1
Vraag
2
Reacties
Chris P.

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Elke week minimaal mijn modem resetten om te kunnen bellen of gebeld worden, waarom wordt dit niet v

Waarom moet in minimaal 1x soms 2x per week mijn modem resetten om te kunnen bellen of om gebeld te kunnen worden. Waarom kan men het niet oplossen zonder een monteur te sturen die er niets van begrijpt en alleen maar een rekening maakt terwijl na zijn wijzigingen het TV-signaal zo'n 5% minder is geworden en verder dezelfde problemen blijven bestaan. Krijg ik nu ook van Ziggo onze belkosten van de GSM terug omdat wij iedere keer onze verbinding MOETEN testen als wij een belangrijk telefoongesprek verwachten. Wie weet hier een antwoord op? Wij lik ken overigens niet de enigen te zijn in desse buurt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Chris P., ik snap dat de moed je zo langzamerhand wel een beetje in de schoenen zakt! Een modem iedere keer opnieuw opstarten is geen doen. En gebeld worden en kunnen bellen is zeker een prioriteit.  Ik heb in het systeem gekeken maar alles staat hier goed. Aangezien er al een monteur is langs geweest, wil ik de bekabeling ook laten voor wat het is. Wat me wel opvalt is de leeftijd van je modem! Ik ga deze gelijk voor je omwisselen. Binnen 2-3 dagen heb je het nieuwe modem in huis. 

 

Laat je aan ons weten of de situatie verbeterd is? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Chris P.
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is al eens een monteur geweest die mijn hele bedrading heeft gesloopt en vervangen en als een loshangende boel heeft achtergelaten en daar ook nog eens een rekening voor heeft ingediend (is later teruggegeven door Ziggo) Het enige was dat de signaalsterkte op beide TV's  met 5% werd verlaagd maar verder is het een tijdje goed gebleven. Maar nu de laatste 3 maanden is het weer een bende of ik kan niet worden gebeld want bij opnemen is alles direct in gesprek. Batterijen van dect-telefoons zijn ook al vervangen, en ook dat wij wel kunnen kiezen (hoort de piepjes in de telefoon en op moment van verbinden valt alles bij ons dood. Als het Cisco-modem wordt gereset is alles weer in orde (maar elke keet de vraag ...voor hoelang?  Wij moeten regelmatig het systeem testen m.b.v onze GSM's en dat kost geld. Men ad een fout gevonden maar die is of weer terug of nooit goed opgelost. Nog een opmerking, hetzelfde spul zat 2,5 jaar geleden in onze andere woning met maar 1x een Internet-probleem en 1x een telefoonstoring in 16 jaar en nu continue.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Chris P. ik heb dit eerder ook een tijd lang gehad. Begon ineens, en het zou aan mijn telefoons liggen. Maar wat voor toestel ik ook gebruikte, en wat ik ook deed, het probleem bleef. En ineens zag je deze melding heel vaak verschijnen. En iedereen kreeg een andere reden te horen, maar er ging gewoon iets grondig mis bij Ziggo. Ik ben verhuisd, heb een nieuw modem, en het probleem is niet meer voorbij gekomen. Niets mis met de gebruikte telefoons, de bekabeling etc... 

Ik zal dus @Mariska (moderator) vragen hier goed naar te kijken, want vaak ligt de oorzaak elders. Dat bleek dus bij veel mensen het geval, waarbij de hele boel al binnenstebuiten was gekeerd, soms meerdere keren.

Chris P.
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je terugmelding, ik ben benieuwd want ik heb totaal geen vertrouwen in Ziggo dat zij dit kunnen en willen oplossen.  Ik bel ze niet eens meer, ik heb (geloof ik) al op afstand 4x nieuwe software gekregen en dan leek het goed te gaan maar na een paar weken was het weer hetzelfde. Zoals ik schreef men heeft alles in mijn meterkast veranderd d.w.z. men heeft mijn bekabeling weggehaald en nieuw spul er voor in de plaats met hele grote lussen (ziet er niet uit) na de nieuwe splitter voor de TV's op beide TV's 5% minder signaal, mijn oude bedrading even geprobeerd en weer een beter signaal!!! maar dat help NIETS voor mijn telefoonverbinding. Ergens in dit gebouw of in de wijk zit het fout. Ze zeggen wat gevonden te hebben en als dat zo is hebben ze er in ieder geval NIETS aan verbeterd.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Chris P., ik snap dat de moed je zo langzamerhand wel een beetje in de schoenen zakt! Een modem iedere keer opnieuw opstarten is geen doen. En gebeld worden en kunnen bellen is zeker een prioriteit.  Ik heb in het systeem gekeken maar alles staat hier goed. Aangezien er al een monteur is langs geweest, wil ik de bekabeling ook laten voor wat het is. Wat me wel opvalt is de leeftijd van je modem! Ik ga deze gelijk voor je omwisselen. Binnen 2-3 dagen heb je het nieuwe modem in huis. 

 

Laat je aan ons weten of de situatie verbeterd is? 

Chris P.
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, ik heb bericht dat ik een nieuw modem krijg, die zal ik direct dan gaan uitproberen, ik snap alleen niet dat men op afstand kan/uitlezen dat er (indertijd) een probleem was het dan tijdelijk, voor soms 3 weken hebben opgelost en dan zo langzaamaan weer steeds slechter wordt met de verbinding.  Ik ben benieuwd of e.e.a. straks voor de nodige jaren is opgelost.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

En ik had dit dus met een nieuw modem... Eerder met de oude wat andere issues, maar juist niet dit. Nu weer een nieuw modem na een verhuizing, maar of het daar nou ook aan lag? Ik vrees dat ik het nooit zal weten. Maar wat ik wel weet is dat dit zeer hinderlijk is!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"ik snap alleen niet dat men op afstand kan/uitlezen dat er (indertijd) een probleem was het dan tijdelijk, voor soms 3 weken hebben opgelost en dan zo langzaamaan weer steeds slechter wordt met de verbinding. "

 

Ieder modem wordt gemonitord en er wordt grofweg vastgelegd hoe de signaal waarden zijn, dit kan later terug gezien worden.

Als er duidelijk meerdere modems in eenzelfde gebeid buiten de signaalwaarden komen gaat er een alarmsignaal en kijkt het netwerk centrum ernaar en stuurt dan al monteurs op pad en merk je zelf bijna niets van het probleem en dat het opgelost wordt.

Een oorzaak van een steeds slechter wordend signaal kan ook aan het modem liggen en als die telkens weer binnen de normaalwaarden zit, is het lastig zoeken.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Chris P., heb je het nieuwe modem al binnen en aangesloten? Laat je ons weten hoe het gaat? En of we je nog ergens mee kunnen ondersteunen 🙂 

Chris P.
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het nieuwe Modem vandaag opgehaald lees nu alles door maar ik moet ook onze telefoons opnieuw gaan instellen als ik het nieuwe modem ophang en daar ook nieuwe gaten voor boren. Op zijn vroegst zaterdag i.v.m. privéomstandigheden. Bedankt voor de belangstelling.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Chris P. Geen dank, doe rustig aan! Mocht je tegen iets aanlopen dan weet je ons te vinden. 

Chris P.
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw modem geïnstalleerd en paswoorden gewijzigd, alles lijkt perfect te werken moet alleen nog kijken of onze telefoons op andere locaties (met Ziggo) ook goed zijn ingesteld maar dat komt ook goed. Bedankt enige punt was dat ik ineens zag dat er alleen maar een wit licht aan was, maar dat klopt staat in de handleiding.  Nog bedankt

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Chris P. Super, dan loopt alles op rolletjes! Fijne dag 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo