Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ronihd wrote:
Ziggo is niet analoog dat is een digitale verbinding maar ik weet niet zeker of ik dit goed heb begrepen/gelezen ze kunnen ook wat anders bedoelen ?
DennyW wrote:Ronihd wrote:Ronihd en Harry Custers
Ziggo is niet analoog dat is een digitale verbinding maar ik weet niet zeker of ik dit goed heb begrepen/gelezen ze kunnen ook wat anders bedoelen ?
De aansluiting voor een telefoontoestel op het Ziggo-modem is juist bedoeld om er een analoog toestel op aan te sluiten. Het Ziggo-modem doet de vertaalslag van het analoge signaal naar de digitale centrale van Ziggo.
DennyW wrote:
Ronihd
Ik heb ook het sterke vermoeden dat het door jou gezonden plaatje aangaand locatie-instellingen heel belangrijk is.
Er staat ook in dat stukje gebruiksaanwijzing dat je het land moet invullen om de alle functies goed te laten werken. Ik denk echter dat het grootste effect hiervan meer met de nummerweergave van doen zal hebben dan met het nummerkiezen.
De tip van Be rt om bij het nummerkiezen het nummer inclusief het netnummer-deel in te toetsen (ik blijf in mijn hoofd "draaien"gebruiken:relaxed:) is waarschijnlijk de oplossing van het probleem; de PTT heeft ooit hun infrastructuur opgebouwd met regionale centrales. Die fase heeft Ziggo over kunnen slaan.
Harry Custers wrote:
Harry Custers: bedankt voor de reacties
Be rt Ja, ik gebruik alle 10 cijfers van het telefoonnummer.
Roonihd: als locatie is Nederland ingesteld en opgeslagen.
Harry Custers wrote:
voor Ronihd: inderdaad hoor ik dan alle bijbehorende toontjes.
Harry Custers wrote:
Beste Ronihd:
De KPN Arizona 810 werkt prima
Harry Custers wrote:
Beste Ronihd: Jazeker, ik hoor telkens een kiestoon
DennyW wrote:
Harry Custers
Even een vraagje voor alle duidelijkheid.
Als je gaat uitbellen (is dat het goede woord?) druk je dan eerst op de toets met het groene telefoonhoorntje en wacht je tot je de kiestoon hoort om dan het nummer in te tikken,
òf toets je eerst het volledige telefoonnummer in (zodat het in het display staat) en pas daarna de toets met het groene telefoonhoorntje?
Als de eerste methode volgt, zou het kunnen zijn dat de centrale vindt dat het kiezen te langzaam gaat.
Die nieuwe toestellen zenden bij het nummer kiezen niet meer een heel lange DTMF-toon uit (zoals de oudere analoge PTT-/KPN-toestellen doen). Er wordt slechts een zeer kortdurend toontje uitgezonden over de lijn, ook al houdt je het knopje lang ingedrukt.
De verhouding toon en (stille) tussentijd is voor de "beleving" van de centrale wellicht aanleiding om al halverwege te denken dat je al klaar bent met het kiezen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.