Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mijn oude modem is door een monteur vervangen door een nieuw SAGEMCOM modem. Het rode lampje blijft flikkeren. Alles (internet, wifi) werkt maar de vaste telefoonaansluiting blijft dood. Dat wordt ook aangegeven op het statusoverzicht van het modem. Men zegt dat het een administratief probleem is bij Ziggo. Er moet iets in het Ziggo centrale systeem worden aangepast. Men weet niet hoe lang dat kan gaan duren. Heeft iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
We hebben wat aanpassingen gedaan in de achterliggende systemen. Zou je nu eens het modem willen herstarten en de telefoonlijn testen? 🙂 @Wil49
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan hier mogelijk meer informatie over geven en komt binnenkort langs in dit topic. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Ik wacht rustig nader contact af van de moderator. Bedankt.
Mijn Sagemcom Modem heeft dit ook gehad, maar door als ie is aangesloten en online laten komen, dan even deze uitvoering doen, zie het plaatje, wil soms ook helpen.
Zwarte SmartWifi modem:
Houd het knopje aan de onderkant van het modem 20 seconden ingedrukt.
In principe zou dit geen effect moeten hebben, een knipperende rode status-LED i.c.m. werkende internetverbinding betekent namelijk dat telefonie wel actief is op het modem maar het telefoonnummer nog niet is gekoppeld aan LINE 1 op de eMTA (telefonie-adapter).
Dat is ook nog een optie, niet alle telefoons pakken in 1 keer de Telefoon lijn, klopt. Hier moest het ook handmatig maar dat kwam door iets anders (NDA)
Wij hebben precies hetzelfde gehad. De telefoon ging het na 12 uur vanzelf doen. Reset het modem naar fabrieks instelling en laat het minimaal 12 uur met rust. Dan stelt het nieuwe modem zich in alle rust zelf.
Het kwam de laatste tijd voor dat orders vastliepen en handmatig moesten worden verwerkt door een speciale afdeling. Dat kan hier ook het geval zijn. Het modem staat vermoedelijk al in de wachtrij voor het functioneel maken van telefonie en krijgt automatisch een reset-opdracht aangeboden zodra dit is verwerkt. Er kan hiervoor alleen geen tijdsindicatie gegeven worden. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft alleen betrekking op de eRouter, niet op het modem zelf of de eMTA.
Alle trucs zijn al bedacht en uitgevoerd door de monteur. Er is volgens mij inderdaad een melding gemaakt. Ik wacht nog even af maar hoop dat een moderator het proces kan versnellen.
Goedemorgen @Wil49
Denk je dat alles goed gaat en een monteur je modem vervangt voor een nieuw exemplaar, eindig je vervolgens zonder telefonie lijn, dat is enorm zuur!
We hebben eerder meegemaakt dat de activatie van telefonie lijnen niet werkte op de Sagem modems, al was dit euvel al wel opgelost. We gooien daarom even een lijn uit naar ons onderzoeksteam of zij meer informatie hebben. Zodra ik meer weet kom ik er op terug.
We hebben wat aanpassingen gedaan in de achterliggende systemen. Zou je nu eens het modem willen herstarten en de telefoonlijn testen? 🙂 @Wil49
alleen maar uit en aanzetten of een fabrieksinstellingsreset?
Een reset voer je uit door de stroom van het modem af te halen, de coax kabel 2 minuten te ontkoppelen, daarna de coax opnieuw aansluiten en het modem weer van stroom te voorzien.
Wacht daarna 15 minuten totdat het modem volledig is opgestart.
Ik heb het modem uit- en aangezet. Het witte lampje brandt nu constant. Bellen gaat echter nog niet. Er wordt wel een nummer gekozen maar er komt geen verbinding tot stand. Heb je hier wat aan?
We hebben elkaar zojuist telefonisch besproken en kunnen vaststellen dat de vaste lijn prima werkt. Daarmee kun je uitbellen, en ook gebeld worden.
Het probleem lijkt hem te zitten in je mobiele telefoon, daarmee krijg je geen inkomende en uitgaande gesprekken. Het is daarvoor verstandig dit of in je toestel te zoeken of contact op te nemen met je mobiele provider. @Wil49
Hoi Jamyla, in de eerste plaats dank voor de goede zorgen. Ik heb mijn mobiel opnieuw laten opstarten (vanaf nul) en nu lijkt het allemaal te werken. Ik kan bellen en gebeld worden via de vaste lijn en kan ook gebeld worden op mijn mobiel. Ook Whatsapp bellen/video werkt. Het probleem lijkt dus opgelost. Nogmaals hartelijk dank. We kunnen mijn vraag dus wel als afgehandeld beschouwen. Hoe geef ik dat als initiatiefnemer aan?
Graag gedaan @Wil49 en fijn dat het allemaal is opgelost, dat hoor ik graag 🙂
Je mag mijn reactie aanmerken als oplossing, dan sluiten wij dit topic automatisch na 20 dagen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...