1
Vraag
2
Reacties
rhoogeboom

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dect telefoon (Profoon) krijgt geen verbinding

Ik heb al jaren een dect telefoon voor de vaste verbinding. Die heeft altijd prima gewerkt. Laatst stopte de telefoon er mee. Het toestel zelf, de accu was op. Ik heb een nieuw toestel van profoon (was de vorige ook) gekocht en aangesloten. Beneden blijft hij in de modus zoeken staan, boven krijg ik op de aansluiting netjes de melding handset 1. Echter... als ik vanaf dat toestel wil bellen of naar dat toestel wil bellen zet hij geen verbinding op.
Gecontroleerd op de ziggo connect box, waarop netjes staat dat de telefonie actief is en moet werken. De telefoonkabel eruit en er weer in. Reset van de router gedaan. Geen effect. Wie oh wie weet waar ik nog meer aan moet denken ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rhoogeboom
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Lycke,
Ik heb de ziggo connect box 10 minuten uit gedaan , de telefoonkabel in beide poorten van het modem geprobeerd en de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Dank je wel
Groeten Ronald

Bekijk in context

12 Reacties 12
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2929Likes
Al gekeken voor een mogelijke oorzaak in de handleiding voor uw type telefoon?
https://www.gebruikershandleiding.com/merkenProfoon_handleiding.html
rhoogeboom
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel, ja heb ik gelezen. De digitale is hetzelfde als de papieren versie. Staat geen onderdeel bij over "problemen" zeg maar.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2929Likes
Welk type telefoon is het?
Het modem al opnieuw opgestart zonder de kabel van de telefoon aangesloten?
DennyW

Level 17
  • 3160Posts
  • 251Oplossingen
  • 929Likes
Als je een nieuwe handset hebt gekocht om te gebruiken met de bestaande basis-set, dan moet de nieuw handset aangemeld worden bij de basis-set. Dit is fout-situatie of "probleem".
Zoek in de handleiding zo iets op als: "(Opnieuw) aanmelden (extra) handsets", en volg de daar beschreven procedure.

N.B.: Het zou immers raar zijn als los gekochte handsets zich zo maar met een willekeurige basisset zouden verbinden; je zou dan op kosten van de buren kunnen bellen!
rhoogeboom
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
PDX 515ZT is het type. Modem al gereset zonder tel bekabeling.

DennyW, het is de vervanger van de bestaande basisset. Dank voor het meedenken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14189Posts
  • 1182Oplossingen
  • 6204Likes
Hey rhoogeboom . Welkom hier! Goed dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen.

Even voor de zekerheid; is het (nieuwe) toestel rechtstreeks op de modem verbonden met 1 kabel, of zit er nog een andere koppeling tussen?
En in welke van de 2 telefoon-aansluitingen op de modem zit de kabel? Check m vooral voor de zekerheid ook even op de andere aansluiting (hij moet in aansluiting 1, overigens).

We horen graag van je ^^.
DennyW

Level 17
  • 3160Posts
  • 251Oplossingen
  • 929Likes
rhoogeboom wrote:
DennyW, het is de vervanger van de bestaande basisset. Dank voor het meedenken.


Is dat niet per saldo dezelfde soort situatie, een handset welke (nog) niet aangemeld is bij de basisset?
Ik meld je hierbij aan voor #LekkerBezig:stuck_out_tongue_winking_eye:
rhoogeboom
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo,

Modem staat in de meterkast. Ik heb zowel bij aansluitpunt 1 (beneden) als 2 (boven) de telefoon aangesloten. Telefoon doet het, krijg keurig de melding Headset 1. Ik krijg echter geen verbinding. Dus ergens tussen aansluitpunt modem en van modem naar de 2 aansluitpunten gaat het mis. Ik ben verder aan het onderzoeken. Tips zijn welkom
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14189Posts
  • 1182Oplossingen
  • 6204Likes
Over wat voor aansluitpunten heb je het nu precies? Lukt het wellicht om een foto toe te voegen?

Heb je al modem - kabel - telefoonset getest? Dus zonder verdere aansluitpunten/doorschakelingen?
rhoogeboom
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Lycke,
Ik heb de ziggo connect box 10 minuten uit gedaan , de telefoonkabel in beide poorten van het modem geprobeerd en de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Dank je wel
Groeten Ronald
DennyW

Level 17
  • 3160Posts
  • 251Oplossingen
  • 929Likes
rhoogeboom wrote:
de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het

Graag gedaan:wink:
rhoogeboom
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
DennyW wrote:

rhoogeboom wrote:
de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Graag gedaan:wink:


Jij ook bedankt DennyW :smiley:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo