1
Vraag
2
Reacties
AnitaK

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe vaste plug uit Connectbox verwijderen

In de Connectbox zit de eerste telefoonaansluiting. Aangezien ik niet meer kan bellen met mijn vaste telefoon en ik al allerlei zaken heb uitgeprobeerd, krijg ik van Ziggo een nieuwe Connectbox.

 

Hoe verwijder ik echter deze aansluiting? Deze zit nl. zonder plugje vast. Dit is destijds door monteur Ziggo zo geïnstalleerd (en heb ik niet gezien)  Door er gewoon aan te trekken?

Ik wil in de nieuwe Connectbox een telefoonkabel gebruiken.

De huidige kabel wil ik niet meer gebruiken. Dit is echter geen losse kabel, maar zit in de meterkast. Vandaar dat ik deze kabel moet kunnen loskoppelen van de Connectbox.

 

Zie foto.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AnitaK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De afspraak is goed verlopen. Nieuw modem geinstalleerd en telefoon nu in meterkast direct aangesloten aan modem via eerder toegestuurde telefoonlijn (omdat niet zeker is hoe de kwaliteit van de lijn door de woning naar de woonkamer is). Modem en telefoon werken nu naar behoren. Monteur heeft goed werk gedaan.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Verwijderd .

 

 

 

AnitaK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, de plug ontbreekt. 

Zie foto bij ingang 1.

Ingang 2 heb ik gebruikt voor telefoonkabel, maar werkt niet en telefoonaansluiting kan door Ziggo niet overgezet worden naar deze uitgang.

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Je kan toch (het makkelijkst met een zij-knip-tangetje) die dunne draadjes doorknippen. Die stukjes die blijven zitten, laat je gewoon zitten als je het modem terugstuurt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als hier een lipje zit, dan kun je die indrukken en de plug eruit trekken, als er geen lipje meet zit, kun je die zo eruit trekken.

 

Bert_0-1633553018432.png

 

AnitaK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank. Ik ga dat proberen. En laat nog weten of het gelukt is. De plug in de tweede telefooningang kan ik makkelijk verwijderen met het indrukken van het lipje in de plug, dus dat is geen probleem.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@AnitaK 

Je doet dit natuurlijk pas nadat je de modem eerst stroomloos hebt gemaakt! Verder is gaat het het makkelijkst als de draadjes één voor één doorknipt.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @AnitaK,

Welkom op de Community! Ook fijn dat er al in dit topic reacties staan.

We zijn inmiddels een week verder. Is de vaste plug uit de Connectbox verwijderen in de tussentijd gelukt?

AnitaK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb toch de hulp van een Ziggo monteur gevraagd. Deze komt morgen.

 

Deze topic kan dus afgesloten worden.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@AnitaK, Ah oké! Hoe is de afspraak verlopen? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@AnitaK  schreef:

In de Connectbox zit de eerste telefoonaansluiting....


Overigens, u mag zulk pruts werk weigeren en de monteur vragen ( eisen ) e.e.a. anders op te lossen.

AnitaK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De afspraak is goed verlopen. Nieuw modem geinstalleerd en telefoon nu in meterkast direct aangesloten aan modem via eerder toegestuurde telefoonlijn (omdat niet zeker is hoe de kwaliteit van de lijn door de woning naar de woonkamer is). Modem en telefoon werken nu naar behoren. Monteur heeft goed werk gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo