Bernardine1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet bellen na installatie nieuwe modem

Beste lezer,

 

Afgelopen vrijdag mijn Ubee 3200 vervangen voor een Connectbox.

De connectbox, installatie goed gegaan maar mijn vaste telefoon lijn is niet geregistreerd op dit modem.

Diverse malen vanaf vrijdag met de gsm naar klantenservice gebeld en deze doen alleen maar resetten of willen me een nieuw kabeltje opsturen

Kabeltje zit op tel 1.

Maar mijn connect Box status geeft aan : telefonie ( Uitgeschakeld )

Zie bijlage.

 

Kan een medewerker van hier dit nakijken aub, zodat ik weer een kiestoon heb en kan bellen.

 

Met vriendelijke groet,

Bernardine Nicolaes

 

55 Reacties 55
Jazzynl

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe , alereerst bedankt voor de snelle reactie.
Ja kabel zit in poort 1 en geen kiestoon.

Op de status pagina is de status 'uitgeschakeld' maar wij hebben wel een abbo.
Op UBEE modem werkte alles wel.

Jazzynl

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet(Verbonden)
Telefonie(Uitgeschakeld)

Jazzynl

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij de netwerk test geeft dit het volgende aan:

Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips
1 Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.
2 Het modem heeft een verbinding met het netwerk.
3 De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)
4 De temperatuur van de Connect Box is normaal.
5 Je maakt geen gebruik van de Telefonie dienst.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is duidelijk, dan is telefonie blijkbaar niet gespecificeerd in de boot file c.q. niet gekoppeld aan het nieuwe modem. Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Jazzynl en welkom hier! 🙂 

Ik ben erin gedoken voor je en ik zie dat telefonie juist actief staat in de administratie. Ervaar je op dit moment nog steeds problemen met telefonie? Zo ja, kun je zowel het modem als het toestel resetten? Na de reset ben ik benieuwd of je, als je naar jouw vaste telefoon belt zonder dat er een kabel in TEL1 zit, deze overgaat op je (mobiele) telefoon. 

Jazzynl

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @Mariska 

Op dit moment werkt telefonie weer.

Overall is dit modem enorm traag bij inloggen, heeft een hoge latency en is de algemene stabiliteit wisselend.
Op dit forum het verkeerde om te bespreken maar ik begrijp niet dat Ziggo hiermee de klanten voorziet. Wij hadden een UBEE modem wat prima werkte. Kunnen we niet terug? Wij overwegen om helemaal weg te gaan.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Ik snap dat je baalt als het minder goed werkt dan dat je gewend was met je vorige modem. Laten we de hele verbinding onder de loep nemen om te checken waar de problemen vandaan komen. Je kunt het allerbeste hiervoor een eigen topic openen. Voeg hierbij ook foto's toe van je hoofdaansluiting en de up en downstream waarden van je modem. 

ManuelB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Ik heb zojuist mijn Technicolor 7200 modem vervangen met de ConnectBox en nu werkt vaste telefonie niet meer. Ik krijg geen kiestoon en als ik mijn nummer bel dan blijft hij overgaan, zonder dat de telefoon gaat rinkelen.

 

Als ik bij status kijk staat er:

 

Telefonie(ready)

en als ik bij de uitgebreide configuratie kijk zie ik:

Algemene configuratie

Netwerk toegang
Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten
2
Standaard beveiliging
Ingeschakeld
DOCSIS-Modus
Docsis30
Config bestand
bac10100010648d343e1db0b



Primaire Downstream Service Flow

SFID244375588
Maximale snelheid214000000
Maximum Traffic Burst42600
Minimale snelheid0



Primaire Upstream Service Flow

SFID244367395
Maximale snelheid21400000
Maximum Traffic Burst42600
Minimale snelheid0
Maximum Concatenated Burst42600
RoostertypeBestEffort

 

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

 

Ik heb trouwens thuis 2 telefoons aangesloten gehad op de TC7200, eentje met een grijs kabeltje en eentje met een zwart kabeltje. Ik weet niet meer welke van de woonkamer is en welke voor boven. Telefonie werkte in ieder geval wel goed.

Ik zag dat als ik grijs bovenaan doe (TEL1) en zwart onderaan (TEL2), dan werkt telefonie niet, maar wel internet. Maar doe ik zwart bovenaan in TEL1 en grijs onderaan (TEL2), dan werkt internet niet, en sterker nog: dan kan ik helemaal niet meer op het modem inloggen via 192.168.178.1. Na lostrekken van de zwarte kabel van TEL1 werkt inloggen op het modem weer wel en ook internet werkt dan prima. Maar telefoon nog steeds niet.

En nogmaals, alles werkte prima met de TC7200, al weer ik niet meer welke kabel in welk putje zat van de TC7200.

 

Help?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ManuelB welkom op de Ziggo Community, leuk dat je even komt buurten.

En jazeker, met een nieuw modem wil je natuurlijk optimaal genieten van al je diensten. Top dat vrijwel alles al goed werkt, nu het laatste deel nog. 

Als ik je modem erbij pak, zie ik keurig alle mogelijke opties actief staan: ook de telefonie. Meestal is het zo dat na een technische aanpassing (dus ook het omruilen) de telefonie optie als laatste weer actief staat. Hoe staat het er nu voor?

ManuelB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

Ik heb het zojuist opgelost, het was mijn eigen fout. Ik had beter moeten kijken naar waar die kabels vandaan kwamen. De grijze telefoonkabel was verbonden met de KPN-telefoonlijn die nog in mijn meterkast zit... blijkbaar flipt de ConnectBox als je dat zo aansluit. Alleen de zwarte aansluiten (welke blijkbaar naar mijn basisstation gaat), zorgde dat alles weer werkte.

Sorry voor de fuss!

rclambregts

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb een nieuwe modem moeten installeren, een 'connect box' en nu geen telefoon meer...
Bij de connect box status staat 'Telefonie (Uitgeschakeld)', en Ziggo zelf is niet bereikbaar...
Hoe herstel ik dit z.s.m. (aangezien ik nu zonder vaste lijn zit, en het ook nog een paar dagen kan duren voor ik in de gelegenheid ben om op Ziggo's tijdstippen contact op te nemen terwijl ik thuis ben)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@rclambregts Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit probleem oplossen en komt binnenkort weer langs in dit topic. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @rclambregts , welkom op onze Community. Fijn om te lezen dat je dit topic hebt gevonden wanneer je tegen dit probleem aanloopt.
 

We zien op dit moment enkele meldingen voorbij komen van nieuwe modems waarbij de telefoon niet of niet optimaal werkt. Dat onderzoeken we momenteel. Zo te zien heeft je nieuwe modem zich nog niet volledig administratief aangemeld bij ons. Dat lijkt de oorzaak te zijn waarom nog je modem nog niet optimaal werkte. Ik heb je modem nu op afstand administratief aangemeld. Wil jij je modem en het basis oplaadpunt van je telefoontoestel beide voor 60 seconden van de stroom halen? Hierna zal je modem mijn administratieve activatie verwerken en zou de telefoonlijn ook weer moeten werken.
 

Controleer uiteraard altijd wel of de telefoonkabel wel in de juiste TEL1 aansluiting van je modem zit. 
 
Hou je ons op de hoogte?

Gijs Broeken

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij werkt de telefoon niet meer na omwisselen naar connectbox. Ik kan die pagina met geavanceerde instellingen ook niet vinden. Kan ook niet inloggen via dat IP-adres, alleen via Ziggo. Als ik dan naar m’n SmartWifi modem ga, zie ik:

Draadloos aan

Modem status online/in gebruik

Maar zowel bij Telefonie 1, als Telefonie 2, staat uitgeschakeld. Wat kan ik doen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Gijs Broeken Ook in jouw geval moet telefonie nog worden toegevoegd aan de boot file. Je kunt dit zelf niet oplossen, een moderator komt binnenkort langs om dit voor je te regelen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dag allemaal! Welkom hier 🙂

Helaas ervare we problemen met de activatie van telefonie op nieuw bezorgde modems sinds 20 maart. Dit is helaas een algemeen probleem en ligt niet aan jullie individueel.

Waarvan we dachten dat het was opgelost, blijkt dat niet zo te zijn.

 

Onze IT specialisten zijn druk met het onderzoek. We doen er alles aan dit gauw te fixen. 

 

Uitgelicht topic