Vraag
Reacties
Paul K
Level 2

Gigaset Dect Telefoon - tijd wordt niet correct weergegeven

Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.

Gigaset E720A.

Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.

e-mail meldingen
Aan Uit
252 Reacties 252
h.kanbier
Level 8

Het was (leek) opgelost met het nieuwe modem.

0 Kudos
CreativeS
Level 16

Maar dit speelt al sinds de UPC-tijd...

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Heb nooit bij UPC gezeten. Bij Casema was dit wel in orde.
Maar het was (leek) opgelost met het nieuwe modem. 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hoewel ik geen definitief uitsluitsel heb ontvangen, heeft het er wel alle schijn van dat het per abuis een aantal dagen te vroeg is doorgevoerd. Blijft de juiste tijd nu wel gehandhaafd op het toestel?

0 Kudos
AsSa*72
Level 3

Bij mij gaat het gelukkig weer goed allemaal qua tijdsweergave op mijn telefoontoestel. 

Het was wel heel raar. Hij stond dus al op dinsdag een uur vooruit. Later, op zaterdagavond, was hij weer teruggesprongen, en stond hij dus weer op de normale tijd. Vervolgens, op zondag, is hij weer bijgesteld en weer een uur vooruitgezet. Dus uiteindelijk staat hij bij mij nu goed. Gelukkig 😀.

h.kanbier
Level 8

Bij mij is het ook na de wisseling goed met de tijd. Zouden we er nu eindelijk vanaf zijn?

0 Kudos
Odho
Level 3

Ja is nu in orde, net zoals bij de anderen.

Hoop van harte dat het nu opgelost is, al begrijp ik dat het niet volautomatisch werkt en er handmatig moet worden ingegrepen. Vaste taak voor de Ziggo medewerkers! Dank

0 Kudos
Golmer
Level 5

Ik heb sinds vorig jaar een Geemarc Amplident 595 Foto Duo.
Als ik de tijd goed zet, dan staat hij de volgende dag weer 2 uur te vroeg.
Dit herhaalde malen gedaan, maar telkens weer na enige tijd 2 uur te vroeg.

Reactie van de telefoonleverancier:

Dit heeft te maken met de instellingen van het modem. Mogelijk gaat het om Ziggo? Daar komt dit probleem regelmatig voor. Advies is om contact op te nemen met de provider zodat ze de modeminstellingen aan kunnen passen.

Reactie van de helpdesk bij Ziggo:

Nee hoor, dit kan helemaal niet.

Graag oplossen svp.

Alvast bedankt

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Dit is een al jaren bekend probleem.

Niet alle typen / merken modems kunnen overweg met alle typen / merken telefoons.
Ziggo weet helaas zelf niet hoe dit in te stellen is.

Het beste is om aan Ziggo te vragen om het modem om te ruilen voor het nieuwste type modem dan is de kans het grootste dat het goed werkt.
Zelf heb ik nu deze: SmartWifi modem (zwart) | Klantenservice | Ziggo 

Dat gaat bij mij goed.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Frustrerend dat het niet goed gaat in combinatie met je nieuwe toestel. Het lijkt mij inderdaad de moeite waard om je huidige Connectbox V1 (Arris) te vervangen voor het meest nieuwe model, zoals @h.kanbier voorstelt. Indien akkoord, zet ik de vervanging in werking en krijg je binnen enkele dagen een nieuw modem thuis gestuurd. Ik hoor het graag!

0 Kudos
Golmer
Level 5

Graag,

Alvast dank.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb het nieuwe modem voor je aangevraagd @Golmer, zodra de track&trace code bekend is ontvang je die per e-mail van ons zodat je de bezorging kunt volgen. Het huidige modem hoef je niet te retourneren. Deze mag je inleveren bij de milieustraat. 

0 Kudos
Golmer
Level 5

@Rikst @Vincent 

Modem zeer snel ontvangen en geïnstalleerd.

Even met het mobieltje naar de huistelefoon gebeld en Voilà de tijd staat goed.

Dank voor het snelle oppakken

Groet,

George