Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste lezer,
Afgelopen vrijdag mijn Ubee 3200 vervangen voor een Connectbox.
De connectbox, installatie goed gegaan maar mijn vaste telefoon lijn is niet geregistreerd op dit modem.
Diverse malen vanaf vrijdag met de gsm naar klantenservice gebeld en deze doen alleen maar resetten of willen me een nieuw kabeltje opsturen
Kabeltje zit op tel 1.
Maar mijn connect Box status geeft aan : telefonie ( Uitgeschakeld )
Zie bijlage.
Kan een medewerker van hier dit nakijken aub, zodat ik weer een kiestoon heb en kan bellen.
Met vriendelijke groet,
Bernardine Nicolaes
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Bernardine1,
Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.
Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even.
Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox?
Vermoedelijk gebruikt het modem een boot file zonder definities van service flows (128 kbps) voor telefonie.
Zou je de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie willen plaatsen?
Hoi,
Waar vind ik deze pagina ? en welke Configuratie word bedoeld?
Ben gewoon van 1 modem naar een nieuw modem gegaan, Wifi werkt, alleen de vaste telefonie niet meer.
In de webinterface van het modem, waarvan je net een foto geplaatst hebt.
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet |
2 |
Ingeschakeld |
DOCSIS 3.0 |
bac1020001066802b80df120 |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
435790 |
64000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
435789 |
10000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
435787 |
321000000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
435788 |
2000000 bps |
2000 bytes |
0 bps |
2000 bytes |
Best effort |
435786 |
32100000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
42600 bytes |
Best effort |
Zoals verwacht ontbreken de 128 kbps service flows voor de eMTA. Deze moeten door Ziggo worden toegevoegd aan de boot file.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
dankje wel voor je kennis van zaken , en hulp.
Dan wacht ik rustig af, Ik hoop dat dit euvel dan opgelost word door een moderator (Ziggo-medewerker)
Goedemorgen @Bernardine1,
Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.
Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even.
Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox?
Beste Erik P,
De telefoon werkt perfect nu.
Probleem is opgelost, dank u wel voor uw hulp.
Heel graag gedaan, superfijn dat het werkt nu 🙂
Hallo Erik P,
Heb precies hetzelfde probleem, kun je bij mij ook de rechten toevoegen zodat ik weer bellen/gebeld kan worden.
Alvast bedankt !
Hallo,
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Vrijdag komt er opnieuw een monteur. Maar misschien gaat dit sneller?
Alvast bedankt
@Heinemann @tryu Wat is de status van telefonie na inloggen op het modem? Kunnen jullie de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie plaatsen?
Indien de service flows voor telefonie ontbreken dan is het sturen van een monteur niet zinvol.
@tobiastheebe Ik kan dit nergens vinden in het menu van het modem. Er staat niets over telefonie of kijk ik verkeerd
@tryu In je profiel staat alleen Mediabox XL vermeld, gebruik je deze als modem voor internet? Zo nee, welk type modem gebruik je?
@tobiastheebe ik heb sinds vandaag de connect box. Internet werkt prima. Maar de vaste telefoon werkt niet. Als iemand mij belt dan krijgt hij/zij te horen: dit nummer is niet in gebruik. Als ik bel heb ik geen kiestoon
@tryu Voor de Connectbox kun je inloggen via 192.168.178.1 en het wachtwoord van acht cijfers, dat op het label aan de onderzijde van het modem en het plastic kaartje vermeld staan. Daarna zie je meteen de status van telefonie. Daarnaast ben ik benieuwd naar de service flows, welke je kunt vinden op de pagina die ik twee reacties eerder heb vermeld.
@tobiastheebe Ik zie nu pas de verschillende tabbladeren 🙂
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet |
2 |
Ingeschakeld |
DOCSIS 3.0 |
bac1030001066802b8c27ab9 |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
10915 |
20000 bps |
8000 bytes |
0 bps |
10914 |
64000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
10913 |
10000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
10785 |
374500000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
10912 |
20000 bps |
8000 bytes |
0 bps |
1522 bytes |
Best effort |
10911 |
2000000 bps |
2000 bytes |
0 bps |
2000 bytes |
Best effort |
10784 |
37450000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
42600 bytes |
Best effort |
Had t niet goed gekopieerd
Primaire Downstream Service Flow
SFID 10915
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 10914
Maximale snelheid 64000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 10913
Maximale snelheid 10000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 10785
Maximale snelheid 374500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Primaire Upstream Service Flow
SFID 10912
Maximale snelheid 20000 bps
Maximum Traffic Burst 8000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 10911
Maximale snelheid 2000000 bps
Maximum Traffic Burst 2000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 2000 bytes
Roostertype Best effort
SFID 10784
Maximale snelheid 37450000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort
Dit is denk ik duidelijker
@tryu Ik zie dat telefonie wel is gespecificeerd middels de boot file (gezien de 20 kbps service flows). Je geeft echter aan dat je geen kiestoon hoort en dat het nummer 'niet in gebruik' is. Dat impliceert dat het telefoonnummer niet is toegewezen aan het modem (of meer specifiek de eMTA). Ik heb dit doorgegeven aan de moderators (Ziggo-medewerkers), zij kunnen dit herstellen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...