1
Vraag
2
Reacties
Bernardine1

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet bellen na installatie nieuwe modem

Beste lezer,

 

Afgelopen vrijdag mijn Ubee 3200 vervangen voor een Connectbox.

De connectbox, installatie goed gegaan maar mijn vaste telefoon lijn is niet geregistreerd op dit modem.

Diverse malen vanaf vrijdag met de gsm naar klantenservice gebeld en deze doen alleen maar resetten of willen me een nieuw kabeltje opsturen

Kabeltje zit op tel 1.

Maar mijn connect Box status geeft aan : telefonie ( Uitgeschakeld )

Zie bijlage.

 

Kan een medewerker van hier dit nakijken aub, zodat ik weer een kiestoon heb en kan bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Bernardine Nicolaes

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2820Posts
  • 467Oplossingen
  • 533Likes

Goedemorgen @Bernardine1,

Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw  modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.

Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even. 

Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox? 

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Vermoedelijk gebruikt het modem een boot file zonder definities van service flows (128 kbps) voor telefonie.

 

Zou je de gegevens op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie willen plaatsen?

Bernardine1
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, 

Waar vind ik deze pagina ? en welke Configuratie word bedoeld?

 

Ben gewoon van 1 modem naar een nieuw modem gegaan, Wifi werkt, alleen de vaste telefonie niet meer.

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

In de webinterface van het modem, waarvan je net een foto geplaatst hebt.

Bernardine1
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac1020001066802b80df120

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

435790
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
435789
10000000 bps
96000 bytes
0 bps
435787
321000000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

435788
2000000 bps
2000 bytes
0 bps
2000 bytes
Best effort
435786
32100000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Zoals verwacht ontbreken de 128 kbps service flows voor de eMTA. Deze moeten door Ziggo worden toegevoegd aan de boot file.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bernardine1
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dankje wel voor je kennis van zaken , en hulp.

 

Dan wacht ik rustig af, Ik hoop dat dit euvel dan opgelost word door een moderator (Ziggo-medewerker)

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2820Posts
  • 467Oplossingen
  • 533Likes

Goedemorgen @Bernardine1,

Welkom op de Community en leuk dat je een nieuw  modem hebt ontvangen. Wel vervelend dat telefonie hier niet op werkt, maar fijn dat hier al een goede analyse is gedaan.

Ik heb daarom alsnog de rechten aan het nieuwe modem toegevoegd. Vaak is dit binnen een paar uur al merkbaar, reset anders het modem even. 

Laat je weten als telefonie daadwerkelijk werkt op de Connectbox? 

Bernardine1
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Erik P,

 

De telefoon werkt perfect nu.

Probleem is opgelost, dank u wel voor uw hulp.

 

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2820Posts
  • 467Oplossingen
  • 533Likes

Heel graag gedaan, superfijn dat het werkt nu 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic