Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.
Gigaset E720A.
Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij mijn telefoon-toestel kan je het automatisch aanpassen uitzetten. Mogelijk kan dat ook bij uw toestel.
Navragen bij de fabrikant is dan vaak nodig, want het staat soms niet in de handleiding.
Dank u voor uw reactie, hier heeft u wel een goed punt.
Ik bel met een vaste seniorentelefoon, Doro Magna 4000 (geen DECT toestel), en die kun je helaas niet zo instellen.
Beste HEP,
Ik had hetzelfde probleem, en had ook een (witte) Arris Connect Box.
Ik heb vandaag een nieuw modem ( SmartWifi, kleur zwart) ontvangen en geïnstalleerd.
En....hoera! De tijd staat eindelijk goed op mijn vaste huistelefoon.
Dus, ik zou ook een nieuw SmartWifi modem aanvragen bij Ziggo, dan zou uw probleem óók opgelost kunnen zijn.
Vandaag een nieuw modem (Ziggo SmartWifi, zwart) ontvangen en geïnstalleerd....en.....tromgeroffel.....HOERA!
Ja hoor, de tijd staat goed op mijn huistelefoon, en blijft goed staan :-).
Probleem opgelost voor mij. Dus voor diegenen met een witte Arris ConnectBox: daar ligt het dus aan.
Ik heb begrepen dat het probleem op te lossen is door het modem te vervangen door een Sagemcom SmartWifi modem (zwart).
Kan ik dat laten doen?
Ik zie dat het al is gelukt om via een andere weg een Sagemcom modem aan te vragen @h.kanbier 🙂
Helaas, ik heb het nieuwe modem (Sagemcom FAST 3896LG) geïnstalleerd, maar nu werkt de tijd synchronisatie helemaal niet meer.
Moet je dat in het nieuwe modem soms ergens aanzetten?
Helaas heeft het nieuwe modem wel een ander probleem gebracht.
Ik heb twee Ziggo Humax HD decoders. Hiervan kan ik via FTP de harde schijven benaderen. Deze zitten met UTP via een hub aangesloten op het modem. Dat werkte met het oude (witte) modem goed, met het nieuwe zwarte modem kan ik de Humaxen niet meer via de hub bereiken.
Als dit probleem bij het nieuwe modem niet opgelost kan worden wil ik graag het oude modem weer gebruiken.
Anders kan ik mijn Humaxen niet meer bereiken.
Wat balen dat dit niet werkt @h.kanbier. Helemaal vanwege de positieve reactie van AsSa*72 eerder in dit topic, hadden we goede hoop. Je hebt hier niet een optie voor in het modem om in te stellen. Had je toevallig nog gekeken of het opnieuw inschakelen van de optie ''automatisch aanpassen'' in je toestel helpt? En blijft de tijd wel correct staan als je deze bijvoorbeeld handmatig instelt?
Voor wat betreft je andere vraag m.b.t. het benaderen van de harde schijven van jouw Humax mediaboxen via FTP wil ik je adviseren om even een los topic aan te maken. Deel daarin ook vooral hoe momenteel alles is ingesteld qua forwards t.b.v. FTP. Dan kan er direct gericht worden meegedacht en blijft dit topic specifiek voor dit issue.
Wat vervelend dat dit modem voor zoveel nieuwe problemen zorgt!
Ik heb wel een Sagemcom modem, maar niet dit FAST model.
Ik heb een Sagemcom F3896LG, en die ziet er anders uit dan dit FAST model, en werkt waarschijnlijk ook anders.
Ik hoop dat deze toestand snel weer verholpen is.
Ik zie bij Ziggo maar één model Sagemcom modem staan.
Deze heb ik, op het bijgeleverde boekje staat dan FAST 3896 LG.
Op advies van de telefonische helpdesk is de telefoon losgekoppeld op het modem, de Wifi-pod uit het stoopcontact gehaald, het modem 30 sec van spanning gehaald.
Modem weer op spanning gezet en dan wachten tot het modem volledig is opgestart, dan Wfi-pod weer in stopcontact.
15min wachten en dan pas telefoon weer aansluiten.
De tijd synchronisatie werkt nu (bijna) altijd en als hij werkt klopt de tijd.
Waarom de synchronisatie niet altijd werkt is nog onduidelijk, maar na twee of drie keer opnieuw opbellen is het altijd weer goed.
Zowel op mijn Sagemcom Sixty telefoon als op mijn Gigaset A510.
Dus dat probleem is voor mij nu opgelost.
Voor het nieuwe probleem zal ik nog e.e.a gaan testen komende week en een nieuw topic aanmaken.
Het oude witte modem stuur ik nog niet terug voordat dit probleem is opgelost.
Telefonisch is aangegeven dat indien nodig het witte modem op afstand weer geactiveerd kan worden.
Ik hoop dat het goed komt, anders moet ik dus terug naar het witte modem en is het tijds probleem ook weer terug.
“met het nieuwe zwarte modem kan ik de Humaxen niet meer via de hub bereiken“
Met een hub bedoel je mogelijk een switch. Door het nieuwe modem hebben je Humax decoders mogelijk een ander Lan IP adres gekregen. Dat nieuwe IP adres zal je dan moeten gebruiken om je Humax te kunnen bereiken. Een andere mogelijkheid is dat je windows computer nu op openbaar netwerk staat ingesteld ipv van prive netwerk. Dat gebeurd vaak als de windows computer het als een nieuw netwerk ziet en dan als default op openbaar instelt. https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-wifi-netwerk-openbaar-of-priv%C3%A9-maken-in-windows...
Het is geen switch volgens mij, het is dacht ik gewoon een domme hub. Er zit ook geen instellings-/configuratie-mogelijkheid in.
De DHCP staat uit in de Humaxen en in het modem zijn voor deze MAC-adressen vaste IP-adressen ingevuld net zoals met het oude modem het geval was.
Het probleem zit niet in de computer, in het "Verbonden apparaten" overzicht in het modem verdwijnen de Humaxen zodra ik ze via de hub aansluit bij het oude witte modem bleven ze daar dan wel in staan.
Maar zoals @Cecilia al aangaf voor dit probleem zal ik na nog wat testen een nieuw topic aanmaken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.