1
Vraag
2
Reacties
jkuijt

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

KPN ISDN2 naar Ziggo: advies gevraagd

Hallo,

Ik heb sinds 2003 mijn kantoor aan huis.
Voor internet en tv vanaf het @Home tijdperk klant bij Ziggo, naar volle tevredenheid.
Voor telefonie vanaf dag 1 klant bij KPN, ook naar volle tevredenheid.

Ik gebruik Ziggo Privé:
Internet Max en TV Start (zonder Ziggo Bellen)
Snelheid 400Mb/s downloaden en 40Mb/s Uploaden

Bij KPN gebruik ik:
1. Privé: 1 x ISDN2: Thuisbellen Abonnement - BelBasis ISDN abonnement (1 hoofd- en 3 bijnummers)
2. Zakelijk: 1 x ISDN2: Zakelijk Bellen Abonnement - Zakelijk BelVrij Totaal ISDN (1 hoofd- en 3 bijnummers)

In 2019 stopt KPN met het hele ISDN gebeuren en adviseren zij om een alles in 1 pakket bij hun af te nemen. Maar dat wil ik niet, want internet en tv van Ziggo bevalt mij prima.

Nu is mijn plan om in 2 afzonderlijke stappen over te gaan van KPN ISDN naar Ziggo bellen:
1. nu alvast alleen het ISDN privé hoofdnummer naar Ziggo bellen (3 bijnummers niet meer nodig).
2. als dat bevalt, dan een paar maanden later het ISDN zakelijke hoofdnummer naar Ziggo bellen (3 bijnummers niet meer nodig).

Van Ziggo heb ik het Technicolor TC7210 wifi-modem (in bridge-modus):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/technicolor-tc7210/
Met mijn eigen ASUS Dark Knight router en diverse TP-Link routers.

Gisteren heb ik op de Ziggo site alvast Nummerbehoud aangevraagd voor het hoofdnummer van mijn privé ISDN2 aansluiting van KPN, via dit formulier:
https://www.ziggo.nl/bellen/nummerbehoud/

In mijn Ziggo pakket zit dus geen bellen op dit moment. Dat wordt straks een Alles in 1 pakket met VastBellen voor een meerprijs (abonnement) van 1 euro per maand.
Wordt dit VastBellen automatisch aangezet nadat mijn nummer is gemigreerd van KPN naar Ziggo?
Of moet ik zelf nog een handeling verrichten?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Jeffrey Kuijt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @jkuijt Welkom op de Ziggo Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je situatie te delen en je vragen te stellen!

Het is nodig om alsnog vaste telefonie in je abonnement aan te vragen (dit kan ik voor je doen). Je krijgt dan, als aanvraag, een tijdelijk nummer van ons, tot de datum van het nummerbehoud.

Voor de eerste vaste lijn ga je inderdaad 1 euro per maand betalen. Voor 10,95 per maand kan je hier volop bellen aan toevoegen, om zo gratis naar alle vaste en mobiele nummers binnen Nederland (betaalde servicenummers uitgesloten) te bellen.
Wil je (later) een tweede telefoonlijn toevoegen, dan kan dit zeker! Hiervoor betaal je 6,50 per maand. Let er op dat je volop bellen afneemt per telefoonlijn. Wil je dus met beide lijnen onbeperkt kunnen bellen, moet je 2 keer voor volop bellen kiezen. Voordeliger is natuurlijk om vooral met 1 nummer uit te bellen en dus maar 1 keer volop bellen te betalen :-).

Wil je dat ik de vaste telefoonlijn voor je aanvraag? Zo ja, dan ontvang ik graag even een privéberichtje van je.

Zijn hiermee al je vragen beantwoord?

Bekijk in context

28 Reacties 28
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
jkuijtJe ontvangt vlgns mij eerst een nieuwe telefoon nr van ziggo. Wanneer precies de kpn aan ziggo het oude nr. vrij geeft ligt dus in de meeste gevallen aan kpn of andere provider die akkoord geeft. Dan is het even een kwestie om regelmatig je nr te bellen. en checken , welk punt overgaat. ( nog het oude idsn of ziggo. ook even het tijdelijke ziggo nr checken of daadwerkelijk tel. dienst is geactiveerd. Verder nog even een tip: ( zonder reclame te maken hoor:relaxed: ) Ga je veel bellen, neem dan vast bellen altijd! voor circa €11,00 onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers. ( ik haal het er dik uit!)
jkuijt
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor je reactie. Als dit alles goed bevalt, dan kan ik mijn zakelijke ISDN2 hoofdnummer bij KPN ook laten omzetten naar Ziggo (naar telefoon poortje 2 op het Ziggo modem), en dan komt "Volop Bellen" goed van pas.

Misschien dat iemand van Ziggo even kan checken of "bellen" is/wordt geactiveerd? Of moet dat op een speciale manier nog worden aangevraagd. Is onduidelijk voor me.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Jeffrey Kuijt
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
jkuijt Even een vraag, wat voor toestellen gebruik je? Normale of speciale ISDN toestellen? Die laatste werken nl standaard niet op een normale telefoonlijn. Hetzelfde geldt voor een eventuele ISDN centrale.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
jkuijtVoor de zakelijke gedeelte zou ik even opn. contact opnemen met de zakelijke helpdesk. Wellicht dat een moderator mee leest, maar dit is van origine een klanten help klanten site. Dit voornamelijk voor de particuliere markt...
jkuijt
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nick999 De oude ISDN centrale en ISDN toestellen gaan er inderdaad uit. Mijn plan is om op telefoon poort 1 van het Ziggo modem een DECT basisstation "privé" te plaatsen en t.z.t. op poort 2 een DECT basisstation "zakelijk".
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ook ik maak voor telefonie nog gebruik van ISDN van KPN.

Omdat ik straks mijn ISDN-apparatuur wil blijven gebruiken (telefoontoestellen, fax en antwoordapparaat) wil ik te zijner tijd overstappen op een provider die een modem kan leveren met een s0-bus, waarop ISDN kan worden aangesloten. In ieder geval XS4ALL en Stipte kunnen zo'n modem leveren, heb ik begrepen. Dat is een Fritz!Box, van fabrikant AVM. Andere providers, waaronder Ziggo, leveren op dit moment alleen modems waarop analoge toestellen kunnen worden aangesloten.

Wellicht heb je hier ook iets aan.

Piet.
jkuijt
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:
jkuijtVoor de zakelijke gedeelte zou ik even opn. contact opnemen met de zakelijke helpdesk.


Is niet nodig, ik wil n.l. t.z.t. mijn zakelijke nummer bij KPN als een 2e nummer onderbrengen bij mijn huidige Ziggo Privé abonnement, gekoppeld dus aan poortje 2 op het Ziggo modem. Moet toch kunnen, 2 telefoonnummers?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @jkuijt Welkom op de Ziggo Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je situatie te delen en je vragen te stellen!

Het is nodig om alsnog vaste telefonie in je abonnement aan te vragen (dit kan ik voor je doen). Je krijgt dan, als aanvraag, een tijdelijk nummer van ons, tot de datum van het nummerbehoud.

Voor de eerste vaste lijn ga je inderdaad 1 euro per maand betalen. Voor 10,95 per maand kan je hier volop bellen aan toevoegen, om zo gratis naar alle vaste en mobiele nummers binnen Nederland (betaalde servicenummers uitgesloten) te bellen.
Wil je (later) een tweede telefoonlijn toevoegen, dan kan dit zeker! Hiervoor betaal je 6,50 per maand. Let er op dat je volop bellen afneemt per telefoonlijn. Wil je dus met beide lijnen onbeperkt kunnen bellen, moet je 2 keer voor volop bellen kiezen. Voordeliger is natuurlijk om vooral met 1 nummer uit te bellen en dus maar 1 keer volop bellen te betalen :-).

Wil je dat ik de vaste telefoonlijn voor je aanvraag? Zo ja, dan ontvang ik graag even een privéberichtje van je.

Zijn hiermee al je vragen beantwoord?
jkuijt
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:
Wil je dat ik de vaste telefoonlijn voor je aanvraag? Zo ja, dan ontvang ik graag even een privéberichtje van je.


Hoi Lycke,

Bedankt, maar het lukt me niet om je een privébericht te sturen, ik krijg dan de melding:
Deze gebruiker kan alleen berichten ontvangen van mensen die hij of zij volgt.

Je mag de vaste telefoonlijn voor me regelen, graag nog even je reactie.

Groetjes, Jeffrey
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Whoops. Mijn fout. Ik stuur je een berichtje nu, waarop je kunt reageren.
jkuijt
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Even een terugkoppeling: de migratie van mijn privélijn is perfect verlopen van KPN naar Ziggo. Alles werkt goed, ik heb nu het Alles in 1 Pakket voor een meerprijs van slechts 1 euro per maand. Dat was bij KPN 35 euro per maand aan vaste kosten voor mijn ISDN lijn.
RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ter info.
Mijn ISDN apparatuur, na stopzetting KPN abonnement, nog steeds in gebruik in combinatie met Ziggo telefonie/ ConnectBox.
CB -Fritz!Box met S0-bus - ISDN Homevox - analoge telefoontoestellen en ISDN toestel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
RDS Dank voor je bericht, deze oplossing kunnen anderen ook weer gebruiken als ze dergelijke apparatuur al hebben liggen in hun huis/bedrijfsruimte.
Robbert J.

Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes
Ook hier al 2 jaar telefonie prima werkend, Ziggo modem (Connectbox), Fritzbox 7270 naar Tiptel 810 via S0.
j_kuijt

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:
Wil je (later) een tweede telefoonlijn toevoegen, dan kan dit zeker! Hiervoor betaal je 6,50 per maand. Let er op dat je volop bellen afneemt per telefoonlijn. Wil je dus met beide lijnen onbeperkt kunnen bellen, moet je 2 keer voor volop bellen kiezen. Voordeliger is natuurlijk om vooral met 1 nummer uit te bellen en dus maar 1 keer volop bellen te betalen :-).


Hoi Lycke,

Ik ben nu zover om binnenkort ook mijn 2e ISDN2 aansluiting bij KPN op te gaan zeggen. Dit is mijn zakelijke aansluiting, dus het is heel belangrijk dat mijn zakelijke (hoofd)telefoonnummer wordt overgenomen van KPN naar Ziggo.
Op poortje TEL1 van het Ziggo modem zit nu mijn privé telefoonnummer dat een paar maanden geleden prima is gemigreerd van KPN naar Ziggo.
Op poortje TEL2 van het Ziggo modem moet dus het zakelijke telefoonnummer komen.
Privé maak ik geen gebruik van Volop Bellen, want dit nummer gebruik ik nauwelijks.
Maar voor zakelijk bellen is Volop Bellen wél heel interessant.
Kortom, ik wil dus een 2e telefoonlijn bij Ziggo met hierop mijn zakelijke (hoofd)telefoonnummer dat nu nog bij KPN (ISDN2) behoort. En dan Volop Bellen activeren, alleen voor het zakelijke telefoonnummer (poortje TEL2).
In welke volgorde moet ik wat precies doen? Kun jij (of een andere Ziggo moderator) mij goed advies geven? Want de migratie van KPN naar Ziggo moet vlekkeloos gaan verlopen, het betreft hier immers mijn bedrijf! Hoofdzaak is dat mijn zakelijke telefoonnummer behouden blijft waarop wij al 25 jaar te bereiken zijn.

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey Kuijt
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mijn inziens is het qua vlekkeloos verlopen ook afhankelijk wanneer KPN de nummers vrij geeft. Het is dus niet alleen aan ziggo, maar de vorige provider speelt ook een rol. Althans bij de particuliere abonnementen. Wellicht is dit bij zakelijke wat sneller? Succes. Gr Rob
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
RDS Be rt Robbert J. Als je de Fritzbox achter de Connect Box aansluit om ISDN-apparatuur te kunnen gebruiken, moet je toch beschikken over de telefonie-instellingen om deze in te voeren in de FritzBox? Heeft Ziggo deze instellingen vrijgegeven? Volgens mij doen veel providers (waaronder KPN) dat niet. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Ik wil namelijk t.z.t. ook overstappen van ISDN naar VoIP met behoud van mijn huidige ISDN-netwerk en ISDN-apparatuur, vandaar mijn vraag.

Piet.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Jeffrey,

Heb je dat tweede telefoonnummer onder een zakelijk account staan bij KPN? Zo ja, zou je dat ook bij Ziggo willen?
In geval van ja, dan gaat dat niet zonder slag of stoot. Het is namelijk, voor zover ik weet, niet mogelijk om 1 modem te gebruiken voor zowel een zakelijk als particulier account.
Wel kun je gewoon het 2e nummer toevoegen aan je particuliere account, dan kun je gewoon poort Tel2 op je modem daarvoor gebruiken.
Wil je het tweede telefoonnummer echt zakelijk hebben staan, dan is het volgens mij het makkelijkst dat je heel je abonnement omzet naar zakelijk, dan wordt dus internet, TV en je privé telefoon ook zakelijk.

Het lijkt erop dat een zakelijk nummerbehoud er hetzelfde uitziet/aan toe gaat als een particulier nummerbehoud. Dit houdt in dat je tijdelijk een nieuw nummer krijgt, meestal krijg je die een dag of 2 en daarna staat je oude nummer onder Ziggo.
Ik zou zeggen, vul hier je telefoonnummer in zodat iemand van Ziggo Zakelijk contact met je opneemt. Kun je direct die vraag stellen, want voor jou zou het niet fijn zijn als je een paar dagen op een ander nummer te bereiken bent..

Groet,
Evert
RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
PJM van der Vooren

Je hebt geen aanvullende gegevens van Ziggo nodig. Met het te gebruiken telefoonnummer en de zg. " wizard" in de Fritz!Box is het in te stellen. Is ook informatie op het internet over te vinden. Zonnodig hier natuurlijk ook.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo