1
Vraag
2
Reacties
Kilroy

Raadgever
  • 155Posts
  • 1Oplossingen
  • 28Likes

Buitenlandse bellers blokkeren

Het is een paar weken rustig geweest, maar sinds gisteren word ik weer volop gebeld door buitenlandse nummers. Dit keer verschillende 0033 nummers, maar ook vaak uit andere landen. Ik neem nooit onbekende, buitenlandse nummers op en er wordt ook nooit ingesproken.

Ik ken niemand in het buitenland en als er al familie of vrienden in het buitenland zijn die mij willen bellen, heeft iedereen tegenwoordig een 06 nummer waar ze mee bellen.

Ik kan wel instellen dat ik zelf geen buitenlandse nummers kan bellen, maar niet dat ik wil blokkeren dat ze mij bellen. Kan ziggo dit niet uitschakelen, want ze bellen ook gerust midden in de nacht. Of geef in ieder geval de optie om dit zelf te kunnen uitschakelen.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1417Posts
  • 233Oplossingen
  • 581Likes

Hey Kilroy,

Volgens mij is het technisch niet mogelijk om buitenlandse bellers (of cc @Dave!; onbekende bellers) te blokkeren. Het enige wat je als overlasthebbende kan doen is nummers en tijdstippen bijhouden en doorgeven. Maar dit gaat ook alleen als het steeds dezelfde bellers zijn, en niet bij verschillende nummers.

Erg irritant en kan me het ook zeker goed voorstellen, maar naar mijn weten hebben de Nederlandse providers geen goed antwoord op telefoonterreur.

Bekijk in context

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1417Posts
  • 233Oplossingen
  • 581Likes

Oplossing: Contacten vragen om op je 06 te bellen (zeker in geval van ziekenhuis etc) of een nieuw nummer nemen. Een andere optie (zoals blokkeren buitenlandse/onbekende bellers) is er simpelweg niet. Je ziet vaker dat dit soort telefoonterreur korte tijd duurt maar hevig is, dus ik hoop dat ze in jouw geval ook snel zullen stoppen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes

Beste @Kilroy 

Ik kan je mededelen dat ik dit gister ook had rond half 9 en 09:00 uur dit is inderdaad bloed irritant. Als het goed is kan je als je huis telefoon hebt via Mijn Ziggo > inloggen met gegevens dan naar Producten gaan en vervolgens naar Bellen > Onbekende nummers blokkeren.

Als dit om mobiel gaat, is er echter geen oplossing, dan is het simpel weg de nummers te blokkeren en verwijderen. Dit is al diverse keren op de Vodafone Community vermeld als je Vodafone hebt, maar deze staan hier in machteloos.

Beste Tip > Niet opnemen > Blokkeer Beller (Comtact) en verwijder.

Kilroy
topicstarter
Raadgever
  • 155Posts
  • 1Oplossingen
  • 28Likes

Het is op de vaste aansluiting, dus niet op mobiel.

Bij producten > bellen kan ik alleen instellingen selecteren. Hier kan ik dan alleen uitgaande oproepen aanpassen, zoals mobiel, internationaal, betaalde servicenummers en gehele blokkade. Inkomende oproepen kan ik niets aan wijzigen. Het probleem is dat er telkens met een ander nummer wordt gebeld. Het nummer begint (deze week) wel met 0033, maar het nummer erachter is iedere keer anders. Het zijn ook wel eens nummers uit India, Pakistan, Italië enz.enz. Ik wil dus gewoon buitenlandse nummers blokkeren. Dat zou toch mogelijk moeten zijn!

Vannacht om 02:13 was het ook weer raak en als je weet dat iemand 'slecht ligt' schrik je daar iedere keer behoorlijk van, buiten dat het je nachtrust verstoord. In mijn geval kan ik dus op dit moment de telefoon niet uitschakelen, omdat ik misschien wel een vervelend telefoontje kan krijgen, maar ik wil sowieso niet gestoord worden door zulke criminelen.

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1417Posts
  • 233Oplossingen
  • 581Likes

Hey Kilroy,

Volgens mij is het technisch niet mogelijk om buitenlandse bellers (of cc @Dave!; onbekende bellers) te blokkeren. Het enige wat je als overlasthebbende kan doen is nummers en tijdstippen bijhouden en doorgeven. Maar dit gaat ook alleen als het steeds dezelfde bellers zijn, en niet bij verschillende nummers.

Erg irritant en kan me het ook zeker goed voorstellen, maar naar mijn weten hebben de Nederlandse providers geen goed antwoord op telefoonterreur.

Kilroy
topicstarter
Raadgever
  • 155Posts
  • 1Oplossingen
  • 28Likes

Erg vreemd dat er geen oplossing is, maar dat Ziggo de antwoorden van Dave! en AlexHelpt wel als oplossing ziet! Zojuist krijg ik bericht dat Ziggo deze antwoorden tot oplossing heeft gekozen, maar wat is de oplossing dan?

Het is erg fijn dat er wordt meegedacht en daar ben ik Dave! en AlexHelpt ook dankbaar voor, maar ik heb de oplossingen weer ongedaan gemaakt, want die zie ik niet.

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1417Posts
  • 233Oplossingen
  • 581Likes

Oplossing: Contacten vragen om op je 06 te bellen (zeker in geval van ziekenhuis etc) of een nieuw nummer nemen. Een andere optie (zoals blokkeren buitenlandse/onbekende bellers) is er simpelweg niet. Je ziet vaker dat dit soort telefoonterreur korte tijd duurt maar hevig is, dus ik hoop dat ze in jouw geval ook snel zullen stoppen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2576Posts
  • 311Oplossingen
  • 645Likes

@Kilroy,

We markeren het niet direct als oplossing maar wel als het beste antwoord. 

Het probleem waar je tegen aan loopt, valt niet op te lossen. Dit geven @AlexHelpt en @Dave- ook aan met hun antwoorden. Gezien hun antwoorden kloppend zijn, is dit het beste antwoord 🙂

Zo weten toekomstige lezers van dit topic ook dat het niet mogelijk is specifieke of buitenlandse nummers kan blokkeren, en wat je zelf nog kan doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic