Vraag
Reacties
Aankondigingen
Paul K
Level 2

Gigaset Dect Telefoon - tijd wordt niet correct weergegeven

Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.

Gigaset E720A.

Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.

221 Reacties 221
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

@h.kanbier  schreef:

Ben zojuist keurig teruggebeld door de vriendelijke dame van Ziggo.
E.e.a. is nu geëscaleerd tot een echte storings melding.
Dit wordt dan direct opgepakt door de storingsdienst.
De hoop is weer een beetje gegroeid.

Zou het werkelijk 😲 ?

Ondertussen bij Ziggo geleerd : eerst zien, dan pas geloven.

We zijn zo weer een paar maand verder en dan is de volgende omschakeling. Waarbij ( het mij niets zou verbazen ) er bij een aantal dan wel weer de juiste tijd te zien is en .... waarbij het bij een andere groep juist weer fout gaat.

0 Kudos
Vibram Barefoot
Level 7

Hallo Paul, Heb je de volgende instelling al geprobeerd betreft je Gigaset ?

Als de datum en tijd voor uw telefoon worden meegestuurd met NummerWeergave ( bijvoorbeeld door de netwerkaanbieder, door een router of telefooncentrale, dan kan je instellen dat deze gegevens moeten worden overgenomen:

Druk op de volgende toetsen: Menu > * > # > 0 > 5 > # > 7 > 3

De volgende melding verschijnt, de actuele instelling knippert: 973 SET [0]

Druk op de betreffende toetsen om in te stellen, wanneer de gegevens moeten worden overgenomen: 0 = (nooit), 1 =  ( eenmalig ) als in uw toestel de datum en tijd niet zijn ingesteld. 2 = ( altijd ).  Voorbeeld:  keuze 2 voor `` altijd ``  973 SET [2].

Druk op de displaytoets OK. Heb zelf keuze 2 moest alleen even het uur veranderen ( handmatig )  ivm zomertijd set loopt precies op tijd. Gigaset  AS 405.  Hopelijk heb je hier iets aan.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @h.kanbier, fijn dat je weer bent teruggebeld door mijn collega. We hebben het inderdaad ook op de radar en laten het uiteraard ook in dit topic weten als we hier meer over weten.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@Vibram Barefoot 

Idd dit is de instelling voor het tijdsprobleem bij Ziggo, althans dat je niet telkens met een verkeerde tijdsindicatie zit opgescheept. Het is niet de oplossing die ja als klant hoopt want het zou natuurlijk gewoon vanuit de centrale moeten werken. Maar nu het probleem zich weer voordoet hebben wij het ook weer op 973 [0] gezet. 😁.

p.s. volgens mij is dit de standaard manier voor alle/meeste Gigasets....

0 Kudos
Pasi
Level 19

@HBO Fan  schreef:
....

Idd dit is de instelling voor het tijdsprobleem bij Ziggo, althans dat je niet telkens met een verkeerde tijdsindicatie zit opgescheept. Het is niet de oplossing die ja als klant hoopt want het zou natuurlijk gewoon vanuit de centrale moeten werken. Maar nu het probleem zich weer voordoet hebben wij het ook weer op 973 [0] gezet. 😁.

Inderdaad.

Je kan allerlei smartfuncties wel uitzetten, omdat Ziggo ze verkeerd aanstuurt, maar is dat de wereld niet op z'n kop?

Ik denk dat de wereld beslist te klein zou zijn, als de tijdsinstelling van Vodafone's mobiele netwerk ( en dus alle daarmee verbonden smartphones ) niet juist zou zijn. Hetzelfde gebeurt nu met ( vaste ) telefoon sets die via Ziggo worden aangesloten.

Als 'je' er met je vingers aanzit, doe het dan goed of ... blijf eraf en laat dan ieder toestel de eigen tijd bepalen ( m.b.v. de internet klok ).

Odho
Level 3

Helaas, hier tijdje goed gegaan, NU WEER EEN UUR VOORUIT! Komop Ziggo, los dit nu eens op!

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb zojuist nog even gebeld naar de vaste lijn, de tijd is hier niet een uur versprongen na ophangen.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Odho, ik snap dat dit erg frustrerend is. Kan je mij vertellen welk merk + model telefoontoestel je hebt staan? Dan voeg ik dit direct intern toe aan het openstaand ticket. 

@h.kanbier Kan je ook doorgeven welk merk + model telefoontoestel je hebt staan?

0 Kudos
Odho
Level 3

Hallo Welmoed, 

Het merk van mijn vaste telefoon is Siemens en het type A585.

Mvg, 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt. Ik zet het door! 
Kan het kloppen dat je modem momenteel offline is? Ik lijk er geen verbinding mee te krijgen. 

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

@Welmoed Bij mij is op verzoek van Ziggo speciaal voor dit probleem vorig jaar een monteur langsgeweest om alles op te nemen. E.e.a. zou vastgelegd zijn in jullie administratie. Zodat e.e.a opgelost zou kunnen worden.
Maar ik heb een Gigaset A510 Duo.

0 Kudos
Odho
Level 3

Lycke,

Klopt. Even een restart gedaan voor de zekerheid. Geen verbetering.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt @h.kanbier . Ook jouw gegevens zijn als voorbeeld toegevoegd. 

Duidelijk, @Odho . Bedankt :-). 

Pim B.
Level 3

@Lycke  Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar aangezien dit probleem per merk en type opgelost schijnt te moeten worden, hierbij mijn gegevens: het is een Philips model XL490.

Ik had de automatische klok al uitgeschakeld in de instellingen, maar ik heb net even gecontroleerd en het probleem is inderdaad nog steeds aanwezig (d.w.z als je hem gelijk zet en je wordt daarna gebeld, zet hij zichzelf een uur vooruit).

Nu kan ik die automatische klok natuurlijk gewoon uitgeschakeld laten, maar ik heb eigenlijk liever dat het gewoon goed werkt.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Pim B.

Dank voor het delen, de info heb ik doorgezet aan mijn collega's. Goed dat je het tijdelijk met een omweg zo hebt ingesteld maar ik snap natuurlijk dat je graag wilt dat het goed werkt! Zodra er meer bekend is, laat ik het weten. 

0 Kudos
borry52
Level 15

Vandaag werd ik gebelt op mijn vaste telefoon, ik heb een Panasonic KX-TG6823NL, en de tijd sprong gelijk een uur vooruit.

Ik heb hem gelijk weer op "handmatig" gezet en de tijd aangepast.

Ik heb dit toestel al meerdere jaren maar dit probleem speelt pas sinds ongeveer twee jaar in mijn beleving.

Hoop dat het opgelost wordt want het heeft, in de eerste paar jaar dat ik dit toestel gekocht had, altijd gewerkt.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @borry52, goed dat je je hier ook komt melden. Erg irritant dat de tijd ook bij jou ineens een uur vooruit ging nadat je gebeld werd. Ik heb je ook aangemeld in het bestaande ticket. Zodra er een update is lees je het hier.

0 Kudos
Lebans
Level 5

Vind het wel grappig die reacties van de Mods, maar dit probleem is jaren aan de hand. Het oplossen gaat echt nog héél lang duren. Tenzij er iemand binnen Ziggo met de vuist op tafel slaat en de verantwoordelijkheid neemt om dit bij de wortel aan te pakken. IMHO

0 Kudos
Pim B.
Level 3

@Lebans Ah ja, ik zie ook al een oudere topic over ditzelfde probleem. Oh well, overstappen naar KPN dan maar.

Pasi
Level 19

@Lebans  schreef:

Vind het wel grappig die reacties van de Mods, maar dit probleem is jaren aan de hand. Het oplossen gaat echt nog héél lang duren...

Oplossen ?

Maar daar is Ziggo m.i. geheel niet mee bezig !

Misschien past Ziggo bij iedere zomer- en wintertijd overgaan e.e.a. met de hand aan. Maar er is dan altijd een groep, waarbij de tijdsaanduiding ( na die aanpassing ) niet goed loopt. Een definitieve oplossing voor iedereen heeft Ziggo nog nooit gevonden ( als ze al zoeken ).

0 Kudos