1
Vraag
2
Reacties
Harry Custers

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen uitgaand gesprek mogelijk met Phonak DECT CP1

Omdat ik slechthorend ben, heb ik een Phonak DECT CP1 draadloze telefoon aangeschaft, bestaande uit een basisstation en een handset, welke in de fabriek al aan elkaar gekoppeld zijn. Dit product maakt gebruik van een specifieke draadloze verbinding naar Phonak hoortoestellen. Met de demonstratiemodus is vastgesteld dat de telefoon compatibel is met mijn hoortoestellen.
Het probleem: De phonak DECT werkt goed bij inkomende gesprekken. Uigaande gesprekken zijn echter niet mogelijk: ik krijg steeds de melding: " het gekozen nummer is niet in gebruik ", welk nummer ik ook intoets.
Ik beschik over een huistelefoon KPN Arizona 810.
Ik heb de Phonak DECT ook bij buren getest, echter met hetzelfde resultaat.
Kan iemand mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met behulp van een kennis is nu vastgesteld dat het probleem wordt veroorzaakt door de geinstalleerde homevox. Als de Phonak DECT rechtstreeks in het modum wordt ingeplugd, kan ik zowel bellen als gebeld worden. Maar hiermee is het probleem niet opgelost. Het is namelijk niet mogelijk de homevox én de Phonak telefoon tegelijkertijd aan te sluiten op het modum. Toch wil ik en mijn gezin de headsets op 5 verschillende plekken kunnen gebruiken. In de gebruiksaanwijzing van de Phonak DECT CP1 lees ik op pagina 64 dat het mogelijk is om andere DECT-handsets te koppelen aan het basisstation, mits deze compatibel zijn met GAP* ( Phonak levert namelijk geen losse handsets ) Kan iemand mij vertellen welke DECT -handsets met het Phonak CP1 basisstation kunnen worden verbonden?

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Even bij het begin beginnen.
Als je iemand wilt bellen, gebruik je dan alle 10 de cijfers van het telefoonnummer?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Beste Harry Custers ik heb even google gebruikt en een stuk uit de handleiding gelezen en vraag me af of je dit hebt gedaan ?




Tevens las ik dit : V: Kan de draadloze DECT-telefoon op kantoor worden gebruikt?


A:
Ja. Elke locatie werkt, zo lang er maar een analoge verbinding voor het basisstation beschikbaar is.

Ziggo is niet analoog dat is een digitale verbinding maar ik weet niet zeker of ik dit goed heb begrepen/gelezen ze kunnen ook wat anders bedoelen ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Gelukkig is de telefoon uitgang van de modems wel analoog.:relaxed:
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Ronihd wrote:

Ziggo is niet analoog dat is een digitale verbinding maar ik weet niet zeker of ik dit goed heb begrepen/gelezen ze kunnen ook wat anders bedoelen ?


Ronihd en Harry Custers
De aansluiting voor een telefoontoestel op het Ziggo-modem is juist bedoeld om er een analoog toestel op aan te sluiten. Het Ziggo-modem doet de vertaalslag van het analoge signaal naar de digitale centrale van Ziggo.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
DennyW wrote:

Ronihd wrote:
Ziggo is niet analoog dat is een digitale verbinding maar ik weet niet zeker of ik dit goed heb begrepen/gelezen ze kunnen ook wat anders bedoelen ?
Ronihd en Harry Custers
De aansluiting voor een telefoontoestel op het Ziggo-modem is juist bedoeld om er een analoog toestel op aan te sluiten. Het Ziggo-modem doet de vertaalslag van het analoge signaal naar de digitale centrale van Ziggo.




Oke duidelijk maar de lijn zelf is niet analoog idd doet het modem een vertaalslag , maar ik weet ook niet zeker of het een ding is/kan zijn.

Maar ik denk wel dat je alle mogelijkheden moet kunnen benoemen , het is al erg raar om te lezen dat binnenkomend werkt maar als hij een nummer draait en hoort dat het nummer niet in gebruikt is er ergens in dat proces iets niet met elkaar praat ? , staat b.v de telefoon op puls dialing ? vroeger had je dect telefoons waar je dat kon kiezen.

Vandaar misschien ook het plaatje wat ik poste een oorzaak zou kunnen zijn als dat niet is toegepast
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Ronihd

Ik heb ook het sterke vermoeden dat het door jou gezonden plaatje aangaand locatie-instellingen heel belangrijk is.
Er staat ook in dat stukje gebruiksaanwijzing dat je het land moet invullen om de alle functies goed te laten werken. Ik denk echter dat het grootste effect hiervan meer met de nummerweergave van doen zal hebben dan met het nummerkiezen.

De tip van Be rt om bij het nummerkiezen het nummer inclusief het netnummer-deel in te toetsen (ik blijf in mijn hoofd "draaien"gebruiken:relaxed:) is waarschijnlijk de oplossing van het probleem; de PTT heeft ooit hun infrastructuur opgebouwd met regionale centrales. Die fase heeft Ziggo over kunnen slaan.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
DennyW wrote:
Ronihd

Ik heb ook het sterke vermoeden dat het door jou gezonden plaatje aangaand locatie-instellingen heel belangrijk is.
Er staat ook in dat stukje gebruiksaanwijzing dat je het land moet invullen om de alle functies goed te laten werken. Ik denk echter dat het grootste effect hiervan meer met de nummerweergave van doen zal hebben dan met het nummerkiezen.

De tip van Be rt om bij het nummerkiezen het nummer inclusief het netnummer-deel in te toetsen (ik blijf in mijn hoofd "draaien"gebruiken:relaxed:) is waarschijnlijk de oplossing van het probleem; de PTT heeft ooit hun infrastructuur opgebouwd met regionale centrales. Die fase heeft Ziggo over kunnen slaan.



We gaan het horen van de TS ? of niet 😉
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Harry Custers: bedankt voor de reacties
Be rt Ja, ik gebruik alle 10 cijfers van het telefoonnummer.
Roonihd: als locatie is Nederland ingesteld en opgeslagen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Harry Custers wrote:
Harry Custers: bedankt voor de reacties
Be rt Ja, ik gebruik alle 10 cijfers van het telefoonnummer.
Roonihd: als locatie is Nederland ingesteld en opgeslagen.


Als je belt de toetsen indrukt hoor je dan ook echt de bijbehorende toontjes ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan de algemene procedure mbt reset DECT handset/basisstation eens proberen:

- Haal de voeding van het basisstation uit het stopcontact.
- Ontkoppel ook de telefoonlijn welke is verbonden met het basisstation.
- Verwijder uit alle handsets de batterijen voor ongeveer 1 uur.
- Plaats de batterijen opnieuw in de handset en schakel deze in.
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
voor Ronihd: inderdaad hoor ik dan alle bijbehorende toontjes.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Harry Custers wrote:
voor Ronihd: inderdaad hoor ik dan alle bijbehorende toontjes.



oké , ik lees dat je ook gebruik maakt een KPN Arizona 810 en dus de Phonak DECT CP1 !

Doet de Arizona het gewoon wel ?
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste mguzz:
ik heb de beschreven procedure uitgevoerd, maar helaas geen succes. Toch bedankt.
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ronihd:
De KPN Arizona 810 werkt prima
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Harry Custers wrote:
Beste Ronihd:
De KPN Arizona 810 werkt prima



Dikke kans dat de phonac een defect heeft denk ik zo........mag ook aannemen dat je een kiestoon hoort ?
Harry Custers
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ronihd: Jazeker, ik hoor telkens een kiestoon
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Harry Custers wrote:
Beste Ronihd: Jazeker, ik hoor telkens een kiestoon



Oke , maar als ik het goed begrijp heb je 2 basisstations ? de kpn en de phonac ? aangesloten op het modem ?

Als dat zo is haal de kpn eens los van het modem en probeer dan eens te bellen.
Kan je ook omschrijven hoe je het fysiek hebt aangesloten zitten ? foto's laten zien hier ?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Harry Custers
Even een vraagje voor alle duidelijkheid.

Als je gaat uitbellen (is dat het goede woord?) druk je dan eerst op de toets met het groene telefoonhoorntje en wacht je tot je de kiestoon hoort om dan het nummer in te tikken,
òf toets je eerst het volledige telefoonnummer in (zodat het in het display staat) en pas daarna de toets met het groene telefoonhoorntje?

Als de eerste methode volgt, zou het kunnen zijn dat de centrale vindt dat het kiezen te langzaam gaat.
Die nieuwe toestellen zenden bij het nummer kiezen niet meer een heel lange DTMF-toon uit (zoals de oudere analoge PTT-/KPN-toestellen doen). Er wordt slechts een zeer kortdurend toontje uitgezonden over de lijn, ook al houdt je het knopje lang ingedrukt.

De verhouding toon en (stille) tussentijd is voor de "beleving" van de centrale wellicht aanleiding om al halverwege te denken dat je al klaar bent met het kiezen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
DennyW wrote:
Harry Custers
Even een vraagje voor alle duidelijkheid.

Als je gaat uitbellen (is dat het goede woord?) druk je dan eerst op de toets met het groene telefoonhoorntje en wacht je tot je de kiestoon hoort om dan het nummer in te tikken,
òf toets je eerst het volledige telefoonnummer in (zodat het in het display staat) en pas daarna de toets met het groene telefoonhoorntje?

Als de eerste methode volgt, zou het kunnen zijn dat de centrale vindt dat het kiezen te langzaam gaat.
Die nieuwe toestellen zenden bij het nummer kiezen niet meer een heel lange DTMF-toon uit (zoals de oudere analoge PTT-/KPN-toestellen doen). Er wordt slechts een zeer kortdurend toontje uitgezonden over de lijn, ook al houdt je het knopje lang ingedrukt.

De verhouding toon en (stille) tussentijd is voor de "beleving" van de centrale wellicht aanleiding om al halverwege te denken dat je al klaar bent met het kiezen.



Zou idd ook kunnen , goed bedacht DennyW
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo