Vraag
Reacties
Oplossing
jsoer
Level 2

Kan niet bellen na nieuw modem

Goedemiddag allemaal,

 

ik heb paar maanden geleden een nieuw, wit modem (arris?) van ziggo gekregen. Die is geïnstalleerd en werkte prima.

 

vorige week kreeg ik ongevraagd een doos van de ziggo met.. nog 2 van die modems erin. 2 dezelfde!

 

Ziggo gebeld en 1 van de 2 nieuwe modems met behulp van de helpdesk geïnstalleerd. Prima gelukt alleen mijn vaste telefoon werkt niet. Dat zou maar een paar uur duren maar nu zijn we 24u verder en nog steeds niks.

 


Zou een Ziggo mod hier me verder mee kunnen helpen?

 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misschien een overbodige vraag, maar is het toestel op de juiste poort (TEL 1) aangesloten? Hoor je de kiestoon op het toestel?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welke status wordt getoond voor telefonie na inloggen op het modem?

0 Kudos
jsoer
Level 2
Topicstarter

Als ik op het modem inlog is alles actief. Even ter info: als ik met mobiel naar huistelefoon bel gaat hij op mobiel als zijnde gewoon over, maar huistelefoon gaat niet over.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misschien een overbodige vraag, maar is het toestel op de juiste poort (TEL 1) aangesloten? Hoor je de kiestoon op het toestel?

jsoer
Level 2
Topicstarter

De stekker zat net als op andere modem in poort 2, maar nu heb ik hem in poort 1 gedaan en het werkt gelukkig weer. Top, super bedankt.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen dat de oplossing simpel was.

 

Had je in het verleden toevallig twee nummers en op een bepaald moment het eerste nummer opgezegd? Anders vind ik het vreemd dat lijn 2 op het vorige modem de actieve lijn was.

0 Kudos
jsoer
Level 2
Topicstarter

Nee, hebben altijd maar 1 nummer gehad.

0 Kudos
jsoer
Level 2
Topicstarter

Maar erg bedankt en weer wat geleerd 😉

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Graag gedaan en nog een fijne dag gewenst.

0 Kudos