Vraag
Reacties
Oplossing
rhoogeboom
Level 1

Dect telefoon (Profoon) krijgt geen verbinding

Ik heb al jaren een dect telefoon voor de vaste verbinding. Die heeft altijd prima gewerkt. Laatst stopte de telefoon er mee. Het toestel zelf, de accu was op. Ik heb een nieuw toestel van profoon (was de vorige ook) gekocht en aangesloten. Beneden blijft hij in de modus zoeken staan, boven krijg ik op de aansluiting netjes de melding handset 1. Echter... als ik vanaf dat toestel wil bellen of naar dat toestel wil bellen zet hij geen verbinding op.
Gecontroleerd op de ziggo connect box, waarop netjes staat dat de telefonie actief is en moet werken. De telefoonkabel eruit en er weer in. Reset van de router gedaan. Geen effect. Wie oh wie weet waar ik nog meer aan moet denken ?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rhoogeboom
Level 1
Topicstarter
Hi Lycke,
Ik heb de ziggo connect box 10 minuten uit gedaan , de telefoonkabel in beide poorten van het modem geprobeerd en de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Dank je wel
Groeten Ronald

Bekijk in context

0 Kudos
12 Reacties 12
KBX458
Oud Community-lid
Al gekeken voor een mogelijke oorzaak in de handleiding voor uw type telefoon?
https://www.gebruikershandleiding.com/merkenProfoon_handleiding.html
0 Kudos
rhoogeboom
Level 1
Topicstarter
Dank je wel, ja heb ik gelezen. De digitale is hetzelfde als de papieren versie. Staat geen onderdeel bij over "problemen" zeg maar.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Welk type telefoon is het?
Het modem al opnieuw opgestart zonder de kabel van de telefoon aangesloten?
0 Kudos
DennyW
Level 17
Als je een nieuwe handset hebt gekocht om te gebruiken met de bestaande basis-set, dan moet de nieuw handset aangemeld worden bij de basis-set. Dit is fout-situatie of "probleem".
Zoek in de handleiding zo iets op als: "(Opnieuw) aanmelden (extra) handsets", en volg de daar beschreven procedure.

N.B.: Het zou immers raar zijn als los gekochte handsets zich zo maar met een willekeurige basisset zouden verbinden; je zou dan op kosten van de buren kunnen bellen!
rhoogeboom
Level 1
Topicstarter
PDX 515ZT is het type. Modem al gereset zonder tel bekabeling.

DennyW, het is de vervanger van de bestaande basisset. Dank voor het meedenken.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey rhoogeboom . Welkom hier! Goed dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen.

Even voor de zekerheid; is het (nieuwe) toestel rechtstreeks op de modem verbonden met 1 kabel, of zit er nog een andere koppeling tussen?
En in welke van de 2 telefoon-aansluitingen op de modem zit de kabel? Check m vooral voor de zekerheid ook even op de andere aansluiting (hij moet in aansluiting 1, overigens).

We horen graag van je ^^.
0 Kudos
DennyW
Level 17
rhoogeboom wrote:
DennyW, het is de vervanger van de bestaande basisset. Dank voor het meedenken.

Is dat niet per saldo dezelfde soort situatie, een handset welke (nog) niet aangemeld is bij de basisset?
Ik meld je hierbij aan voor #LekkerBezig:stuck_out_tongue_winking_eye:
rhoogeboom
Level 1
Topicstarter
Lycke Ziggo,

Modem staat in de meterkast. Ik heb zowel bij aansluitpunt 1 (beneden) als 2 (boven) de telefoon aangesloten. Telefoon doet het, krijg keurig de melding Headset 1. Ik krijg echter geen verbinding. Dus ergens tussen aansluitpunt modem en van modem naar de 2 aansluitpunten gaat het mis. Ik ben verder aan het onderzoeken. Tips zijn welkom
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Over wat voor aansluitpunten heb je het nu precies? Lukt het wellicht om een foto toe te voegen?

Heb je al modem - kabel - telefoonset getest? Dus zonder verdere aansluitpunten/doorschakelingen?
0 Kudos
rhoogeboom
Level 1
Topicstarter
Hi Lycke,
Ik heb de ziggo connect box 10 minuten uit gedaan , de telefoonkabel in beide poorten van het modem geprobeerd en de set opnieuw aangemeld.

Dank je wel
Groeten Ronald
0 Kudos
DennyW
Level 17
rhoogeboom wrote:
de set opnieuw aangemeld.

Graag gedaan:wink:
rhoogeboom
Level 1