1
Vraag
2
Reacties
Bernardine1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet bellen na installatie nieuwe modem

Beste lezer,

 

Afgelopen vrijdag mijn Ubee 3200 vervangen voor een Connectbox.

De connectbox, installatie goed gegaan maar mijn vaste telefoon lijn is niet geregistreerd op dit modem.

Diverse malen vanaf vrijdag met de gsm naar klantenservice gebeld en deze doen alleen maar resetten of willen me een nieuw kabeltje opsturen

Kabeltje zit op tel 1.

Maar mijn connect Box status geeft aan : telefonie ( Uitgeschakeld )

Zie bijlage.

 

Kan een medewerker van hier dit nakijken aub, zodat ik weer een kiestoon heb en kan bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Bernardine Nicolaes

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3208Posts
  • 575Oplossingen
  • 756Likes

Goedemorgen @Bernardine1,

Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw  modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.

Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even. 

Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox? 

Bekijk in context

46 Reacties 46
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

Vermoedelijk gebruikt het modem een boot file zonder definities van service flows (128 kbps) voor telefonie.

 

Zou je de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie willen plaatsen?

Bernardine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, 

Waar vind ik deze pagina ? en welke Configuratie word bedoeld?

 

Ben gewoon van 1 modem naar een nieuw modem gegaan, Wifi werkt, alleen de vaste telefonie niet meer.

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

In de webinterface van het modem, waarvan je net een foto geplaatst hebt.

Bernardine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac1020001066802b80df120

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

435790
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
435789
10000000 bps
96000 bytes
0 bps
435787
321000000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

435788
2000000 bps
2000 bytes
0 bps
2000 bytes
Best effort
435786
32100000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

Zoals verwacht ontbreken de 128 kbps service flows voor de eMTA. Deze moeten door Ziggo worden toegevoegd aan de boot file.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bernardine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dankje wel voor je kennis van zaken , en hulp.

 

Dan wacht ik rustig af, Ik hoop dat dit euvel dan opgelost word door een moderator (Ziggo-medewerker)

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3208Posts
  • 575Oplossingen
  • 756Likes

Goedemorgen @Bernardine1,

Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw  modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.

Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even. 

Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox? 

Bernardine1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Erik P,

 

De telefoon werkt perfect nu.

Probleem is opgelost, dank u wel voor uw hulp.

 

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3208Posts
  • 575Oplossingen
  • 756Likes

Heel graag gedaan, superfijn dat het werkt nu 🙂 

Heinemann

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik P,

Heb precies hetzelfde probleem, kun je bij mij ook de rechten toevoegen zodat ik weer bellen/gebeld kan worden.

Alvast bedankt !

tryu

Level 4
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hallo,

 

Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Vrijdag komt er opnieuw een monteur. Maar misschien gaat dit sneller?

Alvast bedankt

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

@Heinemann @tryu Wat is de status van telefonie na inloggen op het modem? Kunnen jullie de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie plaatsen?

 

Indien de service flows voor telefonie ontbreken dan is het sturen van een monteur niet zinvol.

tryu

Level 4
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe Ik kan dit nergens vinden in het menu van het modem. Er staat niets over telefonie of kijk ik verkeerd

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

@tryu In je profiel staat alleen Mediabox XL vermeld, gebruik je deze als modem voor internet? Zo nee, welk type modem gebruik je?

tryu

Level 4
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe ik heb sinds vandaag de connect box. Internet werkt prima. Maar de vaste telefoon werkt niet. Als iemand mij belt dan krijgt hij/zij te horen: dit nummer is niet in gebruik. Als ik bel heb ik geen kiestoon

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

@tryu Voor de Connectbox kun je inloggen via 192.168.178.1 en het wachtwoord van acht cijfers, dat op het label aan de onderzijde van het modem en het plastic kaartje vermeld staan. Daarna zie je meteen de status van telefonie. Daarnaast ben ik benieuwd naar de service flows, welke je kunt vinden op de pagina die ik twee reacties eerder heb vermeld.

tryu

Level 4
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe Ik zie nu pas de verschillende tabbladeren 🙂

Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac1030001066802b8c27ab9

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

10915
20000 bps
8000 bytes
0 bps
10914
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
10913
10000000 bps
96000 bytes
0 bps
10785
374500000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

10912
20000 bps
8000 bytes
0 bps
1522 bytes
Best effort
10911
2000000 bps
2000 bytes
0 bps
2000 bytes
Best effort
10784
37450000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort
tryu

Level 4
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@tobiastheebe 

Had t niet goed gekopieerd

Primaire Downstream Service Flow
SFID 10915
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 10914
Maximale snelheid 64000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 10913
Maximale snelheid 10000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 10785
Maximale snelheid 374500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow
SFID 10912
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 10911
Maximale snelheid 2000000 bps
Maximum Traffic Burst 2000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 2000 bytes
Roostertype Best effort
SFID 10784
Maximale snelheid 37450000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort

 

Dit is denk ik duidelijker

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16135Posts
  • 1030Oplossingen
  • 7092Likes

@tryu Ik zie dat telefonie wel is gespecificeerd middels de boot file (gezien de 20 kbps service flows). Je geeft echter aan dat je geen kiestoon hoort en dat het nummer 'niet in gebruik' is. Dat impliceert dat het telefoonnummer niet is toegewezen aan het modem (of meer specifiek de eMTA). Ik heb dit doorgegeven aan de moderators (Ziggo-medewerkers), zij kunnen dit herstellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo