Midi Travel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan telefoon niet verbinden met Fritzbox 6660

Beste Geachte,

 

Ik kan mijn telefoonnummer niet verbinden met de frizbox 6660

Ik heb de stappen gevolgd die geïllustreerd zijn in de forum maar krijg een dns fout melding

 

zou iemand me aub kunnen helpen want ik ben al een week onbereikbaar voor mijn klanten

 

remote site meldt oorzaak 404

11 Reacties 11
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Even vraagje , het modem wat je noemt valt onder de vrije modem keuze en heb je een zakelijk abonnement ? omdat je over je klanten spreekt .

 

Na even zoeken kwam ik deze post tegen hier op de community en heb je deze al gezien ?  https://community.ziggo.nl/t5/Internet/AVM-FRITZ-Box-6660-Cable-werkt-FANTASTISCH/td-p/919768

 

Mogelijk dat je hier verder mee kan komen ?

Midi Travel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey,

 

Bedankt voor de link!

Deze had ik gisteren getroffen en heeft me goed geholpen.

Ben erachter gekomen dat je SIP gegevens moet opvragen.

Dat is dan je inlog bij fritzbox.

Momenteel wacht ik nog op mijn SIP gegevens.

 

hopen dat het lukt!

 

 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Drie dingen van belang:

Bovenstaande is best een langdurig en secuur werkje. Goed lezen, geen stappen overslaan. Bij twijfel kan je hier vragen stellen.

Ook ik sloeg ooit een stap over en het werkte niet.

 

Gezien je melding over DNS Error en 404, zullen de hulp-troepen op dit forum dus alle stappen van bovenstaande 3 items met je moeten doornemen. Maar het helpt als je eerst zelf nogmaals checkt dat je alles volledig en correct hebt uitgevoerd.

Midi Travel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor je reactie Bertus,

 

Waar ik nu tegenaan kom is dat op mijn ziggo app de modem niet is vermeld. de modem van ziggo staat er nog op. waarschijnlijk omdat ik dit telefonisch heb vermeld. bij de het ziggo systeem staat het wel vermeld en bij de app niet.

 

ik moet nu via de app mijn modem doorgeven. Daarna kan ik de sip aanvragen

 

Henny Ribbink

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ronihd,

Mijn aanmeldprocedure voor mijn Fritzbox 6690 is een drama. Eerst werkte mijn 2-trapsverificatie in de APP niet (via web wel) en werd het modem er handmatig ingehangen. Dit werkte tot een reboot.

Toen begon een heel circus wat al bijna 1 week duurt. De APP werkt nu wel met 2-traps, maar bij het modem aanmelden heb ik nu een foutmelding. En het registreren van mijn moden lukt ook handmatig niet omdat ze mijn ARRIS modem niet uitgemeld krijgen. Volgens mij zou mijn fritzbox ernaast komen, zodat zij - in storinggevallen - terug kunnen vallen op hun modem...??//..

Maar het lijkt erop dat mijn ticket niet op de juiste plaats ligt. Ik kan alleen via Chat & APP communiceren en niet altijd weet iemand van het feit dat je een eigen modem kunt gebruiken.

 

Ook de terugkoppeling loopt stroef met weinig terugkoppelen. zij komen bij mij terug als er voortgang is of dat er iets te melden is.... grrrrrr

Zo moeilijk is het niet om een modem in het net te zetten; Mac-adressen in de tabel toevoegen en gegevens mbt telefonie doorgeven, klaar!

 

Ik geef ze tot dinsdag de tijd, anders ik rigoureus stappen nemen, evt. einde ziggo-abonnement. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Probeer de “Mijn Ziggo” app eens op een andere smartphone of tablet. Dat heeft mij ook geholpen. Of wis de cache/memory van de Mijn Ziggo app en verwijder deze daarna op de smartphone en installeer de app dan opnieuw. Mogelijk ben je dan de foutmeldingen kwijt.

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@Midi Travel  schreef:

Waar ik nu tegenaan kom is dat op mijn ziggo app de modem niet is vermeld. de modem van ziggo staat er nog op. waarschijnlijk omdat ik dit telefonisch heb vermeld. bij de het ziggo systeem staat het wel vermeld en bij de app niet.

Waarneer/hoe lang geleden heb je dat telefonisch gedaan? Voor zover ik weet, is het sinds de "Mijn Ziggo App" dit ondersteund, de App de standaard methode geworden.

 

Dat je in eerste instantie het Ziggo-modem ziet staan in de "Mijn Ziggo App", dat klopt. Dat heb ik ook, ik zie de Ziggo Technicolor staan, die staat afgekoppeld in de opslag. Bij jou kan er een andere benaming van je oude modem staan.

Er zit echter ook een knopje "Meer info". Daar horen de CM-MAC en MTA-MAC adresen van je Fritz!Box 6660 te staan.

Wat staat daar bij jou in de "Mijn Ziggo App" ?

 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@Henny Ribbink  schreef:

Mijn aanmeldprocedure voor mijn Fritzbox 6690 is een drama. Eerst werkte mijn 2-trapsverificatie in de APP niet (via web wel) en werd het modem er handmatig ingehangen. Dit werkte tot een reboot.

Toen begon een heel circus wat al bijna 1 week duurt.

 

De APP werkt nu wel met 2-traps, maar bij het modem aanmelden heb ik nu een foutmelding. En het registreren van mijn moden lukt ook handmatig niet omdat ze mijn ARRIS modem niet uitgemeld krijgen. 

 

Maar het lijkt erop dat mijn ticket niet op de juiste plaats ligt. Ik kan alleen via Chat & APP communiceren en niet altijd weet iemand van het feit dat je een eigen modem kunt gebruiken.


Wat een drama. Ik zou focussen op terug-zetten van de ARRIS zodat die goed werkt. En als je "Mijn Ziggo App" nu wel goed werkt, zoe je daar dan weer een schone start mee moeten kunnen maken.

 

Het lijkt inderdaad date er ergens bij het handmatig-rechtzetten bij Ziggo tussen wal en schip gevallen is.

Eigenlijk moet een Moderator even kijken of je Ticket goed gaat lopen vanaf nu.

Hoe seinen we die in? Iemand een idee?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Henny Ribbink  schreef:

Ronihd,

 

Ook de terugkoppeling loopt stroef met weinig terugkoppelen. zij komen bij mij terug als er voortgang is of dat er iets te melden is.... grrrrrr

Zo moeilijk is het niet om een modem in het net te zetten; Mac-adressen in de tabel toevoegen en gegevens mbt telefonie doorgeven, klaar!

 

Ik geef ze tot dinsdag de tijd, anders ik rigoureus stappen nemen, evt. einde ziggo-abonnement. 


Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Tja.....

Soms is idd communicatie niet de beste kant van Ziggo.

 

Dit al doorgelopen ? https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

 

Maar goed jij kiest zelf voor de eigen modem keuze Ziggo hoeft en geeft ook aan dat Ziggo je niet ondersteund bij het instaleren en dergelijke, dus problemen moet je in principe zelf oplossen.

Persoonlijk vind ik het al heel wat dat ze bij Ziggo hun uiterste best doen om klanten met een eigen modem te helpen.

Ronihd_0-1662883875867.png

 

 

Tja en denk je nu echt dat er iemand warm of koud wordt van het dreigement dat je wil opzeggen ?

 

Eigenlijk niet zo slim.......

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag! Als ik het goed lees ervaren @Midi Travel  & @Henny Ribbink problemen met het (activeren) eigen modem.

Dit gaat ruw gezet in 3 stappen:

  • Meld je modem aan via de Mijn Ziggo app.
  • We activeren je modem binnen 1 werkdag.
  • Je kunt via de app ook de SIP-gegevens aanvragen. 

Hopelijk werkt alles ondertussen zoals de bedoeling is!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Erik P 

Er zijn klanten die problemen hebben met de Mijn Ziggo app bij het aanmelden van het eigen modem. Dat schijnt op dit moment niet te werken.

Zie Topic https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eigen-moden-gebruiken-Fritz-Box-6690/m-p/1048582#M161108 

Misschien moet je even oplijnen met je collega @Vincent 

Uitgelicht topic