1
Vraag
2
Reacties
Janqui

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Echo en/of galm op de vaste telefoon

Hallo,

Af en toe, maar vooral bij het bellen naar bepaalde nummers (ook mobiele) wordt het gesprek regelmatig verstoord door een echo, waarbij je soms je eigen stem terughoort. Ook de gebelde persoon maakt daarbij gewag van een galm tijdens het gesprek.
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en nog liever, een oplossing voor ;-)?
Wij bellen via Ziggo en gebruiken een driedelige set draadloze Panasonic telefoontoestellen.

Gegroet, Jan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
franske1958

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Vrijwel altijd wordt een galm of echo op een telefoonlijn veroorzaakt door het te hard staan van het volume van een van de twee telefoons. Ofwel de telefoon van U ofwel van de telefoon aan de andere kant. Op de oude analoge telefoonlijn met een normale ouderwetse telefoon kan dat niet. Echter bij de tegenwoordige manier van bellen via internet of met een Dect of een smartphone kan dat wel. De reden is dat het omzetten van spraak naar dat digitale signaal een heel klein beetje tijd kost. Dit heeft tot gevolg dat als iemand de luidspreker van de telefoon te luid heeft staan dat dan dat geluid weer wordt opgepikt door de microfoon en iets vertraagd weer te horen is. met een echo of galm tot gevolg.   De oplossing is het volume van het toestel minder luid zetten.

Bekijk in context

2 Reacties 2
EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11355Posts
  • 575Oplossingen
  • 3944Likes

Hoi @Janqui 

Wat vervelend dat je een galm krijgt te horen. Heb je op dat moment niet een wensput aan de lijn? Ik zou dan snel de wens maken om van het gegalm af te komen. Sorry, op zo'n gek antwoord zit je natuurlijk niet te wachten. Je vraagt of er iemand ervaring mee heeft en ik kan je zeggen dat ik ook wel eens gegalm heb gehoord en dat dit over ging toen ik een ander toestel heb geprobeerd en daarmee heb kunnen constateren dat het aan mijn draadloze set lag. Heb je het ook al eens geprobeerd met een ander toestel (en dan bedoel ik natuurlijk niet een van die drie Panasonic toestellen, maar dan echt een heel ander toestel)?

Het klinkt gek maar je zou het eens kunnen proberen, testen kost even tijd en kan heel veel informatie opleveren. Probeer deze pagina van Ziggo eens door te lopen. En wat je ook nog kan doen is je telefoon en modem opnieuw aanmelden (stroom eraf en stroom erop). 

franske1958

Level 7
  • 159Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Vrijwel altijd wordt een galm of echo op een telefoonlijn veroorzaakt door het te hard staan van het volume van een van de twee telefoons. Ofwel de telefoon van U ofwel van de telefoon aan de andere kant. Op de oude analoge telefoonlijn met een normale ouderwetse telefoon kan dat niet. Echter bij de tegenwoordige manier van bellen via internet of met een Dect of een smartphone kan dat wel. De reden is dat het omzetten van spraak naar dat digitale signaal een heel klein beetje tijd kost. Dit heeft tot gevolg dat als iemand de luidspreker van de telefoon te luid heeft staan dat dan dat geluid weer wordt opgepikt door de microfoon en iets vertraagd weer te horen is. met een echo of galm tot gevolg.   De oplossing is het volume van het toestel minder luid zetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo