Het is perfect gelukt om onze vaste lijn door te schakelen via de functie: *21*<nummer>#.
Het de-activeren van de doorschakeling middels: #21 of #21# werkt echter niet waardoor de doorschakeling actief blijft.
Ligt dit aan een verkeerde instelling in de Ziggo-computer, of is mijn telefoon niet geschikt hiervoor? (er is geen kiestoon te horen. Bij het indrukken van de verbindingstoets, zoals dan geadviseerd, word alleen automatisch gebeld naar het laatst gebruikte nummer).
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zo te zien komt het toestel bij het indrukken van de verbindingstoets in de nummerherhalingsmodus. Mijn Gigaset DECT-toestel
geeft (na even kort de verbindingstoets in te drukken) dan zelfs een heel lijstje weer van eerder gekozen nummers. Echter een van de functietoetsjes heeft dan de tekst "opties". Als ik daar dan weer opdruk krijg ik o.a. de mogelijkheid de lijst te schonen. Nu wordt er (voorlopig) niet meer een verbinding opgebouwd met het laatst gekozen nummer als ik de verbindingstoets indruk; ik krijg dan de kiestoon. Mogelijk is er nog een andere / smakelijkere oplossing of instelling te vinden, maar hopelijk heb je hier iets aan.
Ik heb dat lijstje verwijderd, dat mocht niet baten. Ik vond in deze community een zelfde vraag asl de mijne van wel 5 jaar geleden, Daar bleek het aan het systeem te liggen bij Ziggo. Lezen er ook Ziggo-moderators mee? https://community.ziggo.nl/t5/Bellen/Doorschakelfunctie-uitzetten/td-p/60512
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Bij een Gigaset houdt je de groene belknop minimaal 2 seconden ingedrukt en dan krijg je een open lijn. Met kiestoon als het goed is.
Toets vervolgens #21 in, wacht eventjes..., en verbreek de verbinding.
Lukt dat niet herhaal dan met #21#.
Of: toets éérst #21(#) in en daarna op de groene toets. Net zoals je altijd iemand belt.
Werkt dat ook niet dan is het hetzelfde probleem als in het aangehaalde topic.
Tip: schakel voortaan door met ✽61✽. Want dan kun je ook áltijd thuis opnemen; ook een huisgenoot die toevallig thuis is. Dan hoef je zelfs de doorschakeling feitelijk niet meer uit te zetten.
Hoi Krista, het is me ondanks de tips helaas niet gelukt, zou fijn zijn als je de doorschakelfunctie kunt uitzetten. Ik denk dat ik dan hierna de *61* tip ga toepassen, het beste van twee werelden lijkt me... . Ik neem aan dat je dan ook gewoon kunt bellen vanaf het oorspronkelijke nummer. Dat kan dus nu niet, ik vraag me nu dan ineens af of het wel normaal is dat de lijn ook niet gebruikt kan worden om te bellen tijdens een actieve doorschakelstand*21*... ?
Bij doorschakelen moet de lijn beschikbaar blijven voor uitgaand bellen naar alle nummers van de wereld.
Je zou iemand gewoon moeten kunnen bellen zoals je gewend bent.
Hey @Arneau! Geen probleem. We hebben de doorschakeling vanuit onze kant uitgezet. Dit moet vrijwel direct verwerkt zijn.
Helaas 2 uur later is de doorschakeling nog actief. Een tweede lijn via ditzelfde abonnement en internet doen het wel gewoon. Ik heb de modem een keer gereset, dat heeft niet geholpen. Ik heb ook een andere (ouderwetsere) telefoon geprobeerd, die geeft ook geen kiestoon, staat wel iets van stroom op de kabel, want ik kan wel een nummer in typen, daar gebeurt niets mee. Natuurlijk kan ik de doorschakeling niet zelf uitzetten als ik uberhaupt niet zelf kan bellen en dus ook niet #21#. Ik denk dat dit het probleem is. Is dat bij jullie te zien, is daar een foute instelling misschien, en heeft het te maken met het doorschakelen? Lijkt mij fijn, en de bedoeling, dat ik deze instelling gewoon zelf kan activeren en de-activeren...
@Ryan ik wilde dit nog in het berichtje hierboven plaatsen, om wat sneller de aandacht te trekken 😊
Hé, dat is gek! De instelling staat hier weer actief @Arneau.
Als ik het opnieuw probeer en het ververs, blijft de doorschakeling aanstaan. Ik heb je situatie intern doorgezet en er zal verder naar gekeken moeten worden. Zodra er vanuit ons meer bekend is, laten wij het vanuit dit kanaal aan je weten!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.