Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.
Gigaset E720A.
Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Lijk mij handig dit draadje nog even (tot eind oktober) open te laten. Mocht het dan toch misgaan is deze informatie weer direct beschikbaar zodat er geen monteur langs gestuurd hoeft te worden om het probleem nogmaals te constateren.
Het enige wat Ziggo hoefde te doen was de handleiding van hun apparatuur goed doorlezen, en de juiste instellingen doen. Is werkelijk niet zo moeilijk.
Toestel is hier ook correct op zomertijd ingesteld, tijd loopt wel 1~2 minuten voor op GPS/NTP.
@caesar schreef:
...Het enige wat Ziggo hoefde te doen was de handleiding van hun apparatuur goed doorlezen, en de juiste instellingen doen. Is werkelijk niet zo moeilijk.
Tja, je zou inderdaad verwachten dat het een simpele instellingen zou zijn. Maar waarom heeft Ziggo er dan zolang over gedaan ?
Nu maar hopen dat iemand werkelijk een instelling veranderd heeft ! Anders begint deze soap over een paar maand weer opnieuw.
@tobiastheebe schreef:... tijd loopt wel 1~2 minuten voor op GPS/NTP.
Tja, dat Ziggo in haar eigen tijdlijn leeft, dat was bekent 😉.
Dat e.e.a. nu synchroon met de rest van de wereld zou zijn, dat is ( zo te zien ) weer iets te veel gevraagd !
@Pasi schreef:
@tobiastheebe schreef:... tijd loopt wel 1~2 minuten voor op GPS/NTP.
Tja, dat Ziggo in haar eigen tijdlijn leeft, dat was bekent 😉.
Dat e.e.a. nu synchroon met de rest van de wereld zou zijn, dat is ( zo te zien ) te veel gevraagd !
nou zo heel erg is dat nu toch weer niet
Ik had ook de hoop dat het goed zou gaan.... Helaas staat mijn telefoon nu een uur vooruit.
@MR_CHIP schreef:
@Pasi schreef:
@tobiastheebe schreef:... tijd loopt wel 1~2 minuten voor op GPS/NTP.
Tja, dat Ziggo in haar eigen tijdlijn leeft, dat was bekent 😉.
Dat e.e.a. nu synchroon met de rest van de wereld zou zijn, dat is ( zo te zien ) te veel gevraagd !
nou zo heel erg is dat nu toch weer niet
Als de NS-machinist een 1 a 2 minuten voorlopende klok heeft dan mis je mooi je aansluiting.
Zelfde als bij een piloot of wat dacht u van de parkeercontroleur...
Toch best een dingetje 😁
p.s. zou toch onnodig moeten zijn het is 2024 geen 1932 meer.
die 1 a 2 minuten maakt vooor de ns niet uit hoor die rijden vaker niet op tijd 🤣
ben het met je eens dat dit belachelijk is 😅🥲
@MR_CHIP schreef:die 1 a 2 minuten maakt vooor de ns niet uit hoor die rijden vaker niet op tijd 🤣
Wauw, misschien hebben we de oplossing gevonden voor het NS tijds probleem... haha... 😮
@OlafNL Dan is het dus goed gegaan de zomertijd is ook een uur vooruit t.o.v. de wintertijd.
@OlafNL schreef:Ik had ook de hoop dat het goed zou gaan.... Helaas staat mijn telefoon nu een uur vooruit.
Geweldig, ik snap wat ze gedaan hebben. Je moet op de centrale ergens voor diverse aangesloten apparaten tijdzone instellingen doen. Voor een aantal apparaten hadden ze dat goed voor elkaar, en dus sprongen daar de telefoons op zomertijd.
Nu hebben ze die centrale van de NTP tijd afgehaald, en met de hand de tijd één uur vooruit gezet. Voor al die mensen die last hadden van een verkeerde tijd lijkt het nu alsof het nu alsof de configuratie goed staat ingesteld, maar dan heb je niet een paar minuten tijdsverschil.
Voor die mensen waarvoor de configuratie wel goed was ingesteld, betekent het dat de tijd nu een uur vooruit loopt.
Je blijft lachen .
Heb een amplicomms Powertel 196, waarbij ook de opgeslagen zomertijd van heden, bij een inkomend telefoontje een uur verhoogd wordt. mvgr C.J.J. van de Linde
Helaas het is toch weer mis. De wintertijd ging goed en de omschakeling naar de zomertijd ging goed.
Maar nu zag ik dat, na de laatste inkomende oproep, de klok nog een uur naar voren is gezet.
Volgens mij is er bij Ziggo na de Pasen iemand geweest die dacht, ohja de telefoonklok moet nog een uur vooruit, dat zal ik dan maar even doen, met als gevolg dat de Ziggo telefoonklok nu twee uur vooruit is gegaan.
Het spelletje kan dus weer beginnen.
Heb ook even melding gedaan bij de storingsdienst vanZiggo. De uitemate vriendelijke dame had nog nooit van het probleem gehoord. Maar na even inlezen zag ze wel in dat het zeker geen nieuw probleem is.
Ze gaat het intern weer aankaarten. Ik krijg hier weer terugkoppeling op.
Hoe was het ook al weer? "Vol verwachting klopt ons hart." Oh nee dat is pas voor na de overgang naar wintertijd.
lol wat een onzin hopelijk kan een moderator hier wat mee
@MR_CHIP schreef:...hopelijk kan een moderator hier wat mee
Wat zou een Ziggo mod hiermee kunnen doen? Behalve het opnieuw doorgeven dat de tijdinstelling niet goed staat, maar dát doen ze al maanden ( jaren ? ).
Eigenlijk kan dit probleem toch niet zo moeilijk zijn of het moet bij Ziggo een houtje-touwtje systeem zijn ( wat mij niets zou verbazen ). Waar men in de loop van de jaren steeds wat heeft bijgebouwd en wat nu een eigenzinnig en ontembaar monster is geworden. De hele meuk vervangen door één modern systeem zou natuurlijk kunnen, maar dat kost wel geld en dat wil Ziggo blijkbaar er niet aan uitgeven.
Zoals bij veel zaken bezuinigd Ziggo op veel 'secundaire' zaken. Als men niet kan bellen, dan heeft Ziggo een probleem, Maar zolang de primaire functie ( = bellen ) werkt, boeit de rest Ziggo geheel niet.
het was ze gelukt om het goed te krijgen
alleen iemand heeft het daarna weer verprutst
maak de laatste handeling ongedaan en je hebt een betere tijd
@MR_CHIP schreef:het was ze gelukt om het goed te krijgen
alleen iemand heeft het daarna weer verprutst
maak de laatste handeling ongedaan en je hebt een betere tijd
Nee hoor !
Links heeft men blijkbaar wat aangepast en daar is de tijd nu goed, maar nu is rechts fout. Als men rechts nu aanpast, gaat links waarschijnlijk weer fout.
Overigens kan Ziggo zo wel zeggen/schrijven dat ze steeds het probleem oplossen 😮, maar vergeten ze er bij te vertellen dat het probleem nu verschoven is naar een andere groep.
Ben zojuist keurig teruggebeld door de vriendelijke dame van Ziggo.
E.e.a. is nu geëscaleerd tot een echte storings melding.
Dit wordt dan direct opgepakt door de storingsdienst.
De hoop is weer een beetje gegroeid.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.