Vraag
Reacties
Paul K
Level 2

Gigaset Dect Telefoon - tijd wordt niet correct weergegeven

Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.

Gigaset E720A.

Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.

Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator

Hi, goedemorgen.

Even een kleine update n.a.v. mijn bericht afgelopen zondag. Naar aanleiding van de voorbeelden is er een ticket gelogd. Dit probleem was eerder verholpen voor andere modems maar blijkt nog wel op te treden één specifiek type modem, namelijk de Arris TG2492LG-85. Met andere type modem is de tijdsweergave wel correct gesynchroniseerd. 

Het probleem i.c.m de Arris TG2492LG-85 is in onderzoek. Als er nieuws is, dan zullen we dit laten weten.

2 Kudos
Ga naar reactie
220 Reacties 220
Meldingen
Aan Uit
h.kanbier
Level 8

Helaas is na de overgang naar de wintertijd de automatische tijd synchronisatie nu helemaal uit.
Vorige maand werkte het nog goed met gelijkzetten.
Nu blijft de tijd gewoon staan waar ik hem ook op instel.
Heb een Gigaset A510 met de instelling op altijd automatisch tijd en datum overnemen: 973 SET: [2].
Graag reactie van Ziggo wat er nu eindelijk aan gedaan wordt om dit probleem na al die jaren eens echt op te lossen.

0 Kudos
Pasi
Level 19

HaHaHaHa 😲.... ohh nee toch 😧 .... arg 😠

Ziggo zou dit toch opgelost hebben 😱 ?? Of heeft een Ziggo 'techneut' onlangs de systeem tijd handmatig aangepast, waardoor deze nu wel met de zomertijd gelijk liep. Maar nu is het wintertijd en zal dat trucje opnieuw gedaan moeten worden. Waarschijnlijk ( hopelijk ? ) kan dat morgen ( = werkdag ) aangepast worden of moeten we ( de Dect telefoon eigenaren ) nu weer maanden wachten totdat Ziggo het weer 'oplost' ( kuch ) !

Dit is toch eigenlijk wel een teleurstelling, het blijft zo aanmodderen met Ziggo !

@h.kanbier  schreef:

....
Graag reactie van Ziggo wat er nu eindelijk aan gedaan wordt om dit probleem na al die jaren eens echt op te lossen.

Dit speelt m.i. al jaren, blijkbaar heeft Ziggo geheel geen interesse om dit voor eens en altijd op te lossen. Of zouden de gebruikte systemen zo oud zijn, dat dat niemand weet hoe dat ingesteld moet worden of is die optie/instelling helemaal niet beschikbaar is.... ( het zou mij niets verbazen ! )

Als dit probleem nu weer opspeelt, is het m.i. toch echt wel een blamage voor Ziggo !

Ps. Allen die hun Dect telefoon handmatig hebben ingesteld ( omdat het Ziggo systeem dat niet goed doet ), moeten nu natuurlijk opnieuw de juiste tijd instellen als hun Dect toestel zelf geen rekening houdt met zomer/winter tijd.

h.kanbier
Level 8

@Pasi  Het is nu wel een nieuwe variant van het probleem. De synchronisatie werkt nu helemaal niet meer op mijn Siemens Gigaset A510.

Voordeel is wel dat de tijd ook niet automatisch fout wordt ingesteld. 😁

Kan Ziggo dit topic van "Opgelost" afhalen of moeten we een nieuw topic aanmaken?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@h.kanbier  schreef:

...Het is nu wel een nieuwe variant van het probleem. De synchronisatie werkt nu helemaal niet meer op mijn Siemens Gigaset A510.

Voordeel is wel dat de tijd ook niet automatisch fout wordt ingesteld. 😁

Kan Ziggo dit topic van "Opgelost" afhalen of moeten we een nieuw topic aanmaken?

Zou Ziggo de synchronisatie nu uitgezet hebben om te verhullen dat het probleem eigenlijk nog steeds aanwezig is en nooit is opgelost ?

Ik denk dat Ziggo graag wil dat u een nieuw topic aanmaakt! Want dan staat er een nieuwe begin datum/tijd onder en weten alleen 'vaste' forum gasten dat dit probleem al jaren speelt. Dan kan Ziggo ( in een nieuw topic ) ook hetzelfde riedeltje afspelen zoals in dit topic staat.

Ps. Algemeen : Als men een nieuw topic aanmaakt omdat Ziggo de vorig heeft afgesloten (maar het probleem niet is opgelost ), dan altijd een groot stuk tekst kopiëren van dat oude topic en een duidelijk link naar het vorige topic plaatsen. Zodat duidelijk is dat het probleem ( of de vraag ) al veel langer openstaat !

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

@Lycke Het probleem is nog niet verholpen. Kun je dit topic van de status "opgelost" afhalen?

pvd1
Level 3

Er vindt bij mij wel synchronisatie plaats, maar de ziggo-tijd staat nog op zomertijd.

Ik heb ook 973set2 ingesteld.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen!

Wat een domper om dit te lezen. Ik zie dat er in totaal 4 meldingen tot dusver zijn gekomen, waarvan 1 melding van @Odho waarbij de wintertijd wel goed is gesynchroniseerd. Hier is een Sagemcom modem in gebruik. 

De andere voorbeelden @pvd1, @h.kanbier en @Pim B. heb ik volledig uitgewerkt en doorgezet naar de betreffende afdeling die hier eerder ook mee aan de slag is gegaan. Opvallend is dat jullie alle drie de Arris TG2492LG-85 als modem in gebruik hebben en aangeven dat het probleem nu opnieuw weer om de hoek is komen kijken bij het ingaan van de wintertijd. Dit in tegenstelling dus tot @Odho waarbij een ander type modem in gebruik is. Deze bevindingen heb ik uiteraard ook gedeeld. Zodra we meer nieuws hebben, dan laten we dit uiteraard aan jullie weten. 

Pasi
Level 19

@Odho  schreef:

Tijd verspringt hier goed na ingang van wintertijd. Opgelost voor mij.

Liep de tijd vóór de overgang naar wintertijd ook goed én staat het toestel wel op automatische ( = Ziggo ) tijd ingesteld ?

0 Kudos
Odho
Level 3

Kan ik beide bevestigen !

borry52
Level 15

Ik wordt niet zo vaak gebeld en had op mijn Panasonic set de tijd handmatig aangepast op wintertijd.

Vanmorgen ff getest en mijzelf gebeld, springt de tijd gelijk op zomertijd.

Dus ook voor mij is het niet opgelost, jammer.

Instelling op de telefoon maar weer op handmatig gezet.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Overgang naar wintertijd is hier wel goed gegaan, gegevens apparatuur staan in mijn profiel.

0 Kudos
Lebans
Level 5

Gebed zonder end

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi, goedemorgen.

Even een kleine update n.a.v. mijn bericht afgelopen zondag. Naar aanleiding van de voorbeelden is er een ticket gelogd. Dit probleem was eerder verholpen voor andere modems maar blijkt nog wel op te treden één specifiek type modem, namelijk de Arris TG2492LG-85. Met andere type modem is de tijdsweergave wel correct gesynchroniseerd. 

Het probleem i.c.m de Arris TG2492LG-85 is in onderzoek. Als er nieuws is, dan zullen we dit laten weten.

h.kanbier
Level 8

Ok, dat klopt ik heb het Arris modem.
Vreemd dat de overgang naar zomertijd wel goed is gegaan, maar de overgang naar de wintertijd nu weer niet.
Hij synchroniseert nu weer wel, maar op de zomertijd.
Hoop dat e.e.a. nu op orde gaat komen.

0 Kudos
Drakis
Level 2

Het probleem speelt bij minstens twee typen modems, want ik heb een Sagemcom en ook bij mij is het probleem weer terug.

0 Kudos
Odho
Level 3

Heb te vroeg gejuicht helaas. Vlak na de tijdwisseling op zondagmorgen was de tijd goed overgegaan. Ik probeer het nu opnieuw en de tijd staat ineens op 1 uur te laat! In de tussentijd heb ik niets geprobeerd. Helaas dus en zoals al gemeld,  ook op de Sagemcom. 😞 

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@Cecilia 

Misschien een gekke vraag: hoe is het testen van de oplossing destijds dan verlopen?

Mijn aanname is dat dit in een soort van test omgeving gedaan wordt waarbij alle type modems die in omloop zijn worden meegenomen. Dan zou de Arris toch niet door de test gekomen moeten zijn, want het blijkt dat het nu toch (weer) niet goed gaat.

Mogelijk dat jij/ jullie dit ook niet weten, maar het zou wel een mooie interne vraag kunnen zijn. Want het oplossen moet nu weer (voor een deel van de klanten) gedaan worden. Zonde van het extra werk...

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Drakis en @Odho - allereerst bedankt voor de terugkoppeling waarin jullie helaas beide hebben moeten constateren dat het probleem bij het Sagemcom modem speelt. Ik ga dit intern doorzetten. 

In het topic zie ik niet terug welk type telefoontoestel je hebt staan @Drakis. Zou je het merk en model aan mij willen doorgeven ten behoeve van het onderzoek? Ook wil ik je vragen je Community profiel aan te vullen met je postcode en huisnummer onder het kopje 'persoonlijke informatie'. Op die manier heb ik alle informatie die ik nodig heb inzichtelijk.

Dank alvast.

0 Kudos
Drakis
Level 2

Het gaat om hetzelfde type als ik een half jaar geleden had doorgegeven: Gigaset A510.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Drakis Zou je nog je huisnummer willen toevoegen in je profiel? Dan kan ik je voorbeeld doorzetten naar mijn collega's. 

0 Kudos