Vraag
Reacties
Aankondigingen
Red46
Level 2

Kan ik het rode led lampje met telefoon symbool op het modem uitschakelen?

Zins tweedagen vaste telefoon opgezegd niet meer nodig. Dus nu allen nog internet bij ziggo.

Alleen nu knippert het ledlampje  van de telefoon de hele tijd rood. Tuurlijk kun je hem afplakken maar is er een mogelijkheid om dit uit te zetten. Modem staat in de woonkamer en met name in de avond een irritant geknipper.

0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als vaste telefonie geen onderdeel meer is van het abonnement, waarom zou je het toestel dan nog aangesloten laten? De knipperende rode LED is waarschijnlijk omdat er geen kiestoon meer aanwezig is op de lijn, wat in dit geval logisch is.

0 Kudos
Red46
Level 2
Topicstarter

Beste Tobias, wie zet dat het aangesloten is??? het gaat om de ledlamp op de modem icoon telefoontje voor de duidelijkheid. En dat het logisch is snap ik ook maar de vraag is kan het uit 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Sorry, ik had je oorspronkelijke bericht niet goed begrepen. Bij het nieuwste type Ziggo-modem (Sagemcom F3896) zijn er geen afzonderlijke status-LED's meer, ik denk dat mijn verwarring daar deels vandaan kwam. De telefonie-LED op het modem zou wel uit moeten zijn. Waarschijnlijk is dit het gevolg van een configuratieprobleem met de boot file dat door Ziggo opgelost moet worden.

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op het tabblad Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?

Red46
Level 2
Topicstarter

Red46_0-1732131221093.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je de gegevens plaatsen die worden getoond op het tabblad Configuratie?

0 Kudos
Carlien
Community Moderator
Community Moderator

Hi! @Red46 

Hoe gaat het er mee? Heb je toevallig de vraag van @tobiastheebe nog gezien? 😊

0 Kudos
Red46
Level 2
Topicstarter

Hallo Sry voor de wat late reactie (iets met werk en druk :))....  vraag niet hoe maar lampje brand niet meer (heel fijn trouwens) 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk heeft het modem in de tussentijd een SNMP reset ontvangen van het CMTS en is de configuratie (zonder telefonie) daarna opnieuw ingeladen.