fevanhouten

Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Krijg voicemail telefoon er niet af

L.S., Al vanaf eind september bel ik geregeld met Ziggo, stuur ik 2 x klachtenformulier in en vandaag weer gebeld waarbij men mij mij heeft verwezen naar Ziggo Community als laatste redmiddel. Ik en Ziggo krijgen de voicemail ( of afwezigheidsbericht) er niet af ondanks correcte toepassing van de instructies. Medewerkers hebben dit met mij via mijn mobiele telefoon geprobeerd, ook niet gelukt. U zou raad weten? Gezien het feit dat ik een psychiatriepraktijk heb, ik telefonisch goed bereikbaar moet zijn voor patiënten en ik aan moet geven wanner ik er wel/ niet ben en waarneming heb geregeld is dit zeer belangrijk. Voor het hele verhaal geef ik hierbij het referentienummer **.

 

Met vriendelijke groet,

 

F.E. van Houten

Tel. mobiel: **  ( liefst persoonlijk telefonisch contact om te voorkomen dat het weer op de lange baan geschoven wordt.)

** Privacy-gevoelige informatie verwijderd door moderator **

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 745Posts
  • 98Oplossingen
  • 186Likes

Hallo @fevanhouten , ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een specialist die dit probleem heeft onderzocht. Zo te zien gebruik je de voicemail van je eigen telefoontoestel en niet die van ons. Fijn dat dit is opgehelderd! 
Mocht je vragen hebben over het instellen van je voicemail op je eigen telefoontoestel, dan mag je altijd de hulp inschakelen van onze Community leden. 

Bekijk in context

Havanna
Expert
Expert
  • 3043Posts
  • 112Oplossingen
  • 166Likes

Goedemorgen,

 

Het lijkt me verstandig om eerst uit te sluiten dat het probleem in je eigen telefoon zit.

Daarom dit.

Kijk in de gebruiksaanwijzing eens bij Standaardinstellingen van het toestel herstellen.

Bij mij op pagina 25.

Doe dat voor de handset en voor het basisstation.

Als dat gelukt is en het probleem blijft bestaan kunnen we verder gaan.

 

 

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55242Posts
  • 3607Oplossingen
  • 13151Likes

@fevanhouten Haal SVP je privégegevens van dit openbare forum.

Je kunt je bericht tot een uur bewerken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55242Posts
  • 3607Oplossingen
  • 13151Likes

@fevanhouten heb je een zakelijk of consumenten abonnement?

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 753Posts
  • 148Oplossingen
  • 255Likes

Hey @fevanhouten en van harte welkom op de Community. Wat balen dat je al zolang bezig bent om dit te regelen, zeker met een eigen praktijk moet dit natuurlijk goed gaan. We gaan meekijken! Wel heb ik wat informatie uit je bericht verwijderd, het is niet handig om hier privégegevens te delen gezien dit een openbaar forum is. 

Omdat je zowel voicemail als afwezigheidsbericht omschrijft en dit beide op een andere manier uitgeschakeld moet worden ook nog even een dubbel check. Voor de afwezigheidsmelding heb je de hoorn opgenomen -> 1233 ingetoetst gevolgd door -> 9 (Menu-instellingen) -> 1 (Service) -> 1 (Controleren) -> 2? En heb je voor de voicemail na het uitschakelen van de afwezigheidsmelding de hoorn opgenomen en gewacht op de kiestoon -> #61# ingetoetst -> opgehangen? 

 

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die #61# ken ik niet, maar ook met uw medewerkers via de mobiele telefoon lukt het niet om de afwezigheidsboodschap te verwijderen. Wat u schrijft is weer anders dan de aanwijzingen in de voicemail ( na 9-instellingen), afwezigheidsboodschap is via 3, kortom ik kom er niet uit.

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

consumentenabonnement. Heeft altijd goed gewerkt ( al jaren) maar nu dus niet. Mij adviseren dus maar een zakelijk abonnement te nemen beschouw ik niet als de oplossing.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55242Posts
  • 3607Oplossingen
  • 13151Likes

@fevanhouten Heb je #61# al wel geprobeerd, zoals Monica van Ziggo gevraagd heeft en zoals in de gebruiksaanwijzing staat van Ziggo, op onderstaande webpagina, om de voicemail uit te zetten?

 

("En heb je voor de voicemail na het uitschakelen van de afwezigheidsmelding de hoorn opgenomen en gewacht op de kiestoon -> #61# ingetoetst -> opgehangen? ")

 

Voicemail | Klantenservice | Ziggo

 

VOICEMAIL UITZETTEN

 

Even geen voicemail meer nodig? Je schakelt hem zelf uit. Wanneer horen mensen nu je voicemail als ze je bellen?

Je hoort de voicemail als ik niet opneem

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  2. Toets #61# in.
  3. Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  4. Bel met je mobiele telefoon naar je vaste nummer om te testen of het gelukt is.

 

@fevanhouten schreef: "Mij adviseren dus maar een zakelijk abonnement te nemen beschouw ik niet als de oplossing."

 

Dat is je door niemand geadviseerd en wordt alleen geadviseerd voor meer technische mogelijkheden, die alleen in een zakelijk abonnement zitten.

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het bovenstaande gedaan en hoor: de voicemail is nu uitgeschakeld maar de ( afwezigheids) boodschap van mijn vakantie tot 20 september hoor ik nog steeds als ik mijn vaste telefoon bel.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55242Posts
  • 3607Oplossingen
  • 13151Likes

Probeer deze 2 nog eens, mocht je dit nog niet gedaan hebben:

 

Voicemail | Klantenservice | Ziggo

 

Je hoort de voicemail als ik in gesprek ben

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  2. Toets #67# in.
  3. Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  4. Bel met je vaste lijn naar een willekeurig nummer zodat je in gesprek bent. Bel daarna met je mobiele telefoon naar je vaste nummer en kijk of het gelukt is.

 

Je hoort de voicemail altijd als je naar mijn vaste nummer belt

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  2. Toets #21# in.
  3. Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.
  4. Bel met je mobiele telefoon naar je vaste lijn en kijk of het gelukt is.
fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beide opties gedaan, blijft onveranderd

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55242Posts
  • 3607Oplossingen
  • 13151Likes

Wat voor telefoons gebruik je?

Kan daar ook een bericht op gezet worden?

Kan daar het vakantie bericht op staan?

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Begrijp ik niet. Gewoon 3 telefoons, eenvoudige gigaset A 540, heb er nooit een bericht opgezet alleen volgens aanwijzingen van Ziggo. Dan wordt er onderscheid gemaakt tussen een afwezigheidsboodschap ( dan kan de beller niet inspreken) en een VM bericht.  Wat erop staat krijg ik er niet af, mensen kunnen wel boodschap inspreken. Misschien toch beter om een keer te bellen om het niet ingewikkelder te maken dan het ( al) is? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1210Posts
  • 70Oplossingen
  • 226Likes

@fevanhouten heel apart. Bedankt voor al je inzet en uitleg. 

Onderstaand heb je ook al weten uit te voeren? De afwezigheidsbox laat een boodschap horen waarna de verbinding verbroken wordt. Dat pas je aan door te bellen naar 1233 en te kiezen voor optie 9 -> optie 1 -> optie 1  -> optie2.
 

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Jacob, ik waardeer je hulp maar alle 1tjes, 2tjes etc. heb ik al zo vaak gehad, gesteund door ziggomedewerkers die mobiel adviseerden maar helaas. Wat jij schrijft begrijp ik niet want na 9 een 1, weer een 1 en dan een 2 leidt tot niets. Ik ben natuurlijk een oudere dame, niet zo digitaalvaardig maar hoop nog steeds op echte hulp. Hartelijke groet, Frederica

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1210Posts
  • 70Oplossingen
  • 226Likes

@fevanhouten snap ik hoor. Het is ook wel een beetje raadselachtig. Naast alle heldere tips voel ik me zo vrij om te vragen of @Francois8 en/of @Dave! eens mee willen lezen en aangeven of we ergens iets gemist hebben in deze materie? 😉

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1607Posts
  • 187Oplossingen
  • 471Likes

Het is een lastige, @fevanhouten
Wel ben ik er van overtuigd dat wij samen dit kunnen oplossen.

Zoals mijn collega @Monica al aangaf, zijn er twee verschillende dingen. We hebben namelijk een Voicemail waarbij je een bericht kunt inspreken en we hebben een afwezigheidsmelding waarbij mensen geen bericht kunnen achterlaten.

Kunnen mensen bij jou wel of geen bericht achterlaten/inspreken?

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, dat doen ze gelukkig nog wel. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1607Posts
  • 187Oplossingen
  • 471Likes

@fevanhouten Goed je net even telefonisch gesproken te hebben. Ik heb een opdracht aangemaakt om dit in de achterliggende systemen te onderzoeken en eventueel de Voicemail te verwijderen uit het abonnement en opnieuw op te voeren. Ik ga er vanuit dat deze afdeling je hierover terug belt, maar ik houd het op mijn beurt ook goed in de gaten.
Zodra ik meer weet, neem ik contact met je op 🙂

fevanhouten
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima. Bedankt voor de moeite  en hoop echt dat het niet weer uit de aandacht verdwijnt. Fijn weekend. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 745Posts
  • 98Oplossingen
  • 186Likes

Hallo @fevanhouten , ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een specialist die dit probleem heeft onderzocht. Zo te zien gebruik je de voicemail van je eigen telefoontoestel en niet die van ons. Fijn dat dit is opgehelderd! 
Mocht je vragen hebben over het instellen van je voicemail op je eigen telefoontoestel, dan mag je altijd de hulp inschakelen van onze Community leden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic