Vraag
Reacties
Oplossing
Janqui
Level 3

Echo en/of galm op de vaste telefoon

Hallo,

 

Af en toe, maar vooral bij het bellen naar bepaalde nummers (ook mobiele) wordt het gesprek regelmatig verstoord door een echo, waarbij je soms je eigen stem terughoort. Ook de gebelde persoon maakt daarbij gewag van een galm tijdens het gesprek.
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en nog liever, een oplossing voor ;-)?
Wij bellen via Ziggo en gebruiken een driedelige set draadloze Panasonic telefoontoestellen.

 

Gegroet, Jan

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
franske1958
Level 8

Vrijwel altijd wordt een galm of echo op een telefoonlijn veroorzaakt door het te hard staan van het volume van een van de twee telefoons. Ofwel de telefoon van U ofwel van de telefoon aan de andere kant. Op de oude analoge telefoonlijn met een normale ouderwetse telefoon kan dat niet. Echter bij de tegenwoordige manier van bellen via internet of met een Dect of een smartphone kan dat wel. De reden is dat het omzetten van spraak naar dat digitale signaal een heel klein beetje tijd kost. Dit heeft tot gevolg dat als iemand de luidspreker van de telefoon te luid heeft staan dat dan dat geluid weer wordt opgepikt door de microfoon en iets vertraagd weer te horen is. met een echo of galm tot gevolg.   De oplossing is het volume van het toestel minder luid zetten.

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
EnergieBoy
Level 19

Hoi @Janqui 

Wat vervelend dat je een galm krijgt te horen. Heb je op dat moment niet een wensput aan de lijn? Ik zou dan snel de wens maken om van het gegalm af te komen. Sorry, op zo'n gek antwoord zit je natuurlijk niet te wachten. Je vraagt of er iemand ervaring mee heeft en ik kan je zeggen dat ik ook wel eens gegalm heb gehoord en dat dit over ging toen ik een ander toestel heb geprobeerd en daarmee heb kunnen constateren dat het aan mijn draadloze set lag. Heb je het ook al eens geprobeerd met een ander toestel (en dan bedoel ik natuurlijk niet een van die drie Panasonic toestellen, maar dan echt een heel ander toestel)?

Het klinkt gek maar je zou het eens kunnen proberen, testen kost even tijd en kan heel veel informatie opleveren. Probeer deze pagina van Ziggo eens door te lopen. En wat je ook nog kan doen is je telefoon en modem opnieuw aanmelden (stroom eraf en stroom erop). 

0 Kudos
franske1958
Level 8

Vrijwel altijd wordt een galm of echo op een telefoonlijn veroorzaakt door het te hard staan van het volume van een van de twee telefoons. Ofwel de telefoon van U ofwel van de telefoon aan de andere kant. Op de oude analoge telefoonlijn met een normale ouderwetse telefoon kan dat niet. Echter bij de tegenwoordige manier van bellen via internet of met een Dect of een smartphone kan dat wel. De reden is dat het omzetten van spraak naar dat digitale signaal een heel klein beetje tijd kost. Dit heeft tot gevolg dat als iemand de luidspreker van de telefoon te luid heeft staan dat dan dat geluid weer wordt opgepikt door de microfoon en iets vertraagd weer te horen is. met een echo of galm tot gevolg.   De oplossing is het volume van het toestel minder luid zetten.