Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.
Gigaset E720A.
Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Super!
@Jamyla schreef:Dag allen,
ik en Alex hebben even de koppen bij elkaar gestoken en voor bovenstaande een tweede lijn om hulp raad gepleegd. We moeten even op reactie wachten, welke ik pas na het weekend verwacht.
Zodra ik of Alex meer weten, melden we ons hier 🙂
De laatste activiteit in dit draadje is al weer twee weken geleden. Is er nog iets te melden vanuit Ziggo? Er zijn veel meer klanten met dit probleem.
Yep! Ziggo heeft mij afgelopen maandag gebeld en ze gaan dezelfde dect toestellen aanschaffen om het probleem te kunnen reproduceren. Het ligt in elk geval bij de juiste afdeling. Afwachten dus..
Mooi zo, dan wachten we dat maar af.
Bij mij hetzelfde probleem. Vorig jaar ging het goed met wisselen winter--> zomertijd. Maar dit jaar bleef de Ziggo server op wintertijd staan.
De Ziggo helpdesk heeft aan mij aangegeven dat er bij Ziggo niemand is die weet hoe dit aangepast dient te worden. Ik heb aangeboden om contact met de server leverancier op te nemen om dit voor Ziggo uit te zoeken en hen te melden hoe dit te corrigeren. Hiervoor had ik de gegevens (merk/type) van de server nodig. Ziggo wilde mijn hulp niet aanvaarden. Mogelijk dat iemand anders aan Ziggo uitleg kan geven hoe dit te doen.
Het lijkt erop dat Ziggo (o.a.?) gebruik maakt van Cisco BroadWorks voor het telefonieplatform, dit kwam tenminste op een FRITZ!Box Cable naar voren.
@h.kanbier schreef:...De Ziggo helpdesk heeft aan mij aangegeven dat er bij Ziggo niemand is die weet hoe dit aangepast dient te worden...
Ach, wat weet de Ziggo helpdesk daar nu van ? Er zal vast en zeker een techneut bij Ziggo ( of via outsourcing ) zijn, die weet hoe dit werkt ( of hoe dit bij Ziggo zou moeten werken ).
Ik verwacht echter, dat dit probleem Ziggo geheel niet interesseert, want telefonie ( de verbinding & spraak ) werkt, dus hoeft Ziggo b.v. ook geen compensatie te betalen en is er dus geen noodzaak om e.e.a. direct aan te passen. Om dit probleem te verhelpen, zal waarschijnlijk een ( externe ? ) techneut moeten worden ingeschakeld en dát kost nu juist wel weer geld.
De tijd van dect telefoons is wel vaker een probleem bij Ziggo. Zo zijn er bij bij de overgang van zomer- naar wintertijd ( of andersom ), altijd wel een paar meldingen dat de tijd niet aangepast is. Zo bekeken lijkt het erop dan men handmatig in het Ziggo systeem de tijd aanpast, want dan loopt de tijd even goed, maar na de volgende overgang begint het verhaal weer opnieuw.
@Paul K @Teejoo! Op de meeste Gigaset modellen kun je instellen hoe de providertijd wel of niet wordt overgenoemen.
In de manual van de E720 staat daar niets over. Hier wordt alleen aangegeven hoe de handmatige instelling werkt en het lijkt dat er geen automatische synchronisatie gebruikt wordt. Maar uit jouw bericht begrijp ik dat dat wel zo is.
De Cisco procedure is:
Let op de eerste toets is (meestal) de rechterkant van de vierkante navigatie toets, de menu/mute toets.
Je ziet dan gewoon het menu in beeld, maar daar doe je niets mee.
Je ziet ook niets van de toetsaanslagen ( * # 0 5 #) op het display tot nadat je het tweede hekje hebt ingetoetst.
Dan zie je een cijfer (meestal 9) het intoetsen van 7 3 zie je wel en dan zie je de huidige status van het synchroniseren (0; 1 of 2).
Dat kun je dan wijzigen en bevestigen met OK.
Als je dit dus op 0 zet dan wordt de Ziggo tijd niet meer gebruikt en blijft de telefoon op de handsmatige datum / tijd staan.
Mogelijk is dit een (tijdelijke) oplossing.
Uitgeprobeerd, tijd blijft staan op handmatig ingestelde tijd.
Inderdaad een prettige tijdelijke oplossing.
TOP : Dank voor de gegeven tijdelijke oplossing ben er erg blij mee.
Paul
Ik had helemaal aan het begin van dit topic, in juni, al voorgesteld om de tijd en datum handmatig in te stellen, maar dat was toen niet gewenst.
@tobiastheebe Klopt, maar helaas staat dit niet in de manual van de E720 vermeld. Daarom deze uitleg.
En gelukkig werkt dit dus ook bij de E720.
Nu is het verder aan Ziggo om het structureel op te lossen.
@tobiastheebe : Dat had geen zin omdat de tijd toch telkens werd aangepast zodra er verbinding werd gemaakt. En deze info stond idd niet in de handleiding, maar werkt top!
Op mijn Panasonic-toestel (KX-TGD310) worden een handmatig ingestelde tijd en datum niet overschreven door CLI. Ik was niet op de hoogte dat bij Siemens Gigaset de getoonde extra instellingen mogelijk zijn.
Zomertijd is hier overigens wel correct toegepast, maar de tijd loopt ~4 minuten achter op NTP.
Nog even een korte update: Ziggo komt as donderdag langs om het een en ander te testen omdat ze het niet kunnen reproduceren.
@Teejoo! schreef:....Ziggo komt as donderdag langs om het een en ander te testen omdat ze het niet kunnen reproduceren.
Ik ben werkelijk benieuwd wat die Ziggo monteur zou kunnen/moeten doen!
Dit probleem heeft niet ( zeg nooit nooit ) iets met de Ziggo verbinding te maken, maar meer met de achterliggende Ziggo systemen.
Op de dect telefoon de netwerk-tijd-synchronisatie uitzetten, is natuurlijk een work-around. Op zich natuurlijk niet verbazingwekkend, want hoe vaak moet men bij Ziggo wel niet iets lokaal aanpassen, omdat de Ziggo systemen die optie niet bieden en e.e.a. anders niet goed werkt.
Wel vreemd dat Ziggo bij hen zelf niet kan zien dat hun eigen NTC klok die de tijd levert voor CLI niet is omgezet naar zomertijd.
Erg vreemd dat ze dat wel zouden kunnen zien vanuit het huis van een klant.
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan ontdekken.
Op mijn Panasonic KX-TG6821NL kan ik bij de tijdsinstellingen kiezen voor 'beller-ID' of 'handmatig'. Heb hem nu tijdelijk op handmatig gezet zodat het antwood apparaat nu ook de juiste tijd aangeeft.
Nooit geweten dat die functie er in zat, toch weer wat geleerd op dit forum. 😀
Ik zou het ook niet weten. Dat moeten ze toch simpel kunnen reproduceren zou je zeggen.
Het lijkt er op dat voor ieder type telefoontoestel op de centrale een configuratie bestand gemaakt moet worden:
5.11 Set Time Zone
To support time zones, there must be a mapping between the Provisioning Server time zones and device-type time zones because devices use different ways to define time zones. As is currently done for the presentation of time zones in different languages, the feature uses a file to provide a mapping from Provisioning Server time zone IDs to devicetype-specific time zone strings. There is a one-time zone-mapping file per device type.
These files are stored in /usr/local/broadworks/bw_base/conf/dms/ and the file name format is:
TimeZoneAliasLabels_<URL-encoded device type name>.properties
Ik vermoed ieder type eMTA (in geval van een kabel-ISP als Ziggo), niet ieder type toestel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.