Heb een mail ontvangen van Ziggo die verzonden is op 11 aug. 2024.
Hierin staat dat per 11 sept mijn abb. gewijzigd is door VOLOP BELLEN te stoppen.
Zie nu dat in de factuur weer 15,50 euro is afgeschreven.
Waar moet ik heen om dit nogmaals recht te zetten ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Volgens mij staat dit al heel vaak op het forum hier uitgelegd.
Ziggo trekt zo rond de 10e van de maand uit de database een bestand met actieve abonnementen. Een dag of drie/vier later volgt dan de factuur.
Nu stond bij jou dus zo rond de 10e je bel abo nog actief, dus wordt deze nog normaal doorberekent. Vandaar dus nog zichtbaar op je factuur.
Straks zo rond 10 oktober staat je bel abo niet meer in de database en wordt dus niet meer doorberekent. Tegelijkertijd volgt dan een herberekening op de factuur van de maand daarvoor en volgt dus een credit. Het systeem van Ziggo kan niet in het voren kijken, dus ziet niet dat jou bel abo op de 11e wordt beeindigd, vandaar dus dat een nog actief bel abo wordt gezien op 10 sept.
Als alles goed is zul je dus op de factuur zo rond 13/14 oktober de correctie zien en wordt het weer terugberekent naar de einddatum van 11 sept.
Het vervelende voor jou is in dit geval dat jou opzegging voor het systeem 1 dag later is, waarschijnlijk bij een einddatum van 9 of 10 sept, was het in een keer goed gegaan.
@amvih Er zijn meerdere blokken in de maand dat Ziggo facturen opmaakt, bij mij is dat tussen de 19e en 21e.
@Bert bij mij ook, maar heb wel ooit begrepen dat het basisbestand wat dient voor de facturen opmaak wel voor alle facturen rond de 10e van de maand uit het systeem wordt getrokken. Maar goed laat een moderator maar uitspraak doen.
Het kan in dit geval natuurlijk ook een fout zijn, al betwijfel ik dat, dit omdat de TS wel een mail heeft gehad over de beeindiging.
@CeWe sorry voor de verwarring. Ik snap dat dit even schrikken kan zijn, maar geen nood. Er is niks aan de hand, ik heb namelijk direct je gegevens gepakt.
Daar zie ik de bevestiging van de opzegging staan, gestuurd naar jouw e-mailadres op 11 augustus 2024. Die opzegging zou doorgevoerd worden per 11 september, de nieuwe factuur is van 13 september.
Dit heeft elkaar gekruist, die opmaak van de facturen was al doorgevoerd vóór de opzegging daarop kon worden meegenomen.
Geen nood: je bent niks aan geld kwijt, op de volgende factuur krijg je netjes de periode na 11 september vergoed.
@CeWe Als 11 september de laatste abonnement dag is, dan is de factuur van 13 september onrechtmatig, want je bent dan geen klant meer en als bedrijf mag je niet zomaar een factuur sturen terwijl er geen dienst meer geleverd wordt, behalve de eindafrekening en kun je rechtmatig het bedrag wat op de factuur van 13 september storneren.
Dat moet Ziggo dan maar intern oplossen en van aanmaningen hoef je je niets aan te trekken, want die zijn ook onrechtmatig en houden geen stand bij de rechter.
Dat Ziggo zijn factureringssysteem dusdanig heeft opgetuigd, dat er eerder facturen gemaakt worden met een latere factuurdatum, maakt niet dat het ineens rechtmatig is, de factuurdatum is de enige juiste juridische datum.
@Bert schreef:@CeWe Als 11 september de laatste abonnement dag is, dan is de factuur van 13 september onrechtmatig, want je bent dan geen klant meer en als bedrijf mag je niet zomaar een factuur sturen terwijl er geen dienst meer geleverd wordt, behalve de eindafrekening en kun je rechtmatig het bedrag wat op de factuur van 13 september storneren.
Volgens mij is CeWe nog steeds klant echter is alleen Volop Bellen uitgezet/opgezegd. Ik lees niet dat het volledige abonnement is gestopt.
Dus van storneren zou geen sprake moeten zijn in dit geval, wel in de gaten houden dat het teveel betaalde wordt verrekend.
@Garihd Je hebt gelijk, ik heb me vergist in deze.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.