Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.
Gigaset E720A.
Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
25 april 2024
Hallo allemaal, ik heb hetzelfde probleem: de dect telefoons springen steeds een uur naar voren, op wintertijd dus.
Maar het probleem dat mijn dect-telefoons (verschillende merken) op wintertijd blijven staan heb ik deze zomertijd (2024) voor het eerst. De jaren ervoor geen probleem gehad. Het enige verschil met vorig jaar is het nieuwe Ziggo modem. Eerst had ik het witte modem (TG2492LG-ZG) nu het zwarte modem (Sagemcom F3896LG). Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Groet, Edwin
@Welmoed , @Rikst, @ Lycke, met alle respect voor jullie bemoeiingen, maar wat gebeurt er nu precies om dit irritante probleem op te lossen? Is er iemand eigenaar van dit probleem en heeft die een plan van aanpak beschreven? We zijn weer een week verder en er lijkt niets te gebeuren! Gaarne een update hoe en wat en wanneer er wat aan acties plaatsvindt, m.a.w. een plan van actie is voor dit soort problemen echt noodzakelijk, en communiceer dit naar ons.
*Oeps. Verkeerd geplaatste tekst bij deze verwijderd*
Je hebt dit in de verkeerde thread geplaatst denk ik... 😁
HAha, dat denk ik ook. Alles liep vast. oeps!
@Odho . Ik snap dat je graag op de hoogte gebracht wilt worden. Op dit moment zijn er helaas nog geen andere updates dan dat het probleem in onderzoek is en er aan een oplossing gewerkt wordt :-(. Mochten we nieuwe informatie krijgen, hoor je van ons.
Update 4-6:
Ook voor de Sagemcom modems is dit inmiddels opgelost.
Tijd voor een update!
Als je een Arris modem hebt, moet het probleem verholpen zijn na een herstart van het modem. Voor de sagemcom is dit helaas nog niet opgelost en wachten we nog af.
@Lycke schreef:...
Als je een Arris modem hebt, moet het probleem verholpen zijn na een herstart van het modem. Voor de sagemcom is dit helaas nog niet opgelost en wachten we nog af.
Kijk eens, dat is eindelijk goed nieuws.
Nu de andere modem/routers nog...
Ik kreeg zojuist iemand van Ziggo aan de telefoon die me vertelde dat er vandaag werkzaamheden zijn geweest en dat het nou weer goed zou moeten werken. Dus ik heb mijn telefoon (Philips) weer op automatisch gezet en uitgeprobeerd, en ja hoor, hij doet het! Hij springt naar de goede tijd!
Ik heb trouwens niet mijn modem hoeven herstarten, dit ging gewoon vanzelf al zo.
Ik heb ook net een belletje gehad van Ziggo.
Mijn Panasonic op "beller id" gezet en getest en het werkt, top.
Nu maar hopen dat het in oktober ook goed gaat, heb er alle vertrouwen in.
Vanavond gebeld door Ziggo klantenservice, het tijd probleem zou nu opgelost moeten zijn!
Gecheckt: nog niet oké. Maar na het modem (het nieuwste type) opnieuw opgestart te hebben, bleek het toch opgelost.
Voorlopig dus in orde, maar een volgende switch van zomer naar wintertijd moet uitsluitsel geven.
Ik pleit er dan ook voor om deze klacht open te laten staan, tenzij Ziggo kan garanderen dat de oorzaak van het probleem nu volledig bekend is, en blijvend werkelijk opgelost is.
Zou een expert misschien een kort verslag kunnen uitbrengen over de oorzaak en de oplossing?
Fijn om hier al wat positieve geluiden terug te zien. Er is gisteren in het ticket een nieuwe update gekomen dat het probleem ook voor het Sagemcom modem is opgelost. Er zijn diverse klanten door onze technische dienst benaderd om te valideren of alles weer correct werkt 🙂
Bij mij (Siemens Gigaset tel) werkt de synchronisatie na modem reset eindelijk ook goed.
Het heeft even (ruim jaar?) geduurd.
Toch goed dat Ziggo, ondanks het lange volhouden dat het niet aan Ziggo lag, het toch zelf heeft opgelost.
@h.kanbier schreef:...
Toch goed dat Ziggo, ondanks het lange volhouden dat het niet aan Ziggo lag, het toch zelf heeft opgelost.
De apparatuur wordt wel door Ziggo geleverd en daarom is Ziggo, voor ons klanten, de verantwoordelijke en aanspreekpunt !
Wat Ziggo aan derden uitbesteed, is Ziggo's zaak, maar Ziggo's blijft verantwoordelijk !
Maar goed dat dit eindelijk is opgelost. Nu maar hopen dat e.e.a. voor de SagemCom ook snel aangepast wordt .... en vooral dat dit op de komenden modem/routers direct juist wordt ingesteld/aangepast !
Aangezien dit nog steeds niet is opgelost voor SagemCom, je kunt je telefoon mogelijk instellen om de tijd niet van het netwerk op te halen. Voor mijn Gigaset A510 kan dat met:
[Menu][*][#][0][5][#][7][3]
Je ziet dan hoe de tijdinstelling van het netwerk wordt overgenomen: 0 is nooit, 1 is eenmalig en 2 is altijd.
Vul dan 0 in en je handmatig ingestelde tijd zal dan niet meer door het netwerk worden 'gecorrigeerd'.
Dag @Drakis, ook voor de Sagemcom modems moet dit issue inmiddels zijn opgelost.
Goed om te horen @Welmoed. Sinds wanneer?
Sinds 11 juni zie ik hier een officiële afmelding van het issue staan 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.