Vraag
Reacties
Aankondigingen
Paul K
Level 2

Gigaset Dect Telefoon - tijd wordt niet correct weergegeven

Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.

Gigaset E720A.

Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.

Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator

Hi, goedemorgen.

Even een kleine update n.a.v. mijn bericht afgelopen zondag. Naar aanleiding van de voorbeelden is er een ticket gelogd. Dit probleem was eerder verholpen voor andere modems maar blijkt nog wel op te treden één specifiek type modem, namelijk de Arris TG2492LG-85. Met andere type modem is de tijdsweergave wel correct gesynchroniseerd. 

Het probleem i.c.m de Arris TG2492LG-85 is in onderzoek. Als er nieuws is, dan zullen we dit laten weten.

2 Kudos
Ga naar reactie
221 Reacties 221
Meldingen
Aan Uit
Drakis
Level 2

Ik begrijp niet hoe mijn huisnummer relevant is, maar ik heb het toegevoegd.

0 Kudos
Odho
Level 3

Net weer de tijd gecheckt na inbellen

Staat weer goed nu!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dat is goed om te horen, @Odho Is de tijd bij jou inmiddels ook hersteld @Drakis?

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Helaas hier nog niet goed. Twee verschillende huistelefoons, een Gigaset A510 en een Sagemcon Sixty. Beide handmatig goed gezet (15:40u).

Zodra er een oproep binnenkomt gaan beide tegelijkertijd naar 16:40u.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je melding @h.kanbier We nemen dit mee in het onderzoek. 

0 Kudos
Drakis
Level 2

Ja bij mij werkt het inmiddels weer @Rikst. Tot over een half jaar. 😏

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Bij mij nog niet daar zegt Ziggo dat het om 11uur 12uur is.

0 Kudos
HEP
Level 2

Ook bij mij hetzelfde probleem met vier Gigaset telefoontoestellen, die zijn aangesloten op een Gigaset S675IP DECT IP-basisstation. Zodra ik word gebeld, schiet de tijd één uur vooruit. Hierdoor wordt de tijdregistratie van de bellers ook foutief weergegeven. Dit vervelende probleem doet zich al jaren voor en lijkt vooralsnog onoplosbaar. Ik maak gebruik van een Ziggo modem: de Arris TG2492LG-85. Ik hoor graag wanneer dit is- c.q. kan worden opgelost.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je voorbeeld @HEP. Ik zet het samen met @h.kanbier zijn voorbeeld door naar de onderzoeksafdeling.

0 Kudos
AsSa*72
Level 2

Ik heb dit vervelende probleem ook. Sinds de wintertijd blijft het display van mijn vaste telefoon maar terugschakelen naar de zomertijd.

Schijnt een signaal te zijn dat meekomt met nummerweergave. Ik vind op internet berichten van 10 (?!?)  jaar geleden...zolang is dit blijkbaar al een onopgelost probleem. Voordat ik klant werd bij Ziggo had ik internet en telefonie van Online.nl, en daar heb ik dit gedoe nooit gehad.

Ik heb alles al geprobeerd: modem opnieuw opstarten, stekker eruit, batterijen van mijn telefoon eruit en weer erin. Het heeft allemaal geen zin, want de tijdweergave wordt meegestuurd met het signaal van nummerweergave. Nu moeten vaste bellers dus een half jaar lang bellen met een verkeerde tijdsweergave, want als de zomertijd weer komt in maart staat onze telefoon eindelijk weer goed. Ik vind het totaal bizar dat dit niet verholpen kan worden, in deze digitale tijd waarin alles mogelijk is. 

h.kanbier
Level 8

@Vincent Is er al(??) een oplossingsrichting in zicht?

0 Kudos
AsSa*72
Level 2

Ik ben het eens met h.kanbier, dit probleem is absoluut niet opgelost, dus dat label mag er van mij ook af.

Ik ben klant van Ziggo telefonie sinds mei 2024. Nu, in de wintertijd,  speelt het probleem weer op, dus het is nog volledig actueel.

0 Kudos
AsSa*72
Level 2

Beste Cecilia,

Ik ben nieuw hier, vanwege dit probleem met de verkeerde tijdsweergave op mijn vaste telefoon.

Ik heb het nieuwste modem, de Arris TG2492LG-ZG.

Ik lees dat er allerlei modems onderzocht worden, maar als het probleem zich ook bij het meest actuele model voordoet...wat moet je dan denken?

Vriendelijke groet

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Dit topic heeft geen label "opgelost" hier wordt nog steeds naar een oplossing gezocht.
Helaas schijnt dat zeer ingewikkeld te zijn, want het duurt al vele jaren.

AsSa*72
Level 2

Ik vrees hetzelfde....spoedcursus "Accepteren wat je niet veranderen kan"

0 Kudos
CreativeS
Level 14

@AsSa*72  schreef:

Ik heb het nieuwste modem, de Arris TG2492LG-ZG.

Zo nieuw is die niet hoor...  😉

0 Kudos
AsSa*72
Level 2

Oh, ik dacht dat ik de nieuwste had...wat naief....dus na mei van dit jaar is er al weer een nieuwere? 🙄

0 Kudos
Lebans
Level 5

Die afdeling moet een stapel klachten hebben liggen van al die jaren, het is vele jaren een probleem.

https://providerforum.nl/topics/van-zomertijd-naar-wintertijd-een-jaarlijks-probleem.93193/

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Zomertijd-2018/td-p/168615

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Op dit moment heb ik nog geen verdere informatie vanuit het storingsticket. Uiteraard heb ik wel mijn collega's benaderd en gevraagd of ze ons meer kunnen vertellen over het onderzoek. Zodra we meer weten of vorderingen zijn, melden we het hier.

0 Kudos
AsSa*72
Level 2

Beste Pim,

Nee dit helpt niet.

Ik heb ook al alles uitgeprobeerd.

Zolang het signaal van nummerweergave (bij een inkomend telefoontje) de zomertijd meestuurt, blijft dit veranderen in de display van je vaste telefoon.

Ik dacht ook dat je telefoontoestel autonoom was, maar dat is hij dus niet. Hoe vaak je de tijd ook handmatig aanpast, het wordt weer teniet gedaan als er iemand belt. Dus ik ben er nu op ingesteld dat ik iedere keer een uur terug moet rekenen in mijn hoofd. Helaas, maar ik geloof niet dat dit ooit opgelost gaat worden, als dit al 10 jaar speelt. 

0 Kudos