Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.
Gigaset E720A.
Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wellicht, zou ook kunnen. Maar dat lijkt mij in ieder geval een mogelijke oorzaak van het probleem.
"...Maar dat lijkt mij in ieder geval een mogelijke oorzaak van het probleem..."
Allemaal leuk en aardig 👍. Maar zou Ziggo zo ver daarover nadenken en dan óók nog actie ondernemen om dit probleem te verhelpen?
De wegen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk, zijn niet zelden een doolhof, draaien in een cirkeltje, en leiden zelden tot het gewenste resultaat.
Vanochtend zou Ziggo langskomen om te testen. Helaas niemand gezien of gehoord. Ik houd het dus maar bij de workaround.
@Teejoo! schreef:Vanochtend zou Ziggo langskomen om te testen. Helaas niemand gezien of gehoord...
Dat is fraai, ik hoop dat u niet speciaal daarvoor vrij hebt genomen of iets daarvoor hebt afgezegd ! In dat geval zou je bijna een declaratie indienen, want het niet nakomen van een afspraak is toch beslist niet netjes. Als u niet aanwezig zou zijn als een monteur aanbelt, dan zou Ziggo u de kosten laten betalen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de monteur, toen die deze opdracht kreeg, de probleem omschrijven heeft gelezen en toen heeft gezegd "...maar dat heeft helemaal niets met de verbinding en/of modem/router te maken...". Waarna de planner de afspraak heeft verwijderd en daarna waarschijnlijk vergeten is om ook de klant te informeren.
Hi @Teejoo!
Ai, dat is heel zuur, sorry hiervoor! Ik ben aan het uitzoeken wat hier fout is gegaan en wat de juiste vervolgstap is. Sta je nog open om opnieuw een monteur te ontvangen?
@Rikst Op zich wel, maar we zijn er pas weer in oktober.
Dat is prima hoor @Teejoo! Ik kan alleen op dit moment nog geen afspraak voor oktober klaarzetten. Zullen we afspreken dat je hier in het topic langskomt zodra je weer in de gelegenheid bent? Dan plannen we dan een nieuwe monteur voor je in met de juiste instructies.
Dit probleem bestaat al vele jaren, helpdesk wist mijn god niet waar over ik het had. Lees link Provider Forum.
https://providerforum.nl/topics/van-zomertijd-naar-wintertijd-een-jaarlijks-probleem.93193/
of Ziggo Community
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Zomertijd-2018/td-p/168615
Klopt idd dat dit al jaren speelt. Meestal gaat het een maandje fout na het wisselen van zomer en winter tijd, maar nu lijkt het niet meer goed te komen. Ik kan mijn Gigaset instellen om te synchroniseren met een timeserver: deze corrigeert het dan wel automatisch maar echt vertrouwen op de weergegeven tijd kan niet. Gelukkig is er afgelopen week een glaskabel bij mij in de straat ingegraven: met Black Friday stap ik over!
"...Op zich wel, maar we zijn er pas weer in oktober..."
Ach, dan nog 29 dagen en de tijd wordt weer aangepast, waardoor e.e.a. dan misschien weer gelijk loopt.
Dan sluit Ziggo dit draadje, waarna dit probleem geheel onverwacht bij de ingang van de zomertijd 2024 'spontaan' weer opduikt en het zelfde lied opnieuw begint....
Hi @Teejoo!
Geef je mij een seintje hier zodra je weer aanwezig bent? Dan kunnen we dan z.s.m. een monteur inplannen.
Ik had een defecte handset en heb na 15 jaar een nieuwe gigaset gekocht nadat dat ik vanochtend een uur te vroeg was en eerst niet door had waarom de tijd op de telefoon versprong de correcte tijd weer ingesteld.
Daarna gaan zoeken (gelukkig hebben Ziggo community) want wie verwacht nu dat een bedrijf als Ziggo de zomer en winter tijd niet kan verwerken.
Kijkt het bedrijf Ziggo ook naar het commentaar op deze site? Het schaamrood moet dan toch op hun kaken staan als ze zeggen hier kunnen we niets aan doen. Mijn "moderne" telefoon A270A kan gelukkig ingesteld worden op nooit/een keer/altijd en staat nu op gegevens overnemen "nooit".
Moet ik ergens anders nog een klacht indienen om Ziggo wakker te schudden? Hebben bedrijven hier ook last van?
Hoi, ik ben weer present!
@H.W.S. schreef:...Het schaamrood moet dan toch op hun kaken staan als ze zeggen hier kunnen we niets aan doen. Mijn "moderne" telefoon A270A kan gelukkig ingesteld worden op nooit/een keer/altijd en staat nu op gegevens overnemen "nooit".
Moet ik ergens anders nog een klacht indienen om Ziggo wakker te schudden?...
Inderdaad ! Het op 'nooit' ( synchroniseren van de tijd ) instellen van u telefoon, is natuurlijk een work-around. Want zo zet u deze 'smart' functie uit en moet u handmatig de tijd op uw telefoon instellen. Binnenkort moeten we bij Ziggo misschien terug naar rooksignalen, de postduif of tam tam.
Als ik zo in m'n kristallen bol kijk, dan gok ik dat deze problemen omstreeks 29 oktober zijn gelost 😇.
Iedere klacht is er 1: Het is de enige wijze om bij Ziggo kenbaar te maken, dat u het niet eens bent met het Ziggo beleid, terwijl uw klacht dan niet ondersneeuwt bij de vele meldingen hier op dit forum.
Een officiële klacht dient namelijk officieel geregistreerd te worden en komt qua aantallen in de boeken te staan.
@Teejoo! Fijn dat je weer terug bent. Ik heb een monteursafspraak voor maandag 16-10 ingepland in het tijdslot 08.00 - 13.00 uur. We hebben het intern gedeeld met de betrokken afdelingen om het bezoek te volgen en te evalueren.
@Vincent Dat gaat hem niet worden. Ik kan vrijdag de13e of vrij de 20e, beide in de ochtend. Bel me anders even svp
@Teejoo! je kan het zelf wijzigen
@MR_CHIP Hoe doe ik dat dan?
stap 1
login op mijn ziggo
stap 2 scrol helemaal naar onderen en druk op
"je monteurs afspraken"
stap 3
klik naast de afspraak die je daar als goed is zie staat op "wijzigen"
als het goed is kom je er zo uit, zo niet laat het ons weten 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.