende systemen te onderzoeken en eventueel de Voicemail te verwijderen uit het abonnement en opnieuw op te voeren. Ik ga er vanuit dat deze afdeling je hierover terug belt, maar ik houd het op mijn beurt ook goed in de gaten.
Zodra ik meer weet, neem ik contact met je op 🙂
Prima. Bedankt voor de moeite en hoop echt dat het niet weer uit de aandacht verdwijnt. Fijn weekend.
Hallo @fevanhouten , ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een specialist die dit probleem heeft onderzocht. Zo te zien gebruik je de voicemail van je eigen telefoontoestel en niet die van ons. Fijn dat dit is opgehelderd!
Mocht je vragen hebben over het instellen van je voicemail op je eigen telefoontoestel, dan mag je altijd de hulp inschakelen van onze Community leden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...