Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste lezer,
Afgelopen vrijdag mijn Ubee 3200 vervangen voor een Connectbox.
De connectbox, installatie goed gegaan maar mijn vaste telefoon lijn is niet geregistreerd op dit modem.
Diverse malen vanaf vrijdag met de gsm naar klantenservice gebeld en deze doen alleen maar resetten of willen me een nieuw kabeltje opsturen
Kabeltje zit op tel 1.
Maar mijn connect Box status geeft aan : telefonie ( Uitgeschakeld )
Zie bijlage.
Kan een medewerker van hier dit nakijken aub, zodat ik weer een kiestoon heb en kan bellen.
Met vriendelijke groet,
Bernardine Nicolaes
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Bernardine1,
Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.
Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even.
Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox?
Vermoedelijk gebruikt het modem een boot file zonder definities van service flows (128 kbps) voor telefonie.
Zou je de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie willen plaatsen?
Hoi,
Waar vind ik deze pagina ? en welke Configuratie word bedoeld?
Ben gewoon van 1 modem naar een nieuw modem gegaan, Wifi werkt, alleen de vaste telefonie niet meer.
In de webinterface van het modem, waarvan je net een foto geplaatst hebt.
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet |
2 |
Ingeschakeld |
DOCSIS 3.0 |
bac1020001066802b80df120 |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
435790 |
64000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
435789 |
10000000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
435787 |
321000000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
435788 |
2000000 bps |
2000 bytes |
0 bps |
2000 bytes |
Best effort |
435786 |
32100000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
42600 bytes |
Best effort |
Zoals verwacht ontbreken de 128 kbps service flows voor de eMTA. Deze moeten door Ziggo worden toegevoegd aan de boot file.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
dankje wel voor je kennis van zaken , en hulp.
Dan wacht ik rustig af, Ik hoop dat dit euvel dan opgelost word door een moderator (Ziggo-medewerker)
Goedemorgen @Bernardine1,
Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.
Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even.
Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox?
Beste Erik P,
De telefoon werkt perfect nu.
Probleem is opgelost, dank u wel voor uw hulp.
Heel graag gedaan, superfijn dat het werkt nu 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...