1
Vraag
2
Reacties
Paul K

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gigaset Dect Telefoon - tijd wordt niet correct weergegeven

Telefoontijd gaat elke keer 1 uur vooruit na gebeld te worden.

Gigaset E720A.

Tijd veranderd voor dat belsignalen te horen zijn en telefoon aangeeft op het scherm dat er een inkomend gesprek is.

 

50 Reacties 50
caesar

Level 17
  • 3939Posts
  • 68Oplossingen
  • 1206Likes

@tobiastheebe 

Wellicht, zou ook kunnen. Maar dat lijkt mij in ieder geval een mogelijke oorzaak van het probleem.

Pasi

Level 18
  • 8048Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

"...Maar dat lijkt mij in ieder geval een mogelijke oorzaak van het probleem..."

 

Allemaal leuk en aardig 👍. Maar zou Ziggo zo ver daarover nadenken en dan óók nog actie ondernemen om dit probleem te verhelpen?

 

caesar

Level 17
  • 3939Posts
  • 68Oplossingen
  • 1206Likes

@Pasi 

De wegen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk, zijn niet zelden een doolhof, draaien in een cirkeltje, en leiden zelden tot het gewenste resultaat.

Teejoo!

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vanochtend zou Ziggo langskomen om te testen. Helaas niemand gezien of gehoord. Ik houd het dus maar bij de workaround.

Pasi

Level 18
  • 8048Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

@Teejoo!  schreef:

Vanochtend zou Ziggo langskomen om te testen. Helaas niemand gezien of gehoord...


Dat is fraai, ik hoop dat u niet speciaal daarvoor vrij hebt genomen of iets daarvoor hebt afgezegd ! In dat geval zou je bijna een declaratie indienen, want het niet nakomen van een afspraak is toch beslist niet netjes. Als u niet aanwezig zou zijn als een monteur aanbelt, dan zou Ziggo u de kosten laten betalen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat de monteur, toen die deze opdracht kreeg, de probleem omschrijven heeft gelezen en toen heeft gezegd "...maar dat heeft helemaal niets met de verbinding en/of modem/router te maken...". Waarna de planner de afspraak heeft verwijderd en daarna waarschijnlijk vergeten is om ook de klant te informeren.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4836Posts
  • 443Oplossingen
  • 1426Likes

Hi @Teejoo! 

Ai, dat is heel zuur, sorry hiervoor! Ik ben aan het uitzoeken wat hier fout is gegaan en wat de juiste vervolgstap is. Sta je nog open om opnieuw een monteur te ontvangen? 

Teejoo!

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Rikst Op zich wel, maar we zijn er pas weer in oktober.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4836Posts
  • 443Oplossingen
  • 1426Likes

Dat is prima hoor @Teejoo! Ik kan alleen op dit moment nog geen afspraak voor oktober klaarzetten. Zullen we afspreken dat je hier in het topic langskomt zodra je weer in de gelegenheid bent? Dan plannen we dan een nieuwe monteur voor je in met de juiste instructies. 

Lebans

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit probleem bestaat al vele jaren, helpdesk wist mijn god niet waar over ik het had.  Lees link Provider Forum.
https://providerforum.nl/topics/van-zomertijd-naar-wintertijd-een-jaarlijks-probleem.93193/

of Ziggo Community

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Zomertijd-2018/td-p/168615

OlafNL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klopt idd dat dit al jaren speelt. Meestal gaat het een maandje fout na het wisselen van zomer en winter tijd, maar nu lijkt het niet meer goed te komen. Ik kan mijn Gigaset instellen om te synchroniseren met een timeserver: deze corrigeert het dan wel automatisch maar echt vertrouwen op de weergegeven tijd kan niet. Gelukkig is er afgelopen week een glaskabel bij mij in de straat ingegraven: met Black Friday stap ik over!

Pasi

Level 18
  • 8048Posts
  • 446Oplossingen
  • 4230Likes

"...Op zich wel, maar we zijn er pas weer in oktober..."

 

Ach, dan nog 29 dagen en de tijd wordt weer aangepast, waardoor e.e.a. dan misschien weer gelijk loopt.

 

Dan sluit Ziggo dit draadje, waarna dit probleem geheel onverwacht bij de ingang van de zomertijd 2024 'spontaan' weer opduikt en het zelfde lied opnieuw begint....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo