1
Vraag
2
Reacties
RuudM

Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Fritzbox 6660 en VOIP: beller hoort mij niet

Ik heb al een tijdje de 6660 aangesloten, dat ging vanaf het begin helemaal goed mede dankzij de berichten in deze community 😉 Ook het bellen via internet met een andere VOIP-provider dan Ziggo ging goed. 

Sinds vandaag is ons uitgaande telefoniesignaal weggevallen (ik kan wel mensen horen) zonder dat ik iets heb gewijzigd aan instellingen of dat er updates zijn geweest. Weet iemand of er aan de kant van Ziggo 'iets' is gewijzigd of moet ik verder zoeken naar een speld in de spreekwoordelijke hooiberg? Nog tips waar ik kan zoeken? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RuudM
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Het probleem is inmiddels verholpen op een ouderwetse manier. Een herstart van het modem vanuit het systeemmenu in de Fritzbox.

De handsets had ik overigens vanaf het begin allemaal met de standaard aangevinkte/voorgestelde instellingen in de Fritzbox aangemeld. If it ain't broken don't fix it 😉

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Kun je de eerste helft van je WAN IPv4-adres vermelden? Dit om na te gaan of de router Dual-Stack Lite (CGNAT) gebruikt, wat dit probleem kan veroorzaken.

Wordt er iets in de event log vermeld?

RuudM
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Mijn IP begint met 94.214, dat was het voorheen ook met een werkende telefoon, het is niet gewijzigd. Ik heb geen gebeurtenissen over telefonie in de logfile kunnen terugvinden. 

Ik zit net te denken dat er bij ons in de buurt onlangs door Ziggo aan het netwerk is 'gesleuteld'. Dat is dus wel gewijzigd. Maar ja, of daar een link is te leggen met het niet meer hoorbaar kunnen zijn......

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Het IP-adres impliceert Full Dual-Stack, dat is positief.

Op welke manier bel je via VoIP, met een analoog toestel (al of niet DECT), via FRITZ!App Fon of mogelijk nog op een andere manier? Ervaar je alleen problemen met VoIP?

Misschien kun je met een ATA of softphone testen of het probleem ook voorkomt wanneer de SIP-verbinding niet door de FRITZ!Box zelf opgebouwd wordt.

RuudM
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik gebruik draadloze handsets van Siemens Gigaset SL1, via DECT. Ik zal in het weekeinde eens experimenteren met een softphone app (als Sinterklaas is geweest). Bedankt alvast voor het meedenken. 

FRITZ!webcare

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Beste RuudM,

Vreemd dat je gesprekspartner je niet meer kan horen.

Zoals tobiastheebe al heeft aangeraden kan je inderdaad best een ander type telefoontoestel met een ander soort verbinding naar je FRITZ!Box 6660 Cable toe testen.

Daarnaast kan je ander instellingen voor de DECT verbinding testen, zoals CAT-iq 2.0.

Op onze website vindt je een uitgebreide handleiding.

Als de stappen uit de handleiding niet tot een oplossing leiden en Ziggo de oorzaak niet kan vinden, denken we graag verder met je mee. Neem dan s.v.p. contact op met onze helpdesk.

Met vriendelijke groet,

Je FRITZ! Support Team

RuudM
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Het probleem is inmiddels verholpen op een ouderwetse manier. Een herstart van het modem vanuit het systeemmenu in de Fritzbox.

De handsets had ik overigens vanaf het begin allemaal met de standaard aangevinkte/voorgestelde instellingen in de Fritzbox aangemeld. If it ain't broken don't fix it 😉

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Ik was in de veronderstelling dat je de handsets analoog had aangesloten via het eigen basisstation, maar de FRITZ!Box beschikt natuurlijk over een eigen basisstation voor DECT. Fijn om te lezen dat het zo simpel kon worden opgelost, hopelijk is het een permanente oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo