RobWin

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen nummerweergave telefonie

Ik krijg al enige tijd geen nummermelding op mijn telefoon. Dit is een gigaset A510. Het viel mij niet op totdat iemand mij er attent op maakte. Ik heb van alles geprobeerd op de telefoon, ik het drie basisstations geprobeerd, maar allen geven geen nummer door van de beller. Ik heb enige tijd geleden een nieuw modem gekregen en eigenlijk sinds die tijd is het mis. Ziggo heeft een reset gegeven, ik heb een fabrieksreset gegeven aan het modem, niets helpt. Het nummer blijft weg, er verschijnt steeds "Extern" op het scherm.

Wie heeft een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Even bij de buren geprobeerd en daar werkte de nummerherkenning. Daarna Ziggo gebeld en mijn bevindingen doorgegeven. Hij vond het een raar probleem en moest met de supervisor overleggen en dat resulteerde in het feit dat ik een nieuw modem krijg. Ik ben benieuwd....

 

Bekijk in context

35 Reacties 35
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/nummerweergave

Loop alle stappen eens door. Als er daarna nog problemen zijn bel dan tussen 08.00 en 20.00 uur met 1200 en vraag de nummerweergave aan te zetten.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hi @RobWin en welkom terug op de Community! Zo te lezen heeft @Jan F. je op weg geholpen, top! Heb je deze stappen doorgenomen en hebben ze wellicht bijgedragen aan de oplossing? Mocht er nog actie nodig zijn, laat het vooral weten.

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, geen oplossing gevonden, wel het probleem. Volgens de klantenservice van Ziggo werkt mijn Gigaset A510 niet omdat deze niet ondersteund wordt door Ziggo. Ziggo stuurt nummerherkenning mee volgens de FSK mode en dat begrijpt de Gigaset niet, die moet het doen met de DTMF mode. Vandaar dat er op het scherm niet te zien is wat betreft nummerherkenning van degene die opbelt.

Vreemd is wel dat bij mijn vorig modem de nummerherkenning wel werkte.

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Volgens de informatie die ik op de website van Coolblue zie zouden beide protocols moeten werken. Ik heb zelf een Gigaset A415, die wel de nummers weergeeft.

Schermafbeelding 2022-04-26 om 14.57.54.png

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik weet het niet meer, ziggo kan geen uitsluitsel geven dus ik moet verder zoeken.

Ik heb een fsk<>dtmf converter besteld. Misschien lost dat het probleem op.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@RobWin  schreef:

Ik weet het niet meer, ziggo kan geen uitsluitsel geven dus ik moet verder zoeken.

Ik heb een fsk<>dtmf converter besteld. Misschien lost dat het probleem op.


@RobWin 

Ziggo heeft altijd alleen FSK gebruikt voor nummerweergave en nooit het systeem met DTMF dat KPN gebruikt. Voor zo ver ik weet ondersteunen de Gigaset-toestellen beide systemen. Nu je al andere basisset hebt geprobeerd lijkt het er toch op dat het ergens bij Ziggo niet goed gaat. Het aanschaffen van een converter lijk mij dus zinloos.
Je zou voordat een bestelling doet jouw basisset eens aan moeten sluiten op het Ziggo-modem van een buur of familielid (die ook vaste telefonie van Ziggo heeft). Je kan dan testen of de nummerweergave dan wel werkt op jouw basistset / DECT-toestel.

 

Maar nu het volgende:
Hoewel nummerweergave bij Ziggo voor alle telefonieabonnees gratis is, zit er ergens in de Ziggo-systemen een mogelijkheid om die functionaliteit aan of uit te zetten. Een paar jaar terug speelde dit probleem ook bij een Ziggo-klant en na heel veel vervangen van toestellen, kabeltjes en modem, is het een moderator uiteindelijk gelukt om de eigenlijke oorzaak boven water te krijgen. De hierboven genoemde instelling stond (ergens  diep verstopt?) in de systemen uitgeschakeld.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Vincent Kan je toch even verder kijken?

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan wel verder kijken, maar met Ziggo kom ik niet verder. Zij hebben op afstand het modem gereset en dat was het. Bij het volgend telefoontje hebben ze gekeken naar de instelling of nummerweergave aan stond. Die is aangezet volgens Ziggo. Bij het volgend telefoontje gaf de juffrouw aan dat mijn gigaset niet geschikt was voor Ziggo. Wat moet je nog meer? Mijn idee is dat het aan het modem ligt omdat voor de modemwisseling de nummerweergave het wel deed. Maar daar is Ziggo doof voor.   

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

 


@RobWin  schreef:

Ik kan wel verder kijken, maar met Ziggo kom ik niet verder. Zij hebben op afstand het modem gereset en dat was het. Bij het volgend telefoontje hebben ze gekeken naar de instelling of nummerweergave aan stond. Die is aangezet volgens Ziggo. Bij het volgend telefoontje gaf de juffrouw aan dat mijn gigaset niet geschikt was voor Ziggo. Wat moet je nog meer? Mijn idee is dat het aan het modem ligt omdat voor de modemwisseling de nummerweergave het wel deed. Maar daar is Ziggo doof voor.   


@RobWin 

Test toch maar eerst jouw telefoontoestel + basisset bij een andere Ziggo-abonnee met abonnement op vaste telefonie om een fout van jouw telefoon uit te sluiten. Het kan zonder meer nooit aan het snoertje liggen. De fout zit of in de registratie van de achterliggende systemen (soms probeert men of reprovisionen helpt) of toch in het modem. Zie b.v. dit topic waar meerder moderators alles uit de kast hebben gehaald om de nummerweergave te activeren, maar achteraf bracht toch een z.g. modem swap de oplossing.

 

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@RobWin 

Hier nog een link naar een topic (2017, zeer lang slepende kwestie!) waar nummerweergave pas na bemoeienis van een moderator (@Marianne ) op actief gezet kon worden. Lees de oplossing. Mogelijk kan @Jan F. zich deze kwestie nog goed voor de geest halen.

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Volgens de juffrouw van ziggo is nummerherkenning aangezet. Ik ga mijn telefoon bij de buren proberen.  Ook ziggoklant...

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Even bij de buren geprobeerd en daar werkte de nummerherkenning. Daarna Ziggo gebeld en mijn bevindingen doorgegeven. Hij vond het een raar probleem en moest met de supervisor overleggen en dat resulteerde in het feit dat ik een nieuw modem krijg. Ik ben benieuwd....

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@RobWin  ik deel uw nieuwsgierigheid en hoop dat dit de oplossing is, maar gezien het door @DennyW  aangedragen topic heb ik mijn twijfels. Ik vermoed nog steeds dat er ergens in het systeem iets niet goed staat.

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ze hebben het nagekeken in het systeem en de nummerherkenning staat aan. Ik wacht af tot het modem er is en dan is hopelijk het probleem opgelost. 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Jan F.

Een ander modem lijkt mij een vooralsnog een goede poging om het probleem te verhelpen. Hier is het probleem ontstaan direct na een modem wisseling.
Mocht een ander modem het probleem niet oplossen, dan kan je het modem weer wat wegstrepen van de (korte) lijst van oorzaken.

 

Feit blijft dat in dit soort zaken de medewerkers van de telefonische klantenservice (callcenter) te makkelijk klaar staan met een standaard verhaal (hier over FSK) zonder goed naar de klant te luisteren. De nummer weergave werkte goed tot de modemwisseling.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@DennyW  Het blijft inderdaad een goede poging, maar of het helpt? Ik heb weinig vertrouwen in het Ziggo systeem. Mijn verhuizing in 2019 ging destijds gepaard met een wijziging van apparatuur omdat ik van fUPC naar fZiggo gebied verhuisde. Dat ik van een in gidsen vermeld nummer naar een "geheim" nummer ging deed het systeem helemaal vanzelf. Geen groot probleem en ik heb maar zo gelaten. 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @RobWin

We hebben al een tijdje niks van je gehoord. Is het probleem opgelost met het nieuwe modem of kunnen we je nog ergens mee helpen? 

RobWin
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor de late reactie, druk met andere dingen... Nadat ik een nieuw modem van Ziggo heb gekregen zijn de problemen opgelost. Nummerweergave doet het weer. Gelukkig had de laatste medewerker die ik aan de lijn had in de gaten waar het probleem lag. En dat voor een probleem wat vaker voor blijkt te komen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat de problemen  met het nieuwe modem zijn opgelost @RobWin en nummerweergave nu weer zichtbaar is. Bedankt voor deze terugkoppeling! 🙂

Uitgelicht topic