@RobWin schreef:
Ik weet het niet meer, ziggo kan geen uitsluitsel geven dus ik moet verder zoeken.
Ik heb een fsk<>dtmf converter besteld. Misschien lost dat het probleem op.
@RobWin
Ziggo heeft altijd alleen FSK gebruikt voor nummerweergave en nooit het systeem met DTMF dat KPN gebruikt. Voor zo ver ik weet ondersteunen de Gigaset-toestellen beide systemen. Nu je al andere basisset hebt geprobeerd lijkt het er toch op dat het ergens bij Ziggo niet goed gaat. Het aanschaffen van een converter lijk mij dus zinloos.
Je zou voordat een bestelling doet jouw basisset eens aan moeten sluiten op het Ziggo-modem van een buur of familielid (die ook vaste telefonie van Ziggo heeft). Je kan dan testen of de nummerweergave dan wel werkt op jouw basistset / DECT-toestel.
Maar nu het volgende:
Hoewel nummerweergave bij Ziggo voor alle telefonieabonnees gratis is, zit er ergens in de Ziggo-systemen een mogelijkheid om die functionaliteit aan of uit te zetten. Een paar jaar terug speelde dit probleem ook bij een Ziggo-klant en na heel veel vervangen van toestellen, kabeltjes en modem, is het een moderator uiteindelijk gelukt om de eigenlijke oorzaak boven water te krijgen. De hierboven genoemde instelling stond (ergens diep verstopt?) in de systemen uitgeschakeld.