1
Vraag
2
Reacties
Regenpak

Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

DECT tijd incorrect

Dit is al maanden aan de hand. Ik had verwacht dat met de losgebarsten wintertijd de tijd op de nummerweergaveserver wel zou worden aangepast maar helaas. Kennelijk doet deze server geen NTP. De tijd op mijn DECT handset staat nu 1:07 voor. Ik geef toe, het is een cosmetisch issue maar wel slordig.

 

Tjerk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Regenpak
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ik kreeg net een telefoontje, verbreek de verbinding en inenen zie ik dat de tijd correct staat! Hij loopt wel 32 seconden achter dus NTP is niet aangezet maar in ieder geval zijn de uren en minuten goed. Sinds wanneer dit is opgelost weet ik dus niet maar kennelijk is iemand toch nog wakker geworden en heeft de tijd goed gezet. Chapeau!

 

Tjerk

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Vandaag (31 oktober) stond ons toestel (Panasonic) ook nog een uur voor, nadat ik de lijn had gebeld met mijn mobiele telefoon werd de tijd automatisch gecorrigeerd naar wintertijd. Uiteraard dient de tijdsinstelling op 'automatisch' ingesteld te staan, zodat bij een inkomende oproep de tijd en datum worden opgehaald uit nummerweergave en toegepast.

 

Overigens zag ik aan jouw vorige topic dat je in fUPC woont, ik woon in fZiggo. Mogelijk is er nog verschil tussen beide regio's w.b. deze functie.

Regenpak
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Dat klopt, de tijd is onderdeel van de nummerherkenning die door het modem naar de DECT wordt gestuurd. Net nog effe geprobeerd maar bij Ziggo (UPC) heeft nog niemand de servertijd aangepast. Wellicht dat er vandaag iemand mee aan de gang gaat. Zet dan meteen NTP effe aan, hoeft er nooit meer naar worden omgekeken.

 

De forumtijd staat wel goed, al is het in een Amerikaans formaat (06:55 AM). Maar die heeft natuurlijk niks met die nummerherkenning te maken. 😁

 

 

Tjerk

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Regenpak, hoe staat het ervoor, zijn de klokken al gelijk gezet?

Regenpak
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

@Rikst Nee, de tijd staat nog steeds op zomertijd. Gek genoeg nu precies een uur voor. Nou ja, één uur en 29 seconden. Kennelijk is er wel wat gebeurd maar heeft degene die met die server bezig is geweest een beetje zitten slapen. NTP (atoomtijd) is het in ieder geval niet. In het jaar 2021 is dat best vreemd.

 

Tjerk

GottfriedJulius

Level 6
  • 124Posts
  • 7Oplossingen
  • 44Likes

Inderdaad, ook hier hetzelfde...............

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@GottfriedJulius Woon jij ook in voormalig UPC-gebied? Tijdsinstelling op automatisch ingesteld? Ook al gebeld naar de lijn vanaf ander toestel?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Regenpak

 

Ik durf ook niet te zeggen waarom jouw DECT toestel de tijd niet aanpast. Omdat het geen apparatuur is van ons kan ik je ook geen tips of oplossingen aanbieden. Hopelijk komt er nog iemand in dit topic langs met dé oplossing zodat jij bent geholpen.

Regenpak
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Jamyla , helaas sla je de plank volkomen mis. Mijn DECT telefoon krijgt van Ziggo's Ubee modem een V.23 riedel (CLIP, bijgevoegd) waar het bellende nummer inzit en een timestamp. Jullie modem krijgt die tijd weer van Ziggo's VoIP (of wat dan ook) server. Hoe dat precies werkt weet ik verders ook niet maar het is wel degelijk apparatuur van Ziggo die de verkeerde tijd (timestamp) naar mijn DECT telefoon stuurt. Die mijn DECT fone vervolgens braaf overneemt.

 

Ik heb geen AFSK decoder bij de hand dus ik kan zo gauw niet zien wat er wordt verstuurd maar de Europese norm ETS 300 659-1 (bijgevoegd) is verder perfect duidelijk daarover.

 

Tjerk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik ga binnenkort weer naar familie in fUPC, dan kijk ik even hoe hun DECT-toestel (ook Panasonic zoals bij ons) ingesteld staat en of deze wel de tijd heeft aangepast naar wintertijd.

 

Het modem gebruikt EuroPacketCable om te verbinden met de VoIP-infra van Ziggo en de EMTA (Embedded Multimedia Terminal Adapter) zet dit vervolgens om naar een of twee POTS/FXS-lijnen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Regenpak Het is helaas een terugkerend probleem, dat we nog steeds in onderzoek hebben. Ik heb het uitgezet om te horen of er nog een andere oplossing is dan handmatig opnieuw installeren. Zodra ik een terugkoppeling ontvang kom ik bij je terug. 

Regenpak
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ik kreeg net een telefoontje, verbreek de verbinding en inenen zie ik dat de tijd correct staat! Hij loopt wel 32 seconden achter dus NTP is niet aangezet maar in ieder geval zijn de uren en minuten goed. Sinds wanneer dit is opgelost weet ik dus niet maar kennelijk is iemand toch nog wakker geworden en heeft de tijd goed gezet. Chapeau!

 

Tjerk

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo