1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Harry Custers

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen uitgaand gesprek mogelijk met Phonak DECT CP1

Omdat ik slechthorend ben, heb ik een Phonak DECT CP1 draadloze telefoon aangeschaft, bestaande uit een basisstation en een handset, welke in de fabriek al aan elkaar gekoppeld zijn. Dit product maakt gebruik van een specifieke draadloze verbinding naar Phonak hoortoestellen. Met de demonstratiemodus is vastgesteld dat de telefoon compatibel is met mijn hoortoestellen.
Het probleem: De phonak DECT werkt goed bij inkomende gesprekken. Uigaande gesprekken zijn echter niet mogelijk: ik krijg steeds de melding: " het gekozen nummer is niet in gebruik ", welk nummer ik ook intoets.
Ik beschik over een huistelefoon KPN Arizona 810.
Ik heb de Phonak DECT ook bij buren getest, echter met hetzelfde resultaat.
Kan iemand mij helpen?
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hé Harry Custers, welkom op de Ziggo Community! Ik zie dat de communityleden je al van behoorlijk wat tips en informatie hebben voorzien! Super!
Hoe staat het er inmiddels voor? Heb je alsnog een oplossing gevonden?
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met behulp van een kennis is nu vastgesteld dat het probleem wordt veroorzaakt door de geinstalleerde homevox. Als de Phonak DECT rechtstreeks in het modum wordt ingeplugd, kan ik zowel bellen als gebeld worden. Maar hiermee is het probleem niet opgelost. Het is namelijk niet mogelijk de homevox én de Phonak telefoon tegelijkertijd aan te sluiten op het modum. Toch wil ik en mijn gezin de headsets op 5 verschillende plekken kunnen gebruiken. In de gebruiksaanwijzing van de Phonak DECT CP1 lees ik op pagina 64 dat het mogelijk is om andere DECT-handsets te koppelen aan het basisstation, mits deze compatibel zijn met GAP* ( Phonak levert namelijk geen losse handsets ) Kan iemand mij vertellen welke DECT -handsets met het Phonak CP1 basisstation kunnen worden verbonden?
DennyW

Level 17
  • 3184Posts
  • 251Oplossingen
  • 934Likes
Harry Custers

GAP is een zeer algemene standaard. Het zal misschien moeilijker zijn om een nieuwe handset te vinden die deze norm niet ondersteunt:wink:, maar voor de zekerheid kan je dit natuurlijk beter (online) even nakijken in de specificaties / de gebruiksaanwijzing van het met en type, op de website van de fabrikant.

EDIT
PS: GAP ondersteunt alleen de basis functies. Je mag niet verwachten dat een toestel van een ander merk op die manier speciale functies van een ander merk of type kan benutten.