Vraag
Reacties
Oplossing
piblok
Level 2

Kan ik mijn vaste telefoonnummer meeverhuizen naar een andere kengetalregio?

Wij gaan verhuizen en willen graag ons telefoonummer meenemen.

Nu verhuizen we naar een andere Regio met een ander netnummer bv van (010) naar (0182).

Nu heb ik gebeld met Ziggo en de medewerker wist niet of dat kon.

Omdat we bij Ziggo bellen via Internet zie ik geen probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee? en tips om mijn telefoonnummer te behouden?

Grt

Iede

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Verhuizen met Ziggo | Verhuizen zonder zorgen | Ziggo

Verhuissituatie

Kan ik mijn vaste telefoonnummer meeverhuizen?

Verhuis je naar een adres met hetzelfde kengetal -bijvoorbeeld van Utrecht (030) naar Nieuwegein (030) - dan neem je ook je vaste telefoonnummer gewoon mee. Je krijgt tijdelijk een ander nummer om bereikbaar te blijven terwijl we je nummer verhuizen.

Alleen als je naar een regio met een ander kengetal verhuist, krijg je een nieuw vast nummer. Dat gebeurt automatisch als je je verhuizing doorgeeft.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb
Level 20

Verhuizen met Ziggo | Verhuizen zonder zorgen | Ziggo

Verhuissituatie

Kan ik mijn vaste telefoonnummer meeverhuizen?

Verhuis je naar een adres met hetzelfde kengetal -bijvoorbeeld van Utrecht (030) naar Nieuwegein (030) - dan neem je ook je vaste telefoonnummer gewoon mee. Je krijgt tijdelijk een ander nummer om bereikbaar te blijven terwijl we je nummer verhuizen.

Alleen als je naar een regio met een ander kengetal verhuist, krijg je een nieuw vast nummer. Dat gebeurt automatisch als je je verhuizing doorgeeft.

piblok
Level 2
Topicstarter

Dat is jammer. Zijn er nog slimme tips ...

Wij gaan namelijk tijdelijk buiten onze regio wonen (met een ander kengetal), kan ik mijn huidige nummer (dat we al 26 jaar hebben) dan reserveren voor als ik weer terug kom? Of kan dat ook niet?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

helaas is dat niet mogelijk 

0 Kudos
Peterg2
Level 8

Alleen 06 nummer is landelijk. Dat nummer dus gebruiken en aan bekenden en bedrijven geven. Vaste eruit gooien. 

Netnummer gebonden nummers mogen niet in een andere regio uitgegeven worden. Dat is ook vervelend voor bedrijven die naar een andere regio gaan.

Je huidige nummer is alleen te behouden als dat tijdelijk als tweede nummer naar een andere Ziggo klant kan. In de regio uiteraard. Later dan weer terug naar jou.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dan is het wel de vraag of telefoonnummers overzetten naar een ander abonnement mogelijk is volgens het beleid van Ziggo

0 Kudos
retep_
Level 5

wat je zou kunnen doen ( ja officieel mag dit niet maar het werkt wel ) 

koop een ATA ( dat is een apparaatje  waarmee je een "gewone" telefoon kunt aansluiten en via internet (buiten Ziggo om) kunt bellen) 

maak een account aan bij (bijvoorbeeld) cheapconnect ,  als daar nu een klein bedrag stort ( kan va. 5 euro)  en die ATA instelt zou je moeten kunnen (uit) bellen via hun. 

als dat werkt kun je je huidige telefoon nummer overzetten naar hun en komen de binnen komende gesprekken ook binnen via die lijn

als je gaat verhuizen neem je alles gewoon mee en dan werkt het ook op je nieuwe adres  ( je zou er nog voor kunnen kiezen om ook een telefoon nummer aan te vragen voor je nieuwe regio (kost € 8.95 per jaar ) )

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@retep_ hoezo zou dat niet mogen?

retep_
Level 5

dit mag officieel niet om de zelfde reden dat je bij Ziggo niet je telefoon nummer kunt meenemen als je verhuist naar een andere netnummergebied 

0 Kudos
piblok
Level 2
Topicstarter

Het is ook behoorlijk wat goedkoper bovendien. 
En familie, in onze huidige regio, biedt hulp.

0 Kudos
Template
Level 17

@piblok wrote:

Dat is jammer. Zijn er nog slimme tips ...

Wij gaan namelijk tijdelijk buiten onze regio wonen (met een ander kengetal), kan ik mijn huidige nummer (dat we al 26 jaar hebben) dan reserveren voor als ik weer terug kom? Of kan dat ook niet?

26 Jaar geleden bestond Ziggo niet, diens voorlopers uit 1999 boden geen telefonie aan. Bij verhuizing raakt ook Ziggo waarschijnlijk dit telefoonnummer kwijt, daar dit waarschijnlijk destijds aan PTT Télécom toegekend is om door abonnement houders te gebruiken. Waarschijnlijk krijgt (dus niet zeker) krijgt KPN het dan terug om te verstrekken.

0 Kudos
piblok
Level 2
Topicstarter

Template, klopt.

We zijn in 1999 gestart me UPC internet. En hebben later de PTT telefonie ondergebracht bij UPC (of later Ziggo) dat weet ik niet meer. 

0 Kudos
CobusR
Level 10

Dit kan bij iedere VoIP toch je nummer meenemen bv callvoip kan het wel en het maakt niet uit waar je bent je kan dan overal bellen met je eigen nummer en gebeld worden.

0 Kudos