Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemiddag
Ik heb al eerder hier een post over geschreven maar loop al maanden tegen het volgende aan.
Als ik mijn philips tv inschakel dan verschijnt er ongeveer 15 keer per maand een groene balk midden door het beeld .
Alle instellingen geprobeerd en alle adviezen opgevolgd.
Philips 48pus7600 tv en philips helpdesk en thechnische afdeling wijzen steeds naar Ziggo..
Ook 1 afstandsbediening knop ingeschakeld en met 2 knops bediening enz..
Maar ik kom er niet uit ..
We zijn het einde nabij en staan op het punt om een andere tv te kopen , maar is dan het euvel voorbij als je een nieuwe tv koopt ?
Voor 100% zekerheid moet dit verschijnsel zich ook voordoen bij een uitgeschakelde next.
Maar ik zie toch de tv als eerste verdachte. Klantenservices zijn nogal geneigd problemen door te schuiven.
Hoi Steef,
Als ik de mini afkopel, dan verschijnt er geen groene balk op de tv , wel als ik de mini weer inschakel ?
Ergens gaat er tijdens de koppeling van mini naar tv iets mis...en dat is niet elke dag !
In je vorige topic schreef je.
'' Ook toen ik KPN had , kreeg ik dezelfde problemen van hdmi poort en groene balk.''
Dan is het hdmi of tv.
@Raymond77 Een nieuwe TV kopen is nogal een stap als je nog niet helemaal zeker weet waar het probleem in zit. Je bent er al even mee bezig, dus misschien ter overvloede. Maar gezien het ook met een andere STB/provider speelde, heb je een andere HDMI poort op je TV en een andere HDMI kabel geprobeerd?
Hoi David
Een andere hdmi kabel geprobeerd maar ook dat helpt niet..
Soms is zelfs bv bjj de hdmi poort de provider niet zichtbaar bv WijersMediaBox ....dan alle stekers Eruit en dan gaat het 2 dagen weer goed en weer de groene balk...ik.ben er echt maanden mee bezig en het lukt gewoon niet.
Zou er niet iemand zijn die alles na kan kijken of dat ik iets over het hoofd zie...
Ik ben bang met een nieuwe tv dat het euvel niet opgelost is...
Mischien is het heel simpel maar ik zie het nog niet ...
Het is een 3d tv, het lijkt erop dat je beeld dubbel getoond wordt.
Dat lijkt me het probleem, niet zozeer die groene balk, dat lijkt me daar een gevolg van.
Kijk of 3d uitgeschakeld kan worden.
Hoi SteefB
Het zou zeker kunnen dat het is wat jij beschrijft 3dTV maar ik zie niet in de menu's van de tv waar je het eventueel uit zou kunnen schakelen!
Ook niet in het Ziggo menu....
Wat een vreemd verschijnsel.
https://www.documents.philips.com/assets/20230306/d3056bca7e914616b077afbd00a021b9.pdf
op pagina 47 staat uitgelegd hoe je 3d uit kunt zetten
De tv heeft een defect. Als er geen 3d materiaal wordt aangeboden schakelt de tv niet naar 3d modus. En wat we op de foto zien is geen 3d modus. Je hebt de vraag niet beantwoord of je alle hdmi-ingangen hebt geprobeerd.
@youriy Mee eens, maar het lijkt dat de tv ''denkt'' dat er 3d wordt aangeboden (wat natuurlijk niet zo is).
Mijn hoop is/was dat na uitschakelen van 3d dit probleem zou verdwijnen.
3 d content is toch al nergens meer te vinden (misschien een enkele DVD / Blu Ray uitgezonderd).
als 3d daadwerkelijk uitstaat op dat moment, dan is de tv idd defect.
andere hdmi-kabel én de andere hdmi-poorten testen is de laatste optie voordat je de tv vervangt
Hoi @Raymond77, ik was benieuwd of je nog steeds dezelfde problemen ervaart? Ik kan een gratis HDMI kabel naar je opsturen zodat je de oude kunt gaan vervangen. Ik heb ervoor de zekerheid een voor je besteld, deze wordt binnen 5 werkdagen geleverd. 😊
Oke dank je wel ...gaan we proberen...
Met vriendelijke groet
Raymond Wijers
Ik heb inmiddels de tv naar fabrieksinstellingen gezet en de tv in 2d modus gezet . Het gaat nu 2 dagen goed en ik wacht nog op een nieuwe hdmi kabel om alles uit te sluiten ...wat betreft de hdmi uitgangen , bedoel je de hdmi uitgangen van de achterkant tv of in het menu van de tv ?
Ik bedoelde de verschillende fysieke hdmi-ingangen op de tv.
Soms zijn er gewoon compatibiliteits problemen met HDMI tussen twee fabrikanten. Dat kan een hardware of firmware probleem zijn. Controleer of de tv is voorzien van de laatst firmware.
De philips site heeft nog een firmware update van 7 januari 2022.
In het verleden heb ik “onoplosbare” HDMI problemen weleens “opgelost” door simpel weg een HDMI switch tussen de mediabox en philips tv te plaatsen. Is altijd nog goedkoper dan een nieuwe TV.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...