henk253

Level 2
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan niet bellen en gebeld worden met vaste telefoon heb dit probleem al tijden

Ik heb dit probleem al een paar jaar en er is ook vaak naar ziggo gebeld en een monteur geweest.

Even wat uitleg:

Dus ik kan niet bellen en niet gebeld worden.

Ik hoor geen kiestoon, ga ik naar de modem die naast me op het bureau staat brand er een wit lichtje,

druk ik op pair dan zie ik 3 groene lampjes maar me telefoon doet niks.

Start ik me pc en ga dan inloggen in me connectbox en bekijk ik de status dan is er wifi en internet maar telefoon staat rood werkt niet.

Vind dit heel vreemd vandaag ook weer gebeld en technisch persoon had gekeken in de status van connectbox en hij geeft antwoord is oke maar dan krijg je allemaal warrige dingen ligt aan dit en dan aan dat maar de kabels zijn al vervangen door monteur.

 

Ik had gezegd ik denk dat probleem in de connect box zit en anders stuur maar een andere of jullie plaatsen een andere en nemen oude mee.

En toch word er weer een kabeltje coax op gestuurdterwijl er net een nieuwe op zit ene kant stekker rood en dere kant groen.

Ook is er een nieuwe coax kastje geplaatst POA-01-B

Ik had een losse ziggo telefoon ook al gekregen die in geplugd direct op het modem maar kan ook niet bellen.

Ik kan pas weer bellen als ik me modem op start dan is bellen weer oke.

Ik heb vast telefoon naast bed staan en als ik in nood 112 moet bellen dan moet ik eerst modem herstarten dan doet me telefoon het weer.

Ik weet het op den duur ook niet meer.

Mvg

Henk

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Problemen met telefonie worden vaak veroorzaakt door problemen met de internetverbinding.

 

Ik zie in je vorige topic dat er sprake was (is?) van een verouderde coaxinstallatie met een TRAS-1000 als AOP en een ETU-01 als eerste splitter. Nu begrijp ik dat er wel een nieuwe splitter is geplaatst (POA-01-B) maar het oude AOP kan nog steeds problemen opleveren.

 

9e92d025-9718-4751-b0cd-f268164e66dc.jpg

 

Ik zie dat er ook twee stekkers zijn aangesloten op het PTT ISRA, hoe zit dat precies?


Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

 

Het lijkt mij overigens verstandig als Ziggo een monteur stuurt om e.e.a. na te lopen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @henk253! Wat onwijs zuur dat je nog steeds problemen hebt met vast bellen. Elke keer je modem resetten om vervolgens pas te kunnen bellen is ook geen doen. Gelukkig is @tobiastheebe je te hulp geschoten. Kun je zijn vragen beantwoorden?
 

Uitgelicht topic