ERM1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gigaset A670A

Nummerweergave werkt niet bij uitgaande gesprekken. Hij blijft bij ontvangers nummer onbekend aangeven.

Mer Ziggo alles doorgenomen, alles staat goed ingevoerd. 

Ook met Gigasetservice alles gecontroleerd. Apparatuur volgens alle richtlijnen opnieuw aangesloten. Ziggo heeft  ook een harde reset uitgevoerd van het modem.

Het probleem blijft. Herkent iemand dit? 

2 Reacties 2
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @ERM1! Leuk je hier te mogen verwelkomen op de Community 🙂 Al is de reden waarom natuurlijk minder leuk, want je ervaart problemen met de nummerweergave bij uitgaande gesprekken.

 

Op deze pagina lees je alles over nummerweergave bij ons inclusief enkele simpele checks die je zelf kunt doen. Sowieso moet je telefoontoestel beschikken over de zogenaamde FSK nummerweergavetechniek en soms is het nodig om dit handmatig in te stellen op je toestel. Hoe je dit doet, lees je in de handleiding van je toestel. Pak die er dus nog eens bij als aan onze kant alles goed ingesteld staat, want mogelijk zit daar de crux.

 

Vragen? Stel ze gerust. We helpen graag!

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Erik S 

Dergelijke storingen komen vaker voor (ook bij Ziggo) en heeft niets te maken met de FSK-mogelijkheden te maken van het toestel waarmee het je een uitgaand gesprek begint. FSK is voor het kunnen ontvangen/detecteren van de nummerinformatie. Bij het opzetten van een uitgaand gesprek wordt alleen een nummer gekozen. Het is dan de taak van de telefoniecentrales om de nummerinformatie door te geven aan degene die opgebeld wordt.

(N.B.: Het sturen van testtoestellen en telefoonsnoertjes kan een dergelijk probleem ook oplossen.)

 

EDIT:

Ergens staat anoniem bellen actief. Er zijn meerder topics langs geweest met dit onderwerp.

Uitgelicht topic