Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
In de Connectbox zit de eerste telefoonaansluiting. Aangezien ik niet meer kan bellen met mijn vaste telefoon en ik al allerlei zaken heb uitgeprobeerd, krijg ik van Ziggo een nieuwe Connectbox.
Hoe verwijder ik echter deze aansluiting? Deze zit nl. zonder plugje vast. Dit is destijds door monteur Ziggo zo geïnstalleerd (en heb ik niet gezien) Door er gewoon aan te trekken?
Ik wil in de nieuwe Connectbox een telefoonkabel gebruiken.
De huidige kabel wil ik niet meer gebruiken. Dit is echter geen losse kabel, maar zit in de meterkast. Vandaar dat ik deze kabel moet kunnen loskoppelen van de Connectbox.
Zie foto.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De afspraak is goed verlopen. Nieuw modem geinstalleerd en telefoon nu in meterkast direct aangesloten aan modem via eerder toegestuurde telefoonlijn (omdat niet zeker is hoe de kwaliteit van de lijn door de woning naar de woonkamer is). Modem en telefoon werken nu naar behoren. Monteur heeft goed werk gedaan.
Verwijderd .
Helaas, de plug ontbreekt.
Zie foto bij ingang 1.
Ingang 2 heb ik gebruikt voor telefoonkabel, maar werkt niet en telefoonaansluiting kan door Ziggo niet overgezet worden naar deze uitgang.
Je kan toch (het makkelijkst met een zij-knip-tangetje) die dunne draadjes doorknippen. Die stukjes die blijven zitten, laat je gewoon zitten als je het modem terugstuurt.
Als hier een lipje zit, dan kun je die indrukken en de plug eruit trekken, als er geen lipje meet zit, kun je die zo eruit trekken.
Dank. Ik ga dat proberen. En laat nog weten of het gelukt is. De plug in de tweede telefooningang kan ik makkelijk verwijderen met het indrukken van het lipje in de plug, dus dat is geen probleem.
Je doet dit natuurlijk pas nadat je de modem eerst stroomloos hebt gemaakt! Verder is gaat het het makkelijkst als de draadjes één voor één doorknipt.
Goedemiddag @AnitaK,
Welkom op de Community! Ook fijn dat er al in dit topic reacties staan.
We zijn inmiddels een week verder. Is de vaste plug uit de Connectbox verwijderen in de tussentijd gelukt?
Ik heb toch de hulp van een Ziggo monteur gevraagd. Deze komt morgen.
Deze topic kan dus afgesloten worden.
@AnitaK, Ah oké! Hoe is de afspraak verlopen?
@AnitaK schreef:In de Connectbox zit de eerste telefoonaansluiting....
Overigens, u mag zulk pruts werk weigeren en de monteur vragen ( eisen ) e.e.a. anders op te lossen.
De afspraak is goed verlopen. Nieuw modem geinstalleerd en telefoon nu in meterkast direct aangesloten aan modem via eerder toegestuurde telefoonlijn (omdat niet zeker is hoe de kwaliteit van de lijn door de woning naar de woonkamer is). Modem en telefoon werken nu naar behoren. Monteur heeft goed werk gedaan.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.