Bellen werkt niet (rood knipperend lampje op Connectbox)

Op mijn gisteren geïnstalleerde connect box knippert het rode hoorntje continu. Ik kan ook niet bellen en gebeld worden. Connect box resetten en de stappen op de ziggo site doorlopen hielpen niet. Graag advies.

sanderweg
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
34 Reacties 34

Hoi @sanderweg en welkom op onze Community1 

Fijn dat de installatie tot zover goed is doorlopen, nu telefonie nog! Ik zie dat je gisteren telefonisch contact hebt gehad, op het moment staat je telefoonlijn juist actief. Ik ben daarom ontzettend benieuwd of je probleem ook is opgelost! We horen het graag van je. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Hallo, ik heb hetzelfde probleem dus zou graag weten hoe ik het kan oplossen

MeintYourStep
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb hetzelfde probleem bij mijn moeder (92 jaar en alleenwonend en afh van alarmering) , al meer dan een week hetzrlfde probleem zonder oplossing.

Als ik dit had geweten, niet gekozen voor overstap (kon naar ziggo) . Heeft iemand ern oplossing? Ziggo zegt iedere dag dat we gewoon moeten afwachten masr dat  is niet handig in deze situatie

Neske
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb sinds meer als een week Ziggo met vast bellen. Het lampje voor telefonie blijft rood knipperen. Ik heb al een week geen telefonie, ben niet bereikbaar of kan ook niet bereikt worden. Ik heb niets aan de "klantenservice” want dit is de enige manier van melden. Ik moet eerlijk bekennen dat ondanks het geweldige internet, ik spijt begin te krijgen dat ik over ben gestapt. Ook hier duurt het lang voordat ik een antwoord krijg, en ondertussen verlies ik klanten doordat ik niet adequaat kan communiceren. Ik krijg geen contact, (meerdere malen) resetten doet niks, en ik krijg klantenservice maar niet te pakken voor een oplossing. Dit is wel een beetje een kwalijke zaak.  Ik zal echter wel vermelden, dat als dit niet spoedig opgelost wordt, dan heb ik ook het recht het contract te ontbinden op gronden van contractbreuk. Oftewel "Niet goed geld terug.”  En dus ook geen rekening achteraf voor de rest van de getekende periode, omdat ik het contract opzeg. Tenslotte is er een contractbreuk vanuit Ziggo zijn kant. Ik mag hopen dat dit toch wel spoedig opgelost gaat worden.

Maurick3
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @MeintYourStep, @Neske en @Maurick3,

Sorry voor de late reactie! Erg vervelend dat jullie (of familieleden) ook last hebben van telefonieproblemen. Speelt dit bij jullie allen nog? Laat het hier gerust weten, dan gaan we er met zijn allen alles aan doen om het te verhelpen!

Gerrit Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 519Reacties
  • 28Oplossingen
  • 83Likes

Gerrit Ziggo wrote:

Hi @MeintYourStep@Neske en @Maurick3,

Sorry voor de late reactie! Erg vervelend dat jullie (of familieleden) ook last hebben van telefonieproblemen. Speelt dit bij jullie allen nog? Laat het hier gerust weten, dan gaan we er met zijn allen alles aan doen om het te verhelpen!

Ja ik heb nog steeds geen telefoon…

 

Maurick3
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Maurick3

Ik ben erin gedoken voor je en ik zou heel graag willen dat ik het direct voor je op kon lossen maar zoals je ook al hebt gehoord van de klantenservice, is het probleem wat je ervaart deel van een groter probleem die we niet direct kunnen fixen   Helaas kunnen we in dit geval enkel afwachten. 

Uiteraard kun je, zodra het is opgelost, contact opnemen met ons dan compenseren we voor de periode dat je niet volledig gebruik hebt kunnen maken van je diensten. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Heb al 2 weken het zelfde probleem

Verschillende medewerkers van ziggo aan de telefoon gehad (mobiel) niemand die het oplost zeer frustrerend dit.

Lunen227
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn telefoon doet het ook niet sinds vorige week, ik heb vorige week ruim een uur met 2 afdelingen van ziggo gebeld eerst met storingen en toen met financiele afdeling, zonder resultaat. heb ook modem opnieuw opgestart maar doet nog steeds niet.  vorige week donderdag was mijn wifi ook weg enige tijd plus de internetverbinding met mijn werk. daardoor raaktte ik uit een programma en kon er niet meer inkomen en moest ik daar weer de it voor bellen . ook weer ruim een uur. werd mij verteld dat dit een algement storing is en men niet weer hoe lang het kan duren. echt absurd. Ben van plan als deze week niet werkt het abonnement op te zeggen. Iemand nog een oplossing eventueel?

Rveijs
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook mijn telefoon doet het al een hele week niet.

Alle mogelijk opties zoals oa uit/aan zetten connectbox etc. helpen niet.

.Ik ben pas overgestapt op Ziggo alles in 1 maar heb nu al spijt.

Bij vorige provider nooit last gehad met bellen.

Heeft iemand al een oplossing

11839684
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lunen227 @11839684 @Rveijs Goed dat jullie hiermee ook even aan de bel trekken. Ik heb de gegevens er even bij gepakt en zo te zien hebben jullie allen last van de algehele storing bij het 
activeren van de vaste telefoonlijn. We doen ons best om dit probleem voor alle klanten die hier last van hebben zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Bellen werkt niet rood knipperend lampje op Connectbox

Ongeveer 3 weken geleden de connecrtbox ontvangen en geïnstalleerd alles doet het behalve bellen en gebeld worden als u blieft ziggo doe er wat aan ?

 

zetohu
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem.

Ben van het weekend overgestapt van KPN bellen naar alles in 1 van ziggo.

Ik kreeg na de mail dat de overstap goed was gegaan een rood knipperend telefoontje op de connect box te zien, zelfs zonder dat de telefoon nog maar was aangesloten/ ingeplugged in de connect box en na wel inpluggen ook nog steeds en na stekker van de connect box eruit halen en opnieuw instoppen ook nog steeds. 

ClaudvanT
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@zetohu ik heb vanmiddag op jouw eigen topic gereageerd. 

@ClaudvanT Logisch dat je baalt, dit is niet hoe je een overstap voor ogen ziet. Het is bij ons in behandeling! 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Hier het zelfde probleem al 3 weken zonder telefoon voor een vrouw van 71 die afhankelijk is van haar vaste telefoon. Alleen knippert bij ons het lampje niet. Ze zeggen dat alles goed is en alles moet werken alleen kunnen ze steeds het probleem niet vinden…… denk toch maar overstappen na kpn waar wel de problemen worden opgelost…..

Wesleynsk
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wesleynsk wrote:

Hier het zelfde probleem al 3 weken zonder telefoon voor een vrouw van 71 die afhankelijk is van haar vaste telefoon. Alleen knippert bij ons het lampje niet. Ze zeggen dat alles goed is en alles moet werken alleen kunnen ze steeds het probleem niet vinden…… denk toch maar overstappen na kpn waar wel de problemen worden opgelost…..

Een rotsituatie, @Wesleynsk . Als je wilt kan ik voor jullie kijken wat er aan de hand is en wat de oplossing is. Gaat het om het adres in jouw profiel? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3916Likes

Ondertussen is het bij mij opgelost. Er stond bij Ziggo iets niet goed in het systeem.

ClaudvanT
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij werkt het ook niet. 

Alle stappen meerdere malen uitgevoerd maar het hoorntje blijft rood branden.

Van de stroom af, telefoonkabel pas aansluiten nadat het modem volledig is opgestart maar niets werkt.

Andere kabel en zelfs telefoon geprobeerd maar het helpt niets. De telefoon werkte vorige week nog wel maar nadat het is omgezet naar Ziggo (met nummerbehoud) niet meer. 

Internet en TV werken wel. Graag snel een oplossing.

Sonja20
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Sonja20 ik heb het moderatieteam een seintje gegeven om hiernaar te kijken.

Ze hebben het extreem druk, dus of het snel kan?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5134Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1777Likes

Goedemiddag @Sonja20,

Goed dat je even aan de bel trekt! Ontzettend vervelend dat bij jou de vaste telefoonlijn nog niet werkt. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zo te zien is de vaste telefoonlijn nog niet geactiveerd op het modem.
Ik heb hiervoor een verzoek ingeschoten in de achterliggende systemen. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dient de vast telefoonlijn dan te werken. Mocht dit na 24 uur nog niet het geval zijn, herstart dan het modem door
het modem 30 seconden van de stroom te halen en daarna weer in te schakelen. 

Laat maar weten of het hiermee is opgelost. Anders helpen wij je graag verder. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Het werkt weer, geen rood lampje meer en ik kan weer bellen. Heel erg bedankt voor de snelle actie.

Sonja20
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fijn te lezen dat het vlot gelukt is.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5134Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1777Likes

@Sonja20 Super dat het na de aanpassing inmiddels werkt! Laat het gerust weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen. 

Groeten,

Paul

 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

Ook hier knippert het rode telefoontje. Alle adviezen van de klantenservice opgevolgd, alle bovenstaande dingen geprobeerd, maar nog geen resultaat

Robert40
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Robert40 en welkom op onze Community! 

Niet tof dat je ook problemen ervaart wel super dat je al van alles hebt geprobeerd. Kun je dit toelichten, wat heb je geprobeerd? En wat hoor je precies op het moment dat je naar je vaste lijn belt? En maakt het verschil als je de RJ11 kabel (telefoonkabel) eruit haalt en dan opnieuw naar de vaste lijn belt met bijvoorbeeld je mobiele telefoon? 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Ik heb opgestart met de telefoonkabel in de connectbox, opgestart zonder telefoonkabel in de connectbox en later aangesloten, ik heb ditzelfde ook nog gedaan nadat ik alles een paar minuten van de stroom heb gehad. Ik heb opnieuw opgestart met het knopje aan de achterkant en opgestart met een tandenstoker in het resetgaatje aan de achterkant.

Als ik naar mijn vaste lijn bel met mijn mobiel hoor ik helemaal niets. 

Als ik de RJ11 kabel er uit haal heb ik toch sowieso geen verbinding?

Robert40
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Robert40, als de RJ11 kabel niet in je modem zit en je vervolgens belt met een mobieltje naar je nummer en de lijn 'normaal’ hoort overgaan betekent dat dat het belletje wel goed binnenkomt op je modem. Het probleem zit dan waarschijnlijk in bijvoorbeeld je telefoontoestel zelf of de RJ11 kabel die misschien niet meer goed is. Als de lijn niet normaal overgaat en je bijvoorbeeld niets hoort terwijl de RJ11 kabel niet in je modem zit kunnen we concluderen dat het belletje niet goed aankomt op je modem en dat we daar de oorzaak moeten zoeken. Het kan dan administratief gezien ook nog fout gaan. Vandaar het verzoek dit op deze manier te testen! 

 

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes

Zowel met als zonder aangesloten RJ11 kabel hoor ik helemaal niets als ik opbel met mijn mobiel.

Robert40
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Erik S Ziggo en je hoeft geen vragen te stellen met een uitroepteken. Ik probeer ook mijn geduld te bewaren en netjes vragen te stellen en te beantwoorden. Er zijn meer providers dan alleen Ziggo

Robert40
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry @Robert40, het was niet verkeerd en/of dwingend bedoeld al snap ik dat je het misschien wel zo opvat. Ik wilde alleen maar verduidelijken waarom we dat van je vroegen want erg logisch klinkt het misschien niet om dit te testen zónder kabel. Begrijp me dus niet verkeerd, ik ben blij met je geduld en medewerking 

Dat er ook geen toon hoorbaar is als je met je mobieltje naar je vaste nummer belt zonder dat de kabel aangesloten is klopt zoals gezegd niet. Heb je het modem eerder met de tandenstoker een fabrieksreset gegeven door de kleine reset knop minimaal 30 seconden ingedrukt te houden? Als je de knop slechts kort indrukt zal het modem rebooten, maar niet teruggaan naar de fabrieksinstellingen. 

 

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes

@Erik S Ziggo 

Knopje 30 seconden ingedrukt. Gebeld met mijn mobiel en nu "dit nummer is niet in gebruik, de verbinding wordt verbroken"

Robert40
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @Robert40,

Ontzettend vervelend dat de vaste lijn bij jou nog niet werkt! Ik heb op afstand de telefoonlijn opnieuw geactiveerd vanuit de centrale. Dit zou normaliter het probleem op moeten lossen.
Kun je over circa 1 uur nogmaals testen of je inmiddels kunt bellen? Het kan zijn dat je het modem nog even opnieuw moet opstarten. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 408Oplossingen
  • 987Likes

@Paul Ziggo 

Ik heb gisteren nog contact gehad met de klantenservice. Die hebben me doorverbonden met een 'specialist' die er ook niet uitkwam. Die heeft weer een mail verstuurd naar een andere afdeling en nu werkt alles ineens. Weet dus niet of daardoor is gekomen of door jouw hulp maar het werkt weer ?

Bedankt voor je hulp

Robert40
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook geen telefoon verbinding en een rood knipperend telefoonsymbooltje, ik hoop dat er voor mij ook een oplossing is. Heb ook alle stappen van de ziggo site doorlopen, heeft echter niet geholpen.

GuusMelk
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Uitgelicht topic