Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dit is al maanden aan de hand. Ik had verwacht dat met de losgebarsten wintertijd de tijd op de nummerweergaveserver wel zou worden aangepast maar helaas. Kennelijk doet deze server geen NTP. De tijd op mijn DECT handset staat nu 1:07 voor. Ik geef toe, het is een cosmetisch issue maar wel slordig.
Tjerk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik kreeg net een telefoontje, verbreek de verbinding en inenen zie ik dat de tijd correct staat! Hij loopt wel 32 seconden achter dus NTP is niet aangezet maar in ieder geval zijn de uren en minuten goed. Sinds wanneer dit is opgelost weet ik dus niet maar kennelijk is iemand toch nog wakker geworden en heeft de tijd goed gezet. Chapeau!
Tjerk
Vandaag (31 oktober) stond ons toestel (Panasonic) ook nog een uur voor, nadat ik de lijn had gebeld met mijn mobiele telefoon werd de tijd automatisch gecorrigeerd naar wintertijd. Uiteraard dient de tijdsinstelling op 'automatisch' ingesteld te staan, zodat bij een inkomende oproep de tijd en datum worden opgehaald uit nummerweergave en toegepast.
Overigens zag ik aan jouw vorige topic dat je in fUPC woont, ik woon in fZiggo. Mogelijk is er nog verschil tussen beide regio's w.b. deze functie.
Dat klopt, de tijd is onderdeel van de nummerherkenning die door het modem naar de DECT wordt gestuurd. Net nog effe geprobeerd maar bij Ziggo (UPC) heeft nog niemand de servertijd aangepast. Wellicht dat er vandaag iemand mee aan de gang gaat. Zet dan meteen NTP effe aan, hoeft er nooit meer naar worden omgekeken.
De forumtijd staat wel goed, al is het in een Amerikaans formaat (06:55 AM). Maar die heeft natuurlijk niks met die nummerherkenning te maken. 😁
Tjerk
Hoi @Regenpak, hoe staat het ervoor, zijn de klokken al gelijk gezet?
@Rikst Nee, de tijd staat nog steeds op zomertijd. Gek genoeg nu precies een uur voor. Nou ja, één uur en 29 seconden. Kennelijk is er wel wat gebeurd maar heeft degene die met die server bezig is geweest een beetje zitten slapen. NTP (atoomtijd) is het in ieder geval niet. In het jaar 2021 is dat best vreemd.
Tjerk
Inderdaad, ook hier hetzelfde...............
@GottfriedJulius Woon jij ook in voormalig UPC-gebied? Tijdsinstelling op automatisch ingesteld? Ook al gebeld naar de lijn vanaf ander toestel?
Ik durf ook niet te zeggen waarom jouw DECT toestel de tijd niet aanpast. Omdat het geen apparatuur is van ons kan ik je ook geen tips of oplossingen aanbieden. Hopelijk komt er nog iemand in dit topic langs met dé oplossing zodat jij bent geholpen.
Beste @Jamyla , helaas sla je de plank volkomen mis. Mijn DECT telefoon krijgt van Ziggo's Ubee modem een V.23 riedel (CLIP, bijgevoegd) waar het bellende nummer inzit en een timestamp. Jullie modem krijgt die tijd weer van Ziggo's VoIP (of wat dan ook) server. Hoe dat precies werkt weet ik verders ook niet maar het is wel degelijk apparatuur van Ziggo die de verkeerde tijd (timestamp) naar mijn DECT telefoon stuurt. Die mijn DECT fone vervolgens braaf overneemt.
Ik heb geen AFSK decoder bij de hand dus ik kan zo gauw niet zien wat er wordt verstuurd maar de Europese norm ETS 300 659-1 (bijgevoegd) is verder perfect duidelijk daarover.
Tjerk
Ik ga binnenkort weer naar familie in fUPC, dan kijk ik even hoe hun DECT-toestel (ook Panasonic zoals bij ons) ingesteld staat en of deze wel de tijd heeft aangepast naar wintertijd.
Het modem gebruikt EuroPacketCable om te verbinden met de VoIP-infra van Ziggo en de EMTA (Embedded Multimedia Terminal Adapter) zet dit vervolgens om naar een of twee POTS/FXS-lijnen.
@Regenpak Het is helaas een terugkerend probleem, dat we nog steeds in onderzoek hebben. Ik heb het uitgezet om te horen of er nog een andere oplossing is dan handmatig opnieuw installeren. Zodra ik een terugkoppeling ontvang kom ik bij je terug.
Ik kreeg net een telefoontje, verbreek de verbinding en inenen zie ik dat de tijd correct staat! Hij loopt wel 32 seconden achter dus NTP is niet aangezet maar in ieder geval zijn de uren en minuten goed. Sinds wanneer dit is opgelost weet ik dus niet maar kennelijk is iemand toch nog wakker geworden en heeft de tijd goed gezet. Chapeau!
Tjerk
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.